Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 02:01:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Träningsmål  (läst 41055 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2014.11.04 - 06:13:18 »

Det var egentligen inte ett mål jag stävade efter att nå. Det var mer vad jag trodde att det skulle bli. Trodde faktiskt det skulle bli mer. Men med 17 mil i september och 18 i oktober blev det lite för mycket avbräck. Nu börjar ju höstovädren snart. Men ätminstone 275 ska jag väl komma upp i om det inte blir en riktig snövinter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2014.11.10 - 06:31:45 »

Fast... nu fattas det bara 39 mil. Håller mildvädrat i sig så kan det gå.  :tasty:

Det är bra att man kan sätta sina egna mål. Jag har träffat en kille som cyklar runt 300 mil i MÅNADEN. För ett par år sedan var han en soffpotatis. Jag förstår inte ens hur det är möjligt. Tror inte ens elitcyklister kör så mycket. :huh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #47 skrivet: 2014.11.13 - 12:13:34 »

Men det var väl onödigt extremt? Jag har lite svårt för detta extrmsportande. Jag blir nästan lite anti.  :nonono:

Jag är för svenskt lagom.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2014.11.13 - 12:29:12 »

Vem har tid till det. det är 10 mil om dagen om månaden är 30 dagar. googlat litet och att cykla så långt tar runt 5 timmar.  så han cyklar 5 timmar om dagen????
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2014.11.13 - 14:30:04 »

Skulle tro att han är ute längre än så. Han kör Turf, inte landsväg, så mycket stopp och start. Han gör det inte för att träna heller utan för att han tycker det är kul och för att tävla antar jag. Vad jag inte fattar är hur han kunde gå från 0 till detta. Upplägget verkar vara ett par timmar före jobbet och ett par timmar efter och ibland en runda till. På helgerna är det längre natturer, tror jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2014.11.16 - 05:18:39 »

Det kan gå att klara 300 mil trots allt. 2661 km nu. Bara 34 mil kvar. Håller jag det bara uppe den här månaden som verkar fortsätta att vara mild bör det inte krävas alltför mycket i december. Det blir hetsturf!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2014.11.30 - 19:12:42 »

Nu har jag bestämt att det SKA gå. 29 mil drygt blev det i december. 20.9 mil måste jag klämma i december om det ska bli 300. Men det klarar jag nog bara vädret håller sig ett tag till.

Asså, jag måste förklara att jag liksom inte pressat för att det ska bli 300. Jag trodde att det skulle bli det naturligt, så att säga. Men nu när det är så kort tid kvar, då vill jag verkligen att det ska bli det, så nu pressar jag. Så gott kylan tillåter. Fryser ju så förbenat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2014.11.30 - 21:14:33 »

Snyggt, hemulen! Det fixar du!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2014.11.30 - 21:45:10 »

Hoppas det. Jag tycker det vore lite kul. Första året 110 mil, andra året 230 mil (knappt), tredje året 300 mil. Rätt snyggt. Men vad blir det i så fall fjärde året?  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #54 skrivet: 2014.12.02 - 17:42:32 »

Ujjujjujj.....  :max-shock: :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2014.12.07 - 11:10:56 »

Nu är det väl omstart i "turfen"?... http://turfgame.com/ Är hemul i startgroparna? Nån annan?

För egen del kommer jag att lägga ett par timmar i eftermiddag för att gå in på åtminstone topp-hundra i min region, så får vi se om man kan hålla sig kvar där...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2014.12.07 - 16:30:06 »

Och vad ska du göra det med då om jag får fråga? Din gamla Ericsson bakelittelefon?   :lulz:
Nej, jag skiter alltid i omstarterna. Alla är ute här då. Däremot brukar det funka att ta en tur på kvällen när de flesta har ruttnat. Får se hur det blir, borde egentligen ta det lugnt så jag kan somna i någotsånär tid. Men det suger ju lite i tarmen.

Har bara 13 mil kvar att cykla nu för att nå 300. Jag måste ligga i den här veckan för fr.o.m. nästa helg fram till jul kommer jag inte att kunna cykla några längre turer.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #57 skrivet: 2014.12.08 - 07:38:26 »

Jag såg att de har haft en artikelserie om Flow i DN på Insidan. Jag har inte läst den själv, men tänkte på dig, Hemul. :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2014.12.08 - 07:41:01 »

Vadå flow? :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #59 skrivet: 2014.12.08 - 07:47:00 »

Sånt där tjafs som somliga känner när de kommer in i andra andningen. När allt går somligas väg. Som när somliga lyckas smälta bort 1,3 kilo på en vecka från sin lekamen. Eller som när somliga lyckas med det mesta samtidigt som hen knappt upplever att det ens är jobbigt. Det bara blir bra liksom.

Fast vad vet jag. Jag har ju inte läst artiklarna. Jag bara råkade tänka att det kunde intressera dig.  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544