Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 20:47:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Forskningsfusk  (läst 2364 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.05.27 - 16:21:21 »

Jag träffade en ryska som alldeles ensam stod och demonstrerade utanför en konferenslokal där det tydligen skulle hållas någon stor forskningskonferens. Hon ville göra folk uppmärksamma på forskningsfusket vid SLU. Enligt henne fejkades resultat för att få fortsatta anslag. Hon tyckte folket som bekostat hennes utbildning hade rätt att få veta vad som pågick, som hon uttryckte det. Det var ivf så jag uppfattade hennes budskap, det var lite språkförbistring, mest från min sida. Jag får svårt att hitta orden när jag ska tala engelska eftersom jag nästan aldrig gör det, skriva går betydligt bättre.

Vi började prata i alla fall och vi hade samma syn på det mesta, som mat i allmänhet och processad mat i synnerhet, Monsanto, USAs bidrag till de förra, Sveriges flathet, fisket i Östersjön, EU osv. Jag har inte läst hennes blogg än och kan givetvis inte avgöra sanningshalten i det hon säger, men hon verkade vettig, doktorand vid SLU, f.d. givetvis. Jag lovade att sprida länken till intresserade. Nu gör jag det, så får ni läsa och bilda er en uppfattning själva.

http://nii-chavo.blogspot.se/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1 skrivet: 2014.06.17 - 15:21:13 »

Jag har väldigt svårt att avgöra om hon är hämndgirig eller om det verkligen fuskas... Dock har jag inte orkat läsa riktigt allt.

Är det förresten meningen att den här tråden ska heta "Forkningsfusk"?  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014.06.17 - 15:28:32 »

Jag kan inte heller avgöra det. Men jag blev väldigt imponerad av henne när jag träffade henne. Hon verkade genuin och jag tyckte hon var väldigt modig som stod där ensam på det stora torget framför det stora huset med sitt plakat.

För övrigt vet jag inte vad du talar om.  :look_down:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #3 skrivet: 2014.06.17 - 16:36:36 »

Modigt absolut! Påminner mig om min kompis kompis som blev utan el pga något fel på elnätet. Tiden gick och de fixade det inte och han blev trött på stenåldersleverne och gjorde ett plakat som löd: Jävla vattenfall! och ställde sig på stan.
Tog inte så länge innan någon plåtade och han hamnade i tidningen, strömmen kom tillbaka rätt fort då.  :lmao:

Jag förstår inte att du inte förstår vad jag menar.  :so_mad: :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2014.06.17 - 17:09:29 »

Det var bra gjort!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544