Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 17:35:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Android är dumt!  (läst 5096 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.05.19 - 23:57:48 »

Alltså, nya Android har tagit bort möjligheten att bara släpa över filer från datorn till mobilen och vice versa när man pluggar in mobilen med USB. Den syns inte längre som en hårddisk och valet USB Mass Storage finns inte längre. Nu finns bara MTP och PTP. Programmet som Samsung tillhandahåller funkar inte på min dator. Det ska visst funka med en relativt ny version av Windows Media Player också, men den lär väl bara känna igen mediafiler och jag vill kunna föra över vilka filer som helst.

Hur bär ni er åt för att föra över filer, ni som har den nya löjlversionen alltså? Har googlat mig grön. Det enda jag kommit på är att installera en FTP-app och så laddar jag upp filerna här på servern som ett mallansteg, men det är ju helt sjukt krånligt mot hur lätt det var förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014.05.22 - 12:00:43 »

Är jag den enda med en hyfsat ny androidphone här va? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2 skrivet: 2014.05.22 - 12:24:22 »

Jag är glad om man ens kan ringa på min gamla android så jag lär inte var till någon hjälp. Bytte just ut den till en riktigt billig knapptelefon också för att androiden inte funkar hälften av tiden... Men lycka till med att komma på det.  :there:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2014.05.22 - 20:02:09 »

hm är det DET som är problemet med att inte kunna se mobilens mappar bra.. hm får googla imorgon. Idag hinner jag inte något alls mer.
Loggat



Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #4 skrivet: 2014.06.26 - 11:37:09 »

Beror på vad du menar med hyfsat ny. Jag köpte en ny android härom dagen. Har ännu inte monterat ihop den pga olika orsaker. Ska väl se om jag begriper nåt   :hm-hm:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2014.06.26 - 13:56:03 »

Den kommer säkert att uppdatera sig med senaste Androidversionen om den inte redan har den.

Jag har fortfarande inte hittat en lösning på detta. Det borde väl för fan finnas third party-program som begriper det här dumma protokollen! Jag kan iofs installer Windows Media Player 10 eller vad det var som krävdes och ni andra har säkert redan nog hög version av det, men det lär ju bara hantara medafiler. Jag vill kunna se alla filer och plocka av och lägga på vad jag vill!

Med det här skitprotokollet kan man bara flytta en fil i taget också (har läst på). Glöm att grabba tag i alla bilder och släpa över dem. De anser att det är en fördel, för de har inte problemet som att visa som hårddisk har, att det kan bli knas om men kopplar bort telefonen innan filöverföringen är klar. Men det är väl för fasiken inget svårt att hantera! Så har det ju varit med allting man kopplar till så länge jag haft dator. :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #6 skrivet: 2014.06.26 - 18:06:41 »

Ja man blir förbannad på tekniken ibland.  :badtongue: :mad_viking:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2014.07.19 - 14:01:34 »

Det där nya Androidversionen suger stjärt. Jag får alla SMS listade a telefonloggen. Skitjobbigt. Ringer hela tiden upp folk som bara har messat och missar missade samtal (ha!) för att loggen är så full. Man kan köra Menu | View | All calls, men det är ju inte sticky, så nästa gång är hela skiten där igen.

Problemet tycks vara att Android skippat separata loggar och har en enda superlogg för allting och Samsung har inte lyckats lösa detta problem, utan allt visas alltså i telefonloggen. :ninja:

Nu har jag hittat en lösning. Om fler har Samsung och upplever detta som ett problem, ladda ner Samsung Log Converter från Play. Man startar den en gång, sen körs den i bakgrunden. Vill man se hela loggen igen så avinstallerar man den bara. Problem fixed. Så skönt att vara av med skiten! :clapgrin:

Eftersom Samsung enligt uppgift inte kunnat fixa detta och jobbat på det sen det här löjliga operativsystemet kom ut, tycker jag killen som skrivit appen borde ha en större summa pengar att vänta från Samsung. Men de plockar väl bara sönder den och snor idén.

Kunde jag nu bara få telefonen att synas som en extern hårddisk via USB skulle jag vara nöjd.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2014.07.19 - 22:31:22 »

Det sista är något många tjatar över. Det har iaf inte me samsung att göra men med android versionen. så vitt jag fattade.

Men jag håller med, ibland är android inte så kul...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2014.07.19 - 22:50:50 »

Ja orsaken är att de gjort om Android, men det är tydligen bara Samsung som inte fixar det om jag förstod rätt. Ivf kan du du vidarebefordra namnet på appen till dem som tjatar, den fixar det. Så skönt att kunna kolla snabbt om man har missat några samtal igen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2014.07.20 - 10:16:57 »

förstår det. Jag behöver inte den funktionen får nästan aldrig samtal :) eller SMS, whatsappar mest.
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2014.07.20 - 10:17:52 »

visste förresten inte om att det var samsung som inte klarar det.  Då blir jag sur på samsung för i övrigt är den utmärkt. Det är nu säkert mitt fel jag rådde den dig eller hur? :)

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2014.07.20 - 13:34:04 »

Nej, det var vad jag fick. Hade inget val. Men jag hade nog valt Samsung ändå, men kanske en nyare modell. Fick ju en S3. Den är mycket bättre än min gamla HTC. Enda som var bättre på HTCs var själva interfacet och höljdet kändes gediget, metalligt och tungt. Samsung känns ganska plastig.

Är inte säker på att detta bara gäller Samsung, men jag hittade inget som tydde på något annat. Tycker någon borde ha sagt att alla märken har problem med detta det var så, även om jag googlade Samsung specifikt. Var många och långa diskussioner jag hittade.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2014.07.20 - 22:17:46 »

Aha okej, jag är nöjd med min S3 mini, men har en extra "cover" omkring den. HTC var också bra men jag föredrar samsung.

Har inte orkat googla än :)
Loggat



Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.026 sekunder med 22 databasfrågor.