Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 13:25:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Amazon slutar med fri frakt till Sverige!  (läst 36895 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.04.27 - 20:16:57 »

Blir nog billigare från amazon ändå. Man får göra som förut helt enkelt och spara ihop tills man kan beställa flera grejer på en gång. Men då är det ju inte så geschwint längre. Frakten är inte så blodig egentligen, bara om man beställer enstaka saker.
https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=201477630&pop-up=1
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2014.04.27 - 20:33:54 »

De här tänker jag nog prova sen förresten. Det är ju skitbilligt, men det har fått bra omdömen och det är eko och allt. Det var minsann inte de jag brukade köpa.
http://www.amazon.co.uk/dp/B005UX2Q7W/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=CF5VR3LX2E3W&coliid=I2T8CAR221RZNY
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #17 skrivet: 2014.04.29 - 09:37:07 »

Vad är det där för något egentligen? Bönor? Vad gör man med dem?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2014.04.29 - 14:17:36 »

Det är bara kakaobönor. Det finns helt råa, men de brukar vara jästa och lätt rostade. Sedan krossas de. Det är jättegott, smakar inte så bittert som man kan tro och knaprar bättre än nötter. Man kan säkert använda det på massor med sätt, kan t.ex. tänka mig att det blir himla gott och crunchy i bakverk, både matbröd och annat, men jag strör det bara ovanpå typ fruktsallad eller bär med grädde.

När jag googlade nu visade det sig att det har blivit poppis i müssli bland de trendiga. Är säkert hett i SOFO, kanske man kan ta lite i surdegen också.  :tongue:

Det är ganska drygt. Bukarna jag köpt hittills är bara på 150 g och jag tror jag gjort av med 4 och då är det rätt många år sedan jag började. Men så har jag också glömt bort det i långa perioder.

Förresten, detta vore perfekt för idalinda som har sitt knaperbehov! Det går att knapra som det är också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #19 skrivet: 2014.04.29 - 19:37:41 »

Men smakar det choklad? Jag vet inte, chokladsmak på filen känns sådär. Eller matbröd!?  :shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2014.04.29 - 21:50:07 »

Ja och nej. Det smakar som det bittra i choklad, men jag kan inte påstå att det smakar choklad som man är van.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2014.04.30 - 11:52:50 »

Alltså, jag blir ju tvungen att köpa bara för att du ger så konstiga svar!  :angrywife:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2014.04.30 - 12:41:17 »

Jag försöker! Det är faktiskt som vanlig chokladsmak MINUS ganska mycket. :sadsad:

Sött till får det INTE att smaka som vanlig choklad heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2014.04.30 - 13:41:06 »

hoppas dom har det på lördag!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2014.04.30 - 19:20:59 »

Innehåller en massa nyttigt också. Vet inte om detta stämmer...
http://www.fitday.com/fitness-articles/nutrition/healthy-eating/the-nutrition-of-cocoa-nibs.html
men omräknat per 100 g blir det...

458 kcal
46 g fett
35 g kh
10 g protein

En sån burk som jag har väger 150 g, så ett par msk väger nästan ingenting. Kalorifritt godis alltså! Kan inte väga för det är bara bottenskyla kvar nu. :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2014.04.30 - 19:45:14 »

Jag kan inte beskriva det bättre heller. Jag har lite i en burk som jag hade glömt bort.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2014.04.30 - 20:22:59 »

Håller du inte med om att det är gott? Du måste prova det med blåbär och banan om du inte redan gjort det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2014.04.30 - 21:41:13 »

Jo, det är gott med frukt o grädde. Har glömt bort det bara.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2014.04.30 - 22:44:30 »

Jag gör också det periodvis. Mycket konstigt, för jag blir helt galen i det de perioder jag äter av det.

Ha ha! Gissa vem som hade en burk till i skafferiet trots allt! Jättebra, nu är det ingen brådska, men jag ska nog prova det där på amazon sen. Var ju otroligt bra pris.

Tillbaks till den icke längre fria frakten. Min kompis berättade just att hon beställt en cykelpryl därifrån och hon fick ingen frakt! Begriper nada. Hon är iofs dålig på engelska, så det kan ha varit något special, en marketplacesäljare som körde med fri frakt kanske.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2014.07.02 - 00:14:42 »

Det är ännu värre! Tyckte det var dags att beställa lite och la till 6 grejer från önskelistan. För 4 av dem kom detta upp!

We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below.


Va fan? Det var allt från en råsaftcentrifug (som jag verkligen vill ha!!!) till ett set med kardborreband med spännen. Det har inte varit några problem med sånt förut. Jag har köpt hushållsmaskiner där förr. Det enda de inte skickat är "lagringsmedia" vilket förutom det uppenbara utesluter t.ex. mp3-spelare.

Where to buy the good stuff now?  :sosad:

Cacaonibsen kan de skicka i alla fall.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544