Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 18:17:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Var köper man lampskärmar?  (läst 4389 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.09.09 - 21:53:55 »

Utom IKEA alltså. Orkar inte springa runt på alla möbelaffärer och det är bra om det inte är så dyrt också.

Hittade en lampa på vinden som jag tycker är ganska retro-chic. Jag tror att min pappa kan ha gjort den också. Det är alltså en låg men tung golvlampa. Den enda typ av skärm jag kan tänka mig är en klotformad tygskärm och såna har de inte på IKEA. Men kommer ni på någon annan skärmtyp som skulle funka så säg till.

Det funkade inte att ta bild med blixt av förklarliga skäl. Den är INTE så där mörk och har INTE en massa mörka stråk som det ser ut på bilden. Den är helt i högblank metall, rostfritt antar jag. Plattan den står på är hamrad. Men ni ser ivf hur hög, eller snarare låg, den är och vilken typ av lampa det är.



Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2014.09.10 - 05:21:58 »

Den är jätte fin! En stor rund glasboll skulle vara snygg. Men det har jag aldrig sett..... Vanliga skärmar. Du vet såna "hatt"formade finns på Rusta, Jysk, Coop, Ica, Clas Ohlsson osv. Classe kanske har i glas.... Cylinderformade kan också vara snyggt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014.09.10 - 06:06:58 »

vad är sklotformad? Ikea har allt möjligt. annars vet jag ju inte hur det är i sverige med lampskärmar. Jättefin är den!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2014.09.10 - 12:39:42 »

Klotformad skulle det vara. Ursäkta, jag ser knappt att skriva på skärmen, min syn har försämrat över gränsen för vad glasögonen hanterar. Får de nya om en vecka så där, så håll ut. :shy:

Tack. Jag tycker också den är häftig. Önskar jag visste om pappa har gjort den bara. Inget vi hade framme hemma, utan den fanns undanstuvad på vinden, inget minne av att ens ha sett den förut. Pappa var svarvare från början och jag har sett andra grejer som han gjorde till farmor, jag tror kanske det var när han gick på utbildning. Den här har tecken på att vara någonting sånt. Fötterna ser t.ex. ut som några delar avsedda för något annat, typ någon slags maskinfötter. Han brukade laga saker med sånt där också. Har en järngryta från farmor, en ganska liten och låg rund en, som har en "maskinknopp" som handtag på locket. En rund, svart kula i något bakelitliknande material. Den hade väl en gjuten knopp som gick av, kan jag tänka. Så pappa borrade hål och satte på en sån här knopp.
http://www.maskindelen.se/handtagskula-mbussning-m6x25/1168-0
Det vet jag, för han berättade det när vi fick hem grytan efter farmor. Fötterna ser ut som en typisk sån pappa-idé. Passar inte riktigt in men är inte hel fel heller  :lol:

Glasskärm vore ju också en möjlighet. Finns ju runda avsedda för taklampor, men de har nog ett gängat fäste, som såna där klassiska badrumskupor, annat verkar farligt. Borde väl leta på loppis och sånt, men jag är så sugen på att använda lampan nu. Har ett mörkt hörn där den skulle passa så bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544