Wow. 20 grader...
Platt har ni också, inte så mycket jobbiga backar. Och bättre ost. Bara orättvisor!
Om jag inte var så feg och rädd för besväret skulle jag flytta till Skåne eller södra Småland. Två veckor längre sommar...
Ja, det var super med verkstan. Billiga också, betalade bara 50 spänn. Nära med, hade inte tänkt på dem förut bara. Verkade väldigt kunniga också. Så nu har jag någonstans att vända mig när det skiter sig. Känns bra, då törs jag ge mig på större grejer själv när jag vet att jag kan får hjälp om jag ställer till det.
Det var en jäkla tur. Det var en grej som var förstörd inuti navväxeln, som en styrpinne. De hade inga i reserv, men han lyckades räta ut den. Jag tordes inte ens skruva isär skiten så jag hade inte sett det. Det underliga är hur det kunnat hända. De hade aldrig sett något liknande. Det är som en lång smal pinne eller skruv, bara huvudet sticker ut och på det ska kopplingen från växelvajern sitta. Det var den jag inte fick dit. Pinner var mer skruvad än böjd, som ett par varv på en korkskruv. Det skulle inte bli så om nån typ sparkade på cykeln. Om man tar pinnen med två polygriptänger och vrider fram och tillbaka kanske. Med det har jag ju inte gjort. Få se när jag får tag i en ny pinne om den blir likadan. Då måste det ju vara något kraftigt galet med växeln. Men den har funkat hela tiden, tills det här hände då. Skitskumt.