Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 22:50:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stevia är kostnadseffektivt  (läst 24413 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2015.02.18 - 07:07:44 »

Jag tror jag gör det. Fast jag väntar till nästa månad. Känns inget bra att förbrukningen 7-dubblats heller. Mer egentligen, för den första påsen tror jag faktiskt jag sålde lite av och jag har gett bort en hel del också. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #31 skrivet: 2015.02.18 - 14:02:38 »

Vad du slösar! Min står kvar orörd i skåpet. Den blir bara finare och finare. Ska nog ställa fram den så att gästerna kan se vilken fin gammal stevia jag förvaltar.  :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2015.02.18 - 15:13:50 »

Har inte insett förrän nu hur ofta jag faktiskt äter sött nuförtiden. Det är bärplockningens fel!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2015.03.16 - 21:04:51 »

Du kanske skulle gilla min, för den är supergod. Jag ska skicka dig ett prov när den nya kommer. Jo, jag beställde, ett helt pund. Och nu har det bokförts på banken också, 939:73. Nu har jag ångest. :sosad:

Åker säkert på tull också när värdet är så pass högt. Det är ju sjukt att betala så mycket för sötning. Det bör räcka i 2-3  år med nuvarande takt, men för 500 spänn per år får man väl sådär 40 kg socker och det skulle jag inte göra av med på långa vägar. 2-3 pkt kanske, nu med rabarbersylten. Annars skulle 1 pkt räcka i flera år. Det jag normalt har stevia till är till bär, chokladmjölk och lemonad. Där skulle max 1 tsk socker räcka, kanske 2 till lemonaden.

De har så dyr frakt. Å så det här med att dollarn gått upp flera kronor. Eller det är väl kronan som sjunkit. Vad  har de gjort egentligen? Det har väl att göra det här med räntorna, men jag hänger inte med alls.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2015.03.18 - 19:10:15 »

Idag kom det. Ingen tull den här gången heller. Go hemule! Go hemule! Go hemule! :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:

Jäklar vad rabarbersylt jag ska koka i sommar! Dyr blir den, men god!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #35 skrivet: 2015.03.23 - 16:55:40 »

 :drool: Sälj några burkar så jämnar det ut sig vetja!

Alltså, jag känner nog ingen som är en sån turHemul som du är.  :pippi:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2015.03.23 - 17:06:43 »

Största turen var ju med bootsen där värdet var 16-1700 nånting!  :cool:

Tror inte det funkar att sälja. Med den nya kursen är nog inte det här billigare än att köpa i Sverige. Men godare! :tasty:

Det är ju detta med smaken också. Jag har tillvänd på stevia nu. Jag har testat att använda socker i mina vanliga grejer, t.ex. chokladmjölk och lemonad och jag tycker det är äckligt. Smakar "sockrigt". Svårt att förklara, men lite på samma sätt som man kan tycka mjukt bröd bara smakar mjöligt när man vant sig av med det. Det lustiga är att jag tycker godis och kaffebröd, t.ex. wienerbröd och dajm smakar precis som förut. :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2015.03.23 - 17:24:14 »

Fast det är sjukt mycket. Den stora burken är på 1 hel liter och båda burkarna är fulla.:shock:
Tänkte jag skulle förvara det bättre än i plastpåsarna det kommer i den här gången. Fick en hel kasse såna här stora apoteksburkar förut och nu kom de ju till pass. Misstäker att det kan vara bra att skydda det mot ljus.  :nod-yes: Bara jag inte tappar en  burk nu. :max-shock:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2015.03.24 - 18:05:41 »

 :eeek: jösses! där var det en stor burk stevia allt!
är det samma variant som för några år sedan.. eller är detta den där nyare som man kan köpa i butikerna i dag... den som är utspädd med något annat  :blink:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2015.03.24 - 19:54:44 »

Det är extrakt, ingen blandning. Samma som jag köpt i 10 år, men nu har jag gått över till Organic eftersom det skiljer obetydligt i pris. Den är mycket godare, man kan göra sötare utan att få bismak, och jag tror också den är svagare, mindra söt, så tyvärr går det åt mera. Min gamla 1/2-pundspåse räckte ju i 7 år. Lika mycket organic räckte (kommer att räcka) ungefär 1½ år. Men då har även kokning av rabarbersylt tillstött och där går det åt matskedar. Men ack så gott det blir och prinicp både socker- och kalorifritt!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2015.03.25 - 15:07:48 »

 :thumbsup: låter ju toppen! men när du kokar sylt.. har du bara stevia då eller blandar du med socker?.. har för mig att sockret hjälper till att konservera det hela  :blink:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2015.03.25 - 16:50:09 »

Bara stevia. Jag fryser sylten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2015.03.25 - 18:00:47 »

smart! du måste ha en stooor frys bara!  :flirting:

köper du rabarberna någonstans då föresten, eller har du egen odling?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2015.03.26 - 02:52:48 »

Vi har lite i trädgårn, men det växer dåligt. Men jag fick massor av en f.d. granne som köpte hus med den största rabarberodling jag sett och nu har jag löfte att plocka hur mycket jag vill efter midsommar på en grannes kolonilott. Fil, rabarbersylt och vispgrädde ovanpå är himmelskt gott! :tasty:

Det tar mindra plats med sylt än att frysa råa rabarber.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2015.03.26 - 18:56:38 »

 :thumbsup: toppen för dig!
vi har också rabarber.. och de växer något så extremt  :eeek: .. inte tar vi hand om alla dem inte!.. så annars hade du gladeligen kunnat få av mig  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544