Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 18:27:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stevia är kostnadseffektivt  (läst 24297 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.03.07 - 01:17:40 »

Har inte så stort behov just nu. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #16 skrivet: 2014.03.07 - 01:27:57 »

Men du har ju ändå lite rotation på din stevia.....Här händer ingenting med den. Står på samma plats orört sedan hedenhös.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2014.03.07 - 01:28:42 »

Prova med holländarn. Hon brukar vara sugen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #18 skrivet: 2014.03.07 - 02:01:07 »

 :clown:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2014.03.07 - 02:05:50 »

Jag vill väl förresten inte ha din gamla avslagna stevia nu när jag fått tag på guldstevia!  :badtongue: Ska precis till att mumsa. Du kan inte ana hur gott det är och då tyckte jag som sagt det gamla var gott också! :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #20 skrivet: 2014.03.07 - 03:13:52 »

Den kan väl inte bli avslagen heller! Jag ska nog lagra den så blir den som ett årgångsvin. Så kan du hålla på och förbruka medan jag förvaltar min stevia.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2014.03.07 - 03:26:47 »

 :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2014.03.07 - 15:02:51 »

jag har bara stevia i äggmjölkslatten jag dricker på morgonen, och det är steviapluppar från öööh naturlivs. Dom är organic iallafall. Men du berättade en gång om att din var extraherad på annat sätt än med bensen , det kom jag ihåg men inte så mycket mer sen. Bra det är bra stevia!

Jag kanske vill smaka någon gång :) men inte sorlas avslagen stevia :)

jag har pulverstevia också hemma men vet inte vad det är för sort. hm får kolla någon gång!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #23 skrivet: 2014.03.07 - 15:33:38 »

Den är visst inte avslagen!  :mad_viking: Men den smakar anis....  :badtongue:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2014.03.07 - 15:59:34 »

Bajsstevia! :tongue_wag:

Du ska få smaka av finstevian vid tillfälle.  :nod-yes:
Förresten kan det extraheras med alkohol också och det har vi väl ingenting emot. Jag tror man helt enkelt får kolla vad tillverkaren säger och lita på det. Vill de sälja på hälsoaspekter så ser de väl till att det är rätt gjort och är det eko får det nog inte vara gjort på läskigt sätt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #25 skrivet: 2014.03.07 - 16:15:05 »

Bajsstevia! :tongue_wag:

Inte anusstevia. Fast jag medger att jag var sugen på att göra en avsiktlig felstavning.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2014.03.07 - 16:48:40 »

Finstevian smakar varken anis eller anus. Den smakar gott och sockerlikt.  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2014.03.08 - 08:39:00 »

mina steviapluppar smakar inte heller anis... inte anus heller. dom ser bara till att kaffet är litet mindre häftigt i min lilla söta mun :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2015.02.17 - 23:13:10 »

Jaha, den här "organic"-stevian var du inte kostnadseffektiv. Den börjar redan ta slut och det har bara gått 13 månader, inga 7 år den här gången!

Jag tror den är lite svagare men fr.a. är det nog att den är så mycket godare. Man kan göra sötare utan att det blir äckligt. En annan omständighet är väl att jag inte är så restriktiv på kolisarna som för 8 år sedan då jag köpte den förra påsen heller. Blir bär eller fruktsallad varje dag periodvis och då använder jag stevian. Tycker det är så gott med den där såsen som blir om det får stå och safta... Gjorde ju en massa rabarbersylt också och där var det matskedar stevia som gällde. Jäpp, jag har blivit en gottegris!  :pig:

Nu har jag ångest över om jag ska tordas beställa den stora påsen på 1 lb med tanke på tullen. Men jag tror jag ska göra det.

½ lib kostar 483:50
1 lb kostar 690.65

Så jag "sparar" 276.35 på att köpa dubbelt så mycket på en gång. Om frakten är densamma sparar jag 205.95 på att bara behöva betala frakt en gång. Sammanlagt 482.30 alltså. Så mycket tror jag inte tull och avgifter går på, så det borde inte bli någon förlust även om jag åker dit.

Eller? Hjälp!  :sosad:

Fan också, dollarn har gått upp! Jag räknade ju på samma frakt som förra året i dollar och då skrev jag  $24.75 = 160 SEK och nu är det 205.95 SEK.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2015.02.18 - 05:40:12 »

jag skulle chansa på stora påsen....
Loggat



Sidor: 1 [2] 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544