Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 17:58:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Känsligare mot gluten när man slutar äta det?  (läst 11767 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #15 skrivet: 2013.12.13 - 23:41:07 »

Jag tipsade om BOKEN i Sorlas egen sida men kopierar den också hit.
Den berättar så bra om just magsyran, hur den är hela kroppens försvar mot bakterier.
Och allt annat jätteintressant om magen, tarmen... :nod-yes:

här kommer klippet:

"Bättre mage, hur sanningen om din mage blev en hemlighet" av Louise Sjöbäck.
Min bibbla köpte in boken när jag önskade, men jag kommer att köpa ett eget ex på nätet.

Den är välskriven och så lättläst som en bok kan vara som handlar om mag-och tarmsystem, IBS, diarre, hård mage, hög magsyra +
en rad andra sjukdomar som eksem, astma, candida och många fler

Hon var vegetarian 30 år men kom fram till att det inte fungerade och förespråkar alltså ungefär LCHF.
Hon berättar mycket hur man botade sjukdomar i början av 1900-talet innan man hade massa mediciner mot " för mycket magsyra" .

Hon har kommit till samma slutsats om vi också med min mans sura uppstötningar och brännande känslor i magen och matstrupen.
Det är bris på magsyra i magen som är oftast boven i dramat, och är enkelt att testa och lösas.

Glutenfritt är det viktigaste, surade grönsaker och citronvatten är andra bra hjälpmedel.


Jag har också läst om att mjölkproteinets verkan i kroppen försvinner på ett par dagar, men gluten" misstag" kan straffa dom, som har det riktigt illa, flera månader.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #16 skrivet: 2013.12.17 - 16:31:04 »

Om man läser på vad gluten gör med tarmarna så borde ingen äta det. Jag upplever också att jag blivit känsligare men det kan också vara så att jag vant mig av med ständigt magont och nu reagerar när jag får det.
Loggat

Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544