Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:35:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vaniljkräm och äpplemos  (läst 6259 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« skrivet: 2013.09.29 - 17:38:48 »

Det här handlar inte så mycket om hur man gör utan snarare och hur det kan kombineras med andra saker.

Hämtade just 2 bärkassar med äpplen från en ödetomt som ska bli mos vilket som regel blir dansk äppelkaka. Vad kan man annars ha mos till om man inte räknar gröt och till kött?

Det andra är vaniljkräm vilket går utmärkt att gör lowcarb men vad kan man ha till....? Tårta och i kakor är ju det traditionella men det går ju bort, köper inte kokosmjöl etc och bakar hokuspokus lchf bakverk, de blir ändå inte som jag tänkt. Men man måste ju kunna ha det till annat än att fylla munkar med.... vaniljkräm och frukt är det enda jag kommit på - helt still står det. Kommer mest bara på sådant man växte upp med, med glasyr och grejer men jag har gjort slut med florsocker eftersom det blir godis av det och det säljs i halvkilosförpackningar och det kommer inte in här.....  :rolleyes:

Kan man ha i det i sina muffins? Det är ungefär det mest komplicerade jag brukar orka göra....
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.09.29 - 19:04:48 »

Revbensspjäll!  :dribble:

Jag har också spanat in en ödetomt. får se om jag törs plocka där bara, det var hus ikring. Det fanns så många olika sorter och alla jag provade var jättegoda!

Sen kan du torka äpplen också. Det blir jättegott och tar ingen plats i frysen. Man behöver inte ens ha tork. Om du googlar så hittar du hur man gör.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2 skrivet: 2013.09.29 - 19:20:06 »

Hehe tack men revbensspjäll - inte kött?  :tongue: Jag är dansk och äter aldrig äpplemos som svenskarna gör, man har asier så det så!  :flirting:
Kunde man ju tro att du skulle drägla åt revbensspjäll hehe.

Jo men då skulle nästa problem bli vad gör man med de torkade äpplena lol. Skämt åsido så föredrar mitt smaksinne äppelkaka framför torkad frukt.... Sedan har ja i färskt minne hur länge det tog att torka blåbär också.  :tongue_wag:

Jo men ödetomt är ju liksom övergivet... Om de inte kommer och plockar. Sköts trädgården alls? morgonen vid 8:30 typ borde vara bäst, då har ju folkk åkte till jobbet.  :whink:
I detta fallet ägs nu tomten av kommunen men huset rivet, så jag plockade på utan att skämmas det ringaste... Hade någon frågat hade jag bara svarat att ingen plockar ju, synd om allt ska bli maskmat.....
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.09.29 - 19:42:34 »

Tror inte den sköts, men det kan ju vara någon som äger den. Hoppas det är folk ute i de andra husen när jag åker dit så kan jag fråga.

Men ät det till fil/yoghurt/CF då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #4 skrivet: 2013.09.29 - 19:47:22 »

Äter inte fil/yoghurt. Vande mig av med det när jag började lchf, nu får jag men hinner inte äta upp en förpackning innan den blir dålig och då blir det inte av...

Spela idiot! Funkar för mig varje gång.  :crazy: :wave: :pippi: Men vad ska de göra? Ringa polisen? Tror inte det.  :bg: Bara att säga att man inte gör det igen om någon protesterar. Bilen kan med fördel parkeras runt hörnet där grannarna inte ser regnr -  just in case lol
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544