Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:02:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Glad Påsk!  (läst 10376 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2016.03.25 - 05:46:41 »

Glad Påsk! Påskägget här ovanför fungerar inte....
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



SV:
« Svara #16 skrivet: 2016.03.25 - 08:55:15 »

Glad påsk! Jag återupplivar Tapatalk igen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2016.03.25 - 10:07:03 »

Vilket påskägg?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2016.03.26 - 09:33:21 »

trodde jag lagt ut bilden här men icke.. Linnea är sjuk, det var nog skälet att jag glömde.



* paskagg.jpg (40.96 KB, 116x207 - visat 388 gånger.)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2016.03.26 - 14:25:05 »

Inget allvarligt hoppas jag? Jag ser tyvärr inte vad det är på bilden.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2016.03.26 - 19:09:26 »

Tror inte det, en eller annan flunsa. Men hon har ont i halsen nu och eftersom hon har förstorade mandlar fick hon nyss andningsbesvär när hon vaknade. Så vi åker in till akuten strax. Bättre kolla.

Bilden ovanför där det ibland står en jultomte eller något annat, den syns inte längre hos mig.  Det var ju ett påskägg eller nåt sånt.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2016.03.26 - 21:35:10 »

Vad läskigt! Håller tummarna.

Nu ser jag. Mycket konfunderad. Har inte gjort någonting på månader, så jag förstår inte hur den kunnat försvinna. Misstänker att det har att göra med att vi bytte server häromdagen, men bara den där proxyservern som cachar allt så vi slipper hämta det ända från Hongkong. Den dyker säker upp snart igen. Märkligt att det rör en enda bild dock.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2016.03.27 - 19:35:28 »

Nu är bilden tillbaka. Ingen aning vad som hände. Försökte jag gå direkt till bilden så fick jag Connection Refused. Gällde hela mappen som den är i. Mycket märkligt. Måste ha att göra med serverbytet, men fattar inte hur. Själva filerna är ju kvar på samma gamla server.

Få se om Yupapa kommer på vad det kan ha berott på. Det är ju intressant om inte annat och kan ju rört fler mappar, bara att vi inte märkte det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2016.03.28 - 08:37:51 »

ibland är det inte klart alls vad något beror på. Men den är tillbaka, sädär lagom till påsk!

Linnea fick antibiotica för hon har halsinflammation ( är det halsfluss?) och när hon var där hade hon nästan 40 grader feber. jajamensan!

det är ett helvete att få in henne medicin, har inte ändrats så mycket tyvärr. hon vägrar svälja kapslar eller piller, så dom sa att  man kunde lösa kapseln i litet vatten. Men tro inte det fungerar det blir slemmigt usch :) så nu öppnar vi dom och blandar pulvret i en sorts vanilj-och-chokladkräm  men sen tar hon bara minimala bitar av det och saft direkt efteråt. Förmodar att ganska mycket blir kvar på skeden på det viset.  Suck, irriterar mig på det.

Jag hade huvudvärk hela dagen igår. Idag ingen huvudvärk men fibrosmärta är tillbaka. Och jag hade slutat med medicinen.  :cry: får ta den igen. Ibland blir man trött på sin kropp!

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #24 skrivet: 2016.03.28 - 12:14:25 »

Sicken skit! Men att få i sig kapslar med svullen hals kan jag mycket väl tänka mig är läskigt. Och att äta öht är inte kul med halsinfektion. Hoppas hon kryar på sig av den medicin hon får i sig i alla fall. Att du får ont just nu är knappast konstigt. Stress när barnen är sjuka är tillräckligt. Försiktig kram!  :bearhug:

Här har vi påsklov just nu. Och jag sitter hemma själv med migrän, medan resten roar sig på påsklovsvis.  :sleep:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2016.03.28 - 14:06:34 »

Funkar det inte med fil/gräddfil/turkisk yoghurt? Tycker att nåt tjockt som man kan svälja mycket av i ett svälj är det bästa.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2016.03.28 - 15:05:29 »

fil eller yoghurt är saker hon aldrig äter annars, då det går absolut inte. vaniljkrämen är nog enklast är ungefär som yoghurt i konsistens.  Hon är ovanlig kinkig med sånt här. tar bara litet av medicinblandningen varje gång ist för att göra det med en gång så hon håller på i minst 5 minuter. Nja, så länge det hamnar i henne får man väl vara glad.

Usch Sorla, så otrevligt.. Men så verkar det ju ofta vara att när man har ledig så får man migrän eller huvudvärk eller vad det nu är... försiktig kram tillbaka!

Loggat



Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544