Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 09:39:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Panacea  (läst 8213 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.08.16 - 21:27:25 »

Har ni märkt att salt är det nya universalmedlet? Vad folk än har för problem är det någon som frågar om vederbörande får i sig tillräckligt med salt. Vet inte vad jag vill med detta inlägg, kanske bara belysa hur det alltid finns ett universalmedel och hur kortlivade de för det mesta är.

Bara inom LCHF - först botade kosten (nästan) allt. Sen kom D-vitamin som gjorde att folk slutade få förkylningar. Men det slutade vi ju få redan när vi la om kosten. Nu är det salt. Ger mig sjutton på att om man snortar det så blir man inte förkyld heller. Har säker missat en eller två andra livselexir.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1 skrivet: 2013.08.16 - 21:38:29 »

Haha så sant! Och det kurerar nog förstoppning också. Åt ett gäng heminlagda saltgurkor häromdagen och fick springa iväg till toa - hela kvällen,,, nåja finns bättre lösningar.

Jag tar det här med unversalfixar med en nypa salt. Pun intended  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013.08.16 - 21:41:56 »

Gurkorna kanske var härskna.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #3 skrivet: 2013.08.16 - 21:51:19 »

Näpp! Har reagerat förut på för mycket salt, det är för starkt för magen, sedan var det sådana goda smågurkor och jag år upp allihop. Uppskattningsvis 400g. Min mage blev kanske förvånad hehe.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.08.16 - 23:35:10 »

här varnas det bara för för mycket salt...

Loggat



fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2013.08.16 - 23:55:42 »

Gäller alltså att ta salt i bullet-kaffet då... man ska fortfarande dricka fett-kaffe va?...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6 skrivet: 2013.08.17 - 07:55:57 »

Och glöm inte ta ert magnesium!
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2013.08.17 - 08:40:56 »

Jadå, fettkaffe ska man dricka. Jag tror inte ens det räknas som mat, så det kan drickas under fastetimmar också.*) :tongue: Är förresten möjligt att fasta håller på att ta över efter saltet som panacea.  :hmm:

*) Har ifv sett åtskilliga som sagt typ: äter ingenting mellan 19 på kvällen och 12 nästa dag, dricker bara kaffe med några skedar kokosolja på morgonen...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #8 skrivet: 2013.08.17 - 10:27:00 »

Jo med de som tror att man kan dricka fettkaffe när man fastar är ju ute och cyklar eftersom det bara är kaffe, te och vatten (utan kcal) som räknas som fasta.   :plant_smack: Däremot kanske det har en poäng för fettförbränningen eftersom det bara är fett och inget protein och kolisar.
Loggat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #9 skrivet: 2013.08.17 - 11:04:59 »

 :hm-hm: Naturligtvis är inte salt något universalmedel. Men för min del hjälper salt om jag blir så där svag och matt mellan målen. Visst skulle jag kunna ta mig en skinkskiva eller nåt annat med salt i men det är enkelt att ta lite salt i vatten. Eller så dricker jag lite buljong. Ofta tapper jag farten vid 10-tiden. Har ätit frukost 5.30 och sen en oopsie med pålägg ca 8.30 och sedan blir det lunch kl. 11. Då vill jag inte äta kl. 10 när det snart är lunch. Min man har också börjat ta lite salt i vatten eller buljong när vi kommer hem från jobbet för då piggnar han till. Tidigare var han svintrött när vi kom hem och han slängde sig i soffan och nickade till. Nu får jag hjälp i köket. Det ni!  :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2013.08.17 - 18:20:12 »

Konstigt. Varför blir det så, tror du?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #11 skrivet: 2013.08.17 - 22:07:23 »

Saltbrist, kanske?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2013.08.17 - 22:17:26 »

Men varför skulle du drabbas av det mellan måltiderna? Är ju inte så långt emellan heller. Intressant ivf tycker jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #13 skrivet: 2013.08.19 - 15:35:24 »

Jag läste något klokt på Anna Halléns hemsida. Att man inte ska följa råd från någon som söker utan man ska titta på de som lyckats och som har ett varaktigt resultat. Alla de här bloggarna som testar allt möjligt, salt ena dagen fettkaffe andra, kan man läsa med nyfikenhet men kanske inte testa om man inte själv inser att det fortfarande är under utprövning.
Loggat

berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #14 skrivet: 2013.08.19 - 20:07:46 »

Nu tar jag inte salt eller buljong för att jag tror att jag ska gå ner i vikt av att ta salt utan för att jag blir så matt och konstig och då hjälper det. Vad det beror på är inte lätt att veta.  Salta nötter brukade jag ta redan innan det rekommenderades salt. Det gör jag fortfarande om jag inte har salt eller buljong till hands. Jag har alltid salta nötter med mig i handväskan. Men med mycket nötter så är det lätt att gå upp i vikt istället.
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544