Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 12:34:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bra mat som HÖJER blodtrycket?  (läst 9902 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« skrivet: 2008.03.19 - 19:23:59 »

Hej.
Som ni ev. har läst så har jag för tillfället extremt lågt blodtryck - 85/55 sist jag mätte...

Det jag är mest sugen på är salt lakrits, men jag känner mig inte så bra efter det. För jag har svårt att hålla det till några få bitar.

Är det någon som har tips på höjande, godkänd, mat. Kaffe vet jag ju, men är inte så ofta sugen på.

Tips mottages gärna :inlove:

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #1 skrivet: 2008.03.19 - 20:49:24 »

Hej /LO!

Tja, det var precis också mitt största graviditetsproblem och tyvärr har jag inte mycket att komma med. :shake_head:

Barnmorskan visste inte heller. Det enda hon rekommenderade var att ha extra salt i maten. Men jag tror faktiskt inte att det hjälper så värst mycket.
Jag kunde dock med hjälp av kaffe eller Coca Cola få upp cirkulationen lite.

Men jag lider med Dig, det är inte skoj att ha så lågt blodtryck. Man kan kanske trösta sig att det åtminstone är mycket bättre än för högt sådan :whink:
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2008.04.21 - 07:35:40 »

/LO du har tjuvat min fråga  :clapping:!

Jag har precis samma problem, men har inte mätt mina värden.
Det är bara väldigt jobbit här mitt i renoveringen då man måste ner och upp ( vi har lagt golv på sistone) och jag måste till golvet snabbt för att inte falla dit ofrivilligt
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #3 skrivet: 2009.01.21 - 10:09:42 »

Jag har också problem med lågt blodtryck och brukar göra en övning som jag lärt mig på qi-gongen för att få upp trycket lite grann. Svårt att förklara i skrift men jag kan varmt rekomendera qi-gong för att få balans i kroppen.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544