Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:43:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Äggmjölkssmoothie  (läst 31684 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2013.08.18 - 18:03:06 »

Det är mitt fel. Jag brukar säga att det var idalinda för jag kommer ihåg fel. Utom sista gången. Då sa jag det för att reta henne.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #46 skrivet: 2013.08.18 - 18:05:36 »

Ja du är dig lik Hemulen.  :lulz:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2013.08.18 - 19:41:01 »

tror svartvinbärssafen är saften utan sötning...

men det får Idalinda bekräfta eller dementera.
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #48 skrivet: 2013.08.26 - 21:17:50 »

Så squashen reder alltså så mycket att det blir gröt trots att det är ett par dl vätska i? Vinbärssaft har jag inte och det är väl socker i... Men jag får tillstå att jag har lite fun light med exotiskt fruksmak (jag vet men den steviasötade gav mig kväljningar och jag har en flaska länge) det kanske kunde bli god gröt. Får kanske tillsätta mer fett för att få till näringsbalansen men det kunde ju bli en välkommen frukostomväxling...  :smile:

Ok Idalinda inte meningen att skylla vitkålsbrödet på dig eftersom det inte var du. Flåt :flirting:

:)

Tillsätta mer fett... men jag sade ju att det är gott med äggmjölk-fiberhysk-vaniljsås
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #49 skrivet: 2013.08.26 - 21:20:46 »

tror svartvinbärssafen är saften utan sötning...

men det får Idalinda bekräfta eller dementera.


Vad ni är duktiga att röra ihop allting :flirting:

Saften är RÖD vinbärsaft och den är inte sötat.
MEN till gröten blandar jag i egen stevia och honung, så lite söt blir det allt.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #50 skrivet: 2013.08.26 - 22:55:48 »

Men jag tror du missade frågan: Reder squah så mycket att det blir tjockt?

Jag frågar för att jag har svårt att hitta ngt som reder just soppa när det bara finns färskpotatis och ingen king edward....  :neutral: Fiberhusk går fetbort för mig.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2013.08.27 - 07:55:25 »

Potatismjöl. Eller rismjöl. Det är ju (i det första fallet) samma stärkelse som du skulle ha fått från potatisen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #52 skrivet: 2013.08.27 - 14:02:00 »

Där sade du något, det ska jag testa vid tillfälle. Men jag var intresserad av zucchinin därför att jag gillar smaken och man kanske får någon liten vitamin.  :flirting: Har en liggande men vill inte dunka i den i en soppa om den inte reder, för den är god att steka upp med smör/olivolja och vitlök också.  :lick:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #53 skrivet: 2013.08.27 - 14:28:40 »

icke,squachen reder absolut inte någonting, men saften blir självklart lite tjockare.
jag röstar också för potatismjöl i ditt fall, jag kan också testa någon gång.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #54 skrivet: 2013.08.27 - 15:02:42 »

Japp men då kör vi på det, jag rapporterar inom en vecka, här om jag kommer ihåg vilken tråd annars i egen tråd.  :lol:
Tack för hjälpen redningsakuten för en god soppa reder inte sig själv.  :flirting:

Får tillstå att jag ibland använder lite maizenaredning men jag tycker att kolisarna springer iväg snabbt i förhållande till dess redningsförmåga.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #55 skrivet: 2013.09.05 - 11:11:36 »

Jag brukar reda med färskost. Fast då blir det ju inte en klar soppa. Om det var var ni var ute och for efter. Men till gräddiga grejer är den alldeles utmärkt att reda med. Men det kanske blev goddayxskaft här?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544