Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:36:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vägen från sockerhelvetet.  (läst 95080 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #195 skrivet: 2014.03.03 - 05:51:02 »

Jobbigt Snorkis! hoppas flytten kommer att gå bra!. och Turf har jag spelat litet här i holland men det var inga andra som gjorde det så det var inget kul längre... kanske vi (jag och min dotter) börjar i våren igen men det var så få ställen ännu..

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #196 skrivet: 2014.03.03 - 13:47:26 »

Jaha du Hemulen. Ja vad ska jag säga. Jag verkar kunna påverka folk jag med  :laugh:

Jodå. Jag tipsade en kompis också och hon blev ännu mer biten en jag. D.v.s. hon lägger ner mer tid men får lägre poäng för hon är långsammare. :tongue: Sen har jag hoppats träffa på en kille jag brukar träffa när det är Hitta Ut, för jag tror detta skulle vara perfekt för honom. Han är lite som jag, vill cykla men behöver en morot för att göra det roligt vissa tider på året.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #197 skrivet: 2014.05.22 - 19:22:16 »

Var är du snorkfröken? Kom tillbaka!
Loggat
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #198 skrivet: 2014.06.25 - 18:16:55 »

Hej. Ett livstecken från mig. Har flyttat igen. I mitten av april. Är dåligt aktiv på detta forum. Min Tapatalk vägrar logga in mig annars hade det varit enklare för mig. Är mest aktiv på facebook numera. Det är där man bäst kommer åt mig. På matfronten händer det väl inte så mycket. Turf är oxå nere för tillfället. Så är det för tillfället.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #199 skrivet: 2014.06.25 - 18:55:19 »

Men det var länge sedan! Jag vet tyvärr inte vad det där problemet med Tapatalk beror på. Jag får det inte. Jag tröttnade också på Turf rätt länge, men nu har jag börjat igen. Fast nu jagar jag inte poäng på samma sätt som förr. Jag vill ta alla zoner inom rimligt avstånd från där jag bor och så vill jag komma upp i max blocktid. Är nästan klar med båda, så sen vet jag inte vad jag ska hitta på för att göra det roligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #200 skrivet: 2014.06.25 - 19:04:21 »

Nä jag vet inte heller vad tapatalkstrulet beror på. Inte vet jag om Forumsidan och den nuvarande verisionen är kompatibla med varandra. Forumet behöver kanske uppdateras. Och det görs ju på en kafferast gissar jag :glare: Eller troligen inte.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #201 skrivet: 2014.06.25 - 19:17:40 »

Jo, det behöver det, men jag tror inte det påverkar TapaTalk. Det är ju bara en del som har problem. Men jag tycker inte det är så krångligt att använda webläsare heller. Gör det oftast på mobilen.

Nej, det går inte längre på en kafferast. Förut gjorde det det. De har nämligen kommit med en helt ny version som måste installeras från början och sen får man importera en dump av databasen. Man alltså kan inte längre bara uppgradera det här forumet. Kräver nog både ett och två test innan jag gör det på riktigt för det vore ju hemskt om vi förlorade allt. Iofs kan man lägga det nya forumet på att annat URL så detta inte påverkas, men då funkar ju inte gamla länkar hit. Det är iofs risk att de inte gör det ändå, för jag misstänker att länkarna till specifika ämnen kommer att bli annorlunda ändå. Men det märker jag när jag väl gör det på försök. Kräver en del påläsning och tungan rätt i mun dock, så jag skjuter på det. Vi kommer att flytta till en annan server också och jag kommer ivf att vänta tills det är klart så det inte krockar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #202 skrivet: 2014.06.26 - 10:21:09 »

För mig fungerar Tapatalk skapligt. Dock dummar den sig med att ta bort 2-3 sista inläggen vid sidbyte. Så när det läggs upp nya inlägg i en tråd hamnar de på sista sidan. När jag går bakåt till näst sista sidan ser jag att det ska finnas ex 2 inlägg till på den sidan, men de kan jag jag inte få upp. Idiotiskt. Jag har sista versionen till Ajfån. Vilken telefon har du Snorkis?

Jag gör åter igen reklam för geocaching. Det tror jag är mycket roligare.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #203 skrivet: 2014.06.26 - 11:24:02 »

Jag har Samsung S3. Men har köpt mig en Samsung Galaxy Note 3. Få se om det funkar bättre på den. Samtidigt tror jag att Tapatalk inte är kompatibelt med forumet. Inte den nuvarande verisionen. Jag med i ett annat forum och där uppdaterar forumägaren hela tiden för att vi medlemmar ska kunna logga in. Det kan finnas uppdateringar utan att man får avisering om det.

Geocaheing , nä jag har 2 kompisar som är som galna i det men jag försöker hålla mig till Turf. Men kul att folk roar sig.  :strut: :banana: :yeah:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #204 skrivet: 2014.06.26 - 13:58:44 »

Tänkte förut att jag skulle testa geocaching, men det blev inte så. Jag tror Turf passar mig bättre. Jag gör det ju för att jag vill cykla och det irreterar mig när jag måste hoppa av för ofta. Tror det skulle bli så med geocaching. Dels placeringen och sen att man måste leta efter något fysiskt. Då måste man ju gå.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #205 skrivet: 2014.06.27 - 11:50:28 »

Ja jag ljög väl lite när jag sa att det inte händer så mycket på matfronten. Jag försöker bli sockerfri. Är inte helt LCHF men jaja...

http://nosugaradded.se/

Jag länkar till en hemsida där man får recept och andra tips om man vill bli sockerfri på allvar. Kan nämna att Bitten Jonsson har lärt upp de som har hemsidan. Bitten Jonsson ligger bakom " Sockerbomben ".

Men det är skitsvårt.  :worried: senaste veckan har jag frossat i både choklad och pannkakor.  :loony:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #206 skrivet: 2014.06.29 - 12:30:39 »

Hm chips , risifrutti och lasange. Det var väl ingen bra mat för en sockerberoende. det var på gårdagens meny i alla fall.  :shy:

Hur man mår? Troligen som man förtjänar.  :loony:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #207 skrivet: 2014.06.29 - 12:47:48 »

Låter kämpigt det där.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #208 skrivet: 2014.06.29 - 12:52:14 »

Ja jag vet inte om jag får någon lösning eller så får jag inse att jag är förlorad. Sockret har nog vunnit tyvärr.  :byecry:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #209 skrivet: 2014.06.29 - 12:55:59 »

Närå. Så ska du inte tänka. En dag i taget, vet du.  :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544