Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 14:16:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad äter Claude Marcus?  (läst 13556 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #15 skrivet: 2013.06.26 - 10:32:29 »

Hehe nä enligt ifokus är det liberalt under 50 om dagen och allt annat är skandal så det så!  :lulz:
Om jag skulle påstå att liberal lchf är upp till 100 där skulle jag nog bli klubbad.  :club_idiot: Funderar på att starta ett lowcarbforum där och låta paleoliterna vara med där om det vill, för det får inte lov att vara med på kif.

Du och jag är lowcarbare fast vissa dagar är jag liberallchfare....    :hm-hm: Du ska inte gå och bli taliban om man måste äta syltmunkar, syltmunkar varje dag då ser man ut som en pumpa efter ett tag.  :flirting: Ja inte för att det inte är gott med syltmunkar men.....
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2013.06.26 - 12:07:16 »

jag har hade en diskussion med Anna hallen (på fb) för några veckor sen. jag blir inte helt klok på henne, även om hon har bra funderingar. Hon hade nämligen lagt ut en bild på MSC olja (eller hur det heter, slags kokosolja tror jag det var) och äter ibland 1.5 msk av det istället för mat eftersom hon vill slimma till sig inför sitt bröllop. Nu bryr jag mig inte om vad hon äter eller inte äter men om man skriver inlägg om Magic Bullet coffee och pratar hela tiden om en trygg kropp (med 3 måltider per dag) så undrar jag varför man tar till något sånt själv också. Jag tyckte nämligen att om man ska slimma till sig inför ett bröllop ger man en signal att smal=bättre än man är. Jag tycker hon är fin som hon är, och att hon piffar till sig inför sitt bröllop fattar jag helt. Men varför SMALA till sig.. Nja det är nog jag det som inte fattar galoppen helt.

Iallafall tycker jag hon är motsägelsefull. Det gör att en sån "offentlig" person blir en del mindre trovärd. Hur bra saker hon ändå säger normalt.  Precis som Claude Marcus förresten. skosnörena gjorde det! :lulz:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2013.06.26 - 12:29:29 »

Ha ha! Ja, det är svårt att följa krumsprången ibland, både här och där.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #18 skrivet: 2013.06.26 - 13:14:28 »

 :max-shock: Kan du länka mig till var hon äter kokosolja istället för mat? Vilket hyckleri!!! Så så länge hon går på jämnvikt är det viktigt med trygg kropp men när hon vill gå ner några kilon kan men göra så.  :tongue_wag: Det lilla förtroende jag hade sprang just och gömde sig....

Fick också ett gott skratt för skosnörena, skulle velat se an kommentar på det från Claude.  :biggrin1:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2013.06.26 - 13:23:47 »

hittar inte. kanske hon har tagit bort inlägget jag vet inte. Men det  var för ca 1-2 v sen.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2013.06.26 - 13:32:25 »

Var lite taskigt med skosnörena faktiskt. Jag går själv med oknutna skor ibland för att de inte ska klämma. Marcus är ju också lite rundnätt så han kanske också har problem med fötterna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2013.06.26 - 13:32:59 »

hittar inte. kanske hon har tagit bort inlägget jag vet inte. Men det  var för ca 1-2 v sen.

Vi får börja göra som Carbsane och ta skärmdumpar på allt.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2013.06.26 - 15:56:09 »

ja kanske .. men i ett annat inlägg nämde hon i reaktionerna därunder att hon hellre tar en shot MCD (eller vad det nu var) istället för fettkaffe. jajajaha

Å andra sidan, för min del får alla göra som dom vill, Även ändra sig.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2013.06.26 - 16:01:37 »

Ja, det var ju stor skillnad!  :laugh: Jag har gett upp om att försöka förstå någonting av vad hon menar. Blir totalförvirrad.

Hur som är det mycket konstiga och motstridiga budskap där. Kom i gräl med henne för flera år sedan för att hon dök upp och skulle försvara sig när jag kommentarade att det var lite lustigt att dels påstå att vi ska hålla omega-6 lågt och försöka öka omega-3 samtidigt som hon rekommendrade att man åt 1 1/2 dl solrosfrön per dag (tror jag det var, mycket ivf) och samtidigt som hon sålde fiskolja. Jag sa nåt att om man sket i solrosfröna så kunde man skippa att köpa oljan också, man fick ändå bättre balans än med båda de rekommenderade intagen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2013.06.26 - 16:05:33 »

det var det jag menade. man blir förvirrad, fattar inte helt längre hur någon tänker. Även om vissa saker ger bra funderingar.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2013.06.26 - 16:26:26 »

Nu kommer jag ihåg att hon bloggade om det också medan vi grälade (på annat håll). Sen redigerade hon blogginlägget vartefter hon fick mothugg så till slut hade hon i stort sett inte sagt nåt av det som vi vände oss mot. Rekommendationen om solrosfrön försvann också så småningom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #26 skrivet: 2013.06.26 - 19:01:08 »

Jahapp och ändå har jag läst i den bloggen att den inte redigeras på efterhand.  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2013.06.26 - 19:24:08 »

Gjordes då ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #28 skrivet: 2013.06.26 - 19:27:41 »

Jag sade inte att det inte redigerades jag sade att det står att det inte redigeras om det inte är bortredigerat vill säga.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2013.06.26 - 19:45:34 »

 :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544