Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 18:23:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Att lära sig den hårda (lösa?) vägen  (läst 7642 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.06.13 - 16:17:16 »

Var ju på Lidl häromsistens och kunde inte motstå att köpa chokladen de säljer, J.D. Gross. Den är mycket god nämligen.

Svullade loss lite i dag och tröck i mig 4 eller 5 rutor. De är lite större än normalt. Knappt har jag svalt den sista rutan så får jag sprutdiarré. Har varit 3 ggr nu...  :whistle: Fick ett minne av att det hänt en eller ett par gånger förut och att det var J.D. Gross då också och att jag ätit lite mer än vanligt, fast det är länge sedan. Har inte besökt Lidl på flera år tror jag. Så, vad är det med denna choklad? Ingenting - mer än att den innehåller sojalecitin. Köper normalt Lindt som är fri från det de sällsynta gånger jag köper choklad.

Då googlar man. Och mycket riktigt är diarré en av "biverkningarna"...
http://www.vitguide.com/soy-lecithin-side-effects/

Skumt va? För sojalecitin finns ju i nästan all choklad och även om jag aldrig varit ett chokladmonster har ju även jag tryckt en kaka då och då och jag har aldrig känt nåt av det! Kan J.D. Gross använda ovanligt mycket eller vad är det frågan om? Typiskt, god och billig choklad och så här slutar det!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2013.06.13 - 17:24:47 »

Men hur kan du reagera så snabbt?!? Det har ju knappast hunnit igenom systemet på den lilla stunden.


Skickat från min telefon.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013.06.13 - 17:57:16 »

jag gillar inte JD gross choklad så mycket....
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.06.13 - 18:08:48 »

Men hur kan du reagera så snabbt?!? Det har ju knappast hunnit igenom systemet på den lilla stunden.

Töm och glöm!  :biggrin1: Det var likadant förut och det händer inte om jag bara äter en eller två rutor som är mitt vanliga intag.

Mynlen, jag tycker de är för söta, men goda. Speciellt som Madagascar finns, min favvo. :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #4 skrivet: 2013.06.13 - 19:56:26 »

Jadu det måste vara rekord på hur snabbt det gick. Skumt att det kan gå så snabbt.... inget sötningsmedel i? Jag har iofs reagerat relativt snabbt någon gång men inte så snabbt, exakt hur länge är svårt att säga eftersom man inte tar tid precis...

Se det från den positiva sidan, du lär inte fått behålla vare sig kolisarna eller kcal lol  :strut:  :lmao:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2013.06.13 - 20:03:01 »

Var ju en stund efter att jag åt den första biten. Mumsade kanske en timme.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6 skrivet: 2013.06.13 - 20:07:26 »

Jaså på en timme, ja det kan hinna hända mycket i maggen på en timme om man satt i sig något man inte tål eller som är allmänt laxerande.  :nod-yes:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2013.06.13 - 20:17:53 »

Jag kanske ska knalla iväg till Lidl jag med och skaffa lite lavemangchoklad. Kan vara bra att ha om magen stannar av.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #8 skrivet: 2013.06.13 - 20:23:57 »

Ja ät upp hela kakan vetja! Och tala sedan om ifall det funkade.  :laugh:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2013.06.13 - 20:25:06 »

Jag har 4 kakor kvar. Jag ska äta en halv före vägdagarna två månader framöver. Men säg inget till Mynlen.  :biggrin1:

Det skumma är alltså att jag aldrig blivit dålig av choklad förut. Är det lecitinet så måste det vara fuckin hästdoser i Lidls!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #10 skrivet: 2013.06.13 - 20:28:55 »

 :laugh: Nä, jag lovar. Gillar hemlisar.....  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2013.06.13 - 22:32:47 »

Va?  :sleep:
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #12 skrivet: 2013.06.13 - 22:55:15 »

Meeen vakna Mynlen! Du får hänga med i svängarna här nu.  :flirting: Känns det inte lite i hårrötterna/örsnibbarna när ditt namn nämns?  :biggrin1:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2013.06.14 - 06:15:37 »

det kliade något på min lilltå men vad det var.. ingen aning!

Gillar bara inte JD Gross smaken. Men vi har en liknande affär här i holland, Aldi, den har godare choklad. Men jag handlar där kanske 1 gång om året så jag kommer inet ihåg vad den heter eller vad den innehåller.
Loggat



Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544