Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 10:34:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: No calories, fat, carbs, gluten or sugars of any kind!  (läst 16861 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.01.23 - 12:12:58 »

NU har Walden Farms spritt sig till LCHF-gänget ivf.
http://www.chewpakka.se/lchf-mini-pancakes/#comments (hittar inget annat sätt att länka till en viss post än att länka till kommentarerna, men det är själv blogginlägget ni ska läsa)

Light är tydligen OK om det är socker det är lätt på. Och kom ihåg att det bästa med LCHF är att man äter rena, opåverkade produkter, mat som vi är designade för! Som Scans bacon, Findus majjonäs och Walden Farms sirapssås. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2014.01.23 - 12:55:55 »

Nej, det bästa med LCHF är att man vet hur saker är, så man inte behöver tänka mer.  :lmao:

Jag hoppas ingen testar de engelskspråkiga recepten...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2014.01.23 - 14:10:05 »

"Don't make me think!", som en bok om någonting helt annat heter.  :lol:

Vad är det för fel på receptet? Måste missa nåt. Tycker iofs det låter skitäckligt med pannkakor på fiberhusk, men det kanske det inte är.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2014.01.23 - 14:16:12 »

Fast du vet väl att typiskt för LCHFare är att de tänker kritiskt? :up_yours:

LCHF-definition av kritiskt tänkande:
Kritisera så ofta du kan och gärna i aggressiv och gåpåig ton, men bara etablissemanget, dietester och andra av ledarna utpekade syndabockar. Upprepa gärna formuleringar som du fått lära dig, så slipper du tänka. Att tänka är inte bra för fettomsättningen! Om du förstår innebörden är inte så viktigt.

Upprepa gärna dessa inlärda argument på ovan nämnda personers bloggar och sajter samt i debatt i media. Gör det helst i flock. Läs in dig på lite facktermer på Wikipedia så du låter bildad. Kopiera gärna hela meningar och stycken därifrån, bara de är i linje med vad du fått lära dig är rätt. Då behöver du inte känna dig osäker på stavningen heller. Underbygg alltid dina argument med att hänvisa till lämplig sida på kostdoktorn.se.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2014.01.23 - 16:25:25 »

Asg. Nä, jag bara såg att hon direkt"översatt" dl med cup. Blir nog sådär.

Vet inte om fiberhusk, inte min grej. Gjorde några kesoplättar vill jag minnas, inte så tokigt. Men bovetepannkakorna jag gör nu blir riktigt bra. Funkar fint i sån där japansk lchf med < 130 g kolisar per dag.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2014.01.23 - 16:31:58 »

Aha! Jag jämförde aldrig eller insåg ens att det ena var en översättning av det andra.

Jag gör som vanligt fast med mindre mjöl och mindre vätska. Och numera rismjöl istället för vete.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #21 skrivet: 2014.01.23 - 18:23:14 »

Fast du vet väl att typiskt för LCHFare är att de tänker kritiskt? :up_yours:

LCHF-definition av kritiskt tänkande:
Kritisera så ofta du kan och gärna i aggressiv och gåpåig ton, men bara etablissemanget, dietester och andra av ledarna utpekade syndabockar. Upprepa gärna formuleringar som du fått lära dig, så slipper du tänka. Att tänka är inte bra för fettomsättningen! Om du förstår innebörden är inte så viktigt.

Upprepa gärna dessa inlärda argument på ovan nämnda personers bloggar och sajter samt i debatt i media. Gör det helst i flock. Läs in dig på lite facktermer på Wikipedia så du låter bildad. Kopiera gärna hela meningar och stycken därifrån, bara de är i linje med vad du fått lära dig är rätt. Då behöver du inte känna dig osäker på stavningen heller. Underbygg alltid dina argument med att hänvisa till lämplig sida på kostdoktorn.se.

 :lulz:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544