Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 19:49:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: LCHF-hjärntvätt  (läst 13836 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.05.19 - 16:11:20 »

Jag blir så beklämd av den här typen av frågor.
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/51989b7c8e0e7441790022f3-citron-tillatet-strikt-lchf?discussions-1

Varför går man ut med information som är så "nerdummad" och luddig att sådana frågor överhuvudtaget behöver ställas av någon?  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2013.05.19 - 16:21:05 »

Ja gisses vad folk blir ängsliga. Hur mycket citron tänkte hon vräka i sig?  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2 skrivet: 2013.05.19 - 19:14:31 »

Jag blir mest beklämd över frågor vad som är tillåtet och inte. Är det någon annan som ska bestämma vad jag får äta?
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.05.19 - 21:07:08 »

jo, det är ju vi som gör det åt dig  :biggrin1:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.05.19 - 21:09:35 »

Nu är du här! :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2013.05.19 - 21:20:15 »

jaaa har saknat er såååå mycket!  visserligen hade jag fullt upp men ändå.

Hm nu får jag kolla hur man gör på Ipaden...  äh det tar jag senare. viktigaste är att jag är tillbaka i "min laptop"...
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #6 skrivet: 2013.05.21 - 21:33:52 »

Det finns folk som vill göra allt " rätt" och det finns folk som inte kan räkna vad 50% rabatt är för en kofta.
Ibland finns dessa två i en och samma person...
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #7 skrivet: 2013.05.22 - 15:57:38 »

Nu ska vi se.... om en kofta kostar X och 50% på det blir Y.... När jag ger upp, vad sa du nu igen Idalinda?  :crazy:

Jag men det jag upplevde i början var en lite fanatisk ådra ibland på ifokus. Långt ifrån alla personer men tillräckligt för att man som nybörjare skulle ifrågasätta allt som är kolhydrater. Inte undra på att många ger upp ganska snart, inte heller att några kommer med gliringar som sektbeteende etc. Senare insåg jag att man måste samla info från många ställen länge innan man får ett bra grepp om lchf, senare insåg jag även att strikt lchf inte var "THE ONLY WAY" utan lchf på upp till 50 funkar lika bra och även lågkolis upp till 100 bara jag räknar kcal. Lagom kanske är bäst after all.

Om man vill slippa räkna då kanske det är en bra idé att strikta till kolisarna dock. Vilket inte heller funkar för alla men somliga iaf.

Får jag också vara med och bestämma vad folk får äta nu???  :biggrin1: Vad säger ni om en hel vecka på bara burksardiner? och kaffe såklart.  :whink:
Loggat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #8 skrivet: 2013.05.22 - 20:27:14 »

ifokus gör mig ofta deprimerad så jag försöker hålla mig därifrån men det är lite som att inte kunna låta bli att pilla bort en sårskorpa.

Jag tycker synd om nybörjarna som ber om råd och sen får en meterlång lista på allting som kan hindra viktnedgång och då blir det inte mycket kvar att äta.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Ary
Gäst
« Svara #9 skrivet: 2013.05.22 - 20:42:03 »

Aha jomen då måste det ha varit rätt synd om mig när jag började.  :laugh:

Yup det blev inte mycket kvar eftersom merparten av grönsaker, bär gick bort och frukt väl räknas lite som djävulens påfund. Trodde från början att jag skulle kunna köra lchf lång tid kanske för livet - tills man varit utan massa saker och peti neti räknat upp 9 st brysselkål istället för att helt enkelt äta så många man vill ha (På tal om det är senapsstuvad brysselkål vansinnigt gott.), vilket ju faktiskt inte blir så vansinnigt mycket kolisar ändå, ej heller typ 100g lök som jag åt förr och de typ 30-40g man kunde tillåta sig är ju mycket och vi vet inte tillräckligt mycket om micronutrienter, fytokemikalier och antioxidanter för att kunna utesluta att vi behöver dem. Jag reagerade på påståendet på ifokus någonstans "Vi behöver inte antioxidanter, vår kropp tillverkar själv dem den behöver." Hur fasen vet någon det säkert idag? Varför mår jag bättre när jag äter massa olika grönsaker isf?

Subcalva: Jag håller med, svårt att inte kika in.  :eeek: :lol:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #10 skrivet: 2013.05.22 - 21:57:42 »

Då är jag jätteannorlunda, jag får allergiska reaktioner om kifs-konseptet, alltså hur sidan är upplagt.
Och blir så här :so_mad: när jag försöker hitta något att läsa där.
Därför besöker jag sidan i princip aldrig. Bara då när någon av er länkar dit. aldrig annars.

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2013.05.22 - 22:03:10 »

När jag 2005 skrev (kanske mitt första inlägg) på Annikas blogg om att jag inte gick ner i vikt utan upp fick jag faktiskt svaret att jag åt för mycket, både av Annika och av någon annan kommentator.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2013.06.09 - 20:24:22 »

Den här har ni förstås redan läst(?)... http://authoritynutrition.com/confessions-of-a-biased-low-carb-zealot/

Per Wikholm har faktiskt en kommentar i tråden som inger visst hopp om livet. http://authoritynutrition.com/confessions-of-a-biased-low-carb-zealot/#comment-11374
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2013.06.09 - 20:47:44 »

Ha! Det här har jag sagt länge. Men mig lyssnar ju ingen på.  :whistle:
"People seem to mix up the prevention and the cure… which do not have to be the same thing."

Smart kille. Kände jag inte till förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #14 skrivet: 2013.06.09 - 21:10:50 »

inte mej heller...  :whistle:
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544