Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 10:31:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 88 89 [90] 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 365749 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1335 skrivet: 2016.11.10 - 15:11:17 »

Jag har läst att man ska dra ner på antidepp sakta och försiktigt. Ska du träffa läkaren igen efter jul eller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1336 skrivet: 2016.11.10 - 22:32:01 »

Jag ska träffa en läkare i slutet på december dock inte min vanliga, men då har jag haft medicinen halverad i minst 2 mån om inte 3.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1337 skrivet: 2016.11.10 - 22:43:55 »

Tycker du ska vänta, ivf ett tag. Ända till jul tror jag inte du behöver vänta dock. Du kanske kan ringa och prata med någon och höra när de tror det är lämpligt att dra ner mera och hur mycket. Du skulle ju kunna be om en telefontid med läkaren som drog ner dosen.

Har hört om folk som börjat må riktigt risigt när det gått för fort. Och då är visst det enda man kan göra att öka till full dos igen och så börjar allt om.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1338 skrivet: 2016.11.10 - 23:18:24 »

Mjo att börja om verkar inget vidare. Vi får se om det blir en uppföljning tidigare. Det har iaf gått fint så här långt. Med det jobbet jag har får man bara inte vara ostabil man skulle triggas igång direkt eftersom det händer saker konstant på jobbet. Tonåringar...
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1339 skrivet: 2016.12.26 - 11:28:56 »

Hejsan. Kom för att önska alla en God Jul!  :x_reindeer:
Ja jag vet men det är ju iaf fortfarande jul.  :redface:
Loggat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #1340 skrivet: 2016.12.26 - 21:04:03 »

  :redface: Samma här.  :lol:  :x_reindeer:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1341 skrivet: 2016.12.26 - 21:31:44 »

God jul på er också!  :snowhappy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1342 skrivet: 2017.02.14 - 20:54:57 »

Tillbaka!  :smile: Kämpade en del med kosten ett tag även om jag hade medicin tills jag efter ett tag insåg att jag behövde minska på kolisarna också för att sockermonstret skulle vila i frid. Jag ökade dos. klurade ut en taktik med att tabletterna skulle tas minst en timme innan måltid för att ha hunnit verka annars var jag ändå ganska hungrig etc etc. Så nu har det gått ganska bra ett tag. Äter ganska lite nu så det blir lite olika typer av kost faktiskt. Ska försöka att öka på grönsaker men det är inget vidare nu och dessutom dyrt..
För att inte trigga några beteenden alls så väger jag mig inte utan provar om jag kommer i mina gamla kläder. Kommer nu i ett par jeans som jag inte kunnat haft på flera år även om de sitter relativt tight.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1343 skrivet: 2017.02.15 - 05:05:17 »

Men det låter ju toppen! Fast jäkligt okamratligt av dig att inte väga dig. Det är bara jag och fetsmart som fortfarande rapporterar och vi behöver folk att tävla mot ju.

Det där Fluoxetin, jag kollade på det i Fass och de flesta preparat hade utgått. Fanns bara nåt som kallades "parallellimport" vad nu det är. Har det dragits in eller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1344 skrivet: 2017.02.15 - 12:10:55 »

Nej då jag är fortfarande kvar på den där halva dosen. Ska prata meds om en vecka igen.

Vägning får vi se i framtiden, kanske med långa mellanrum, ingen vikthysteri iaf.  :rolleyes:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1345 skrivet: 2017.03.03 - 14:33:28 »

Nu har jag smygvägt mig för någon knapp vecka sedan men jag talar inte om vad det är.  :flirting: Mindre än Hemulen igen men inte supermycket.

En random tanke bara, det finns så många undergrupper att hålla reda på om det skrivits ngt nytt i trådarna att jag ibland missar nytt. Finns det någon sammafattning på vilka trådar som har uppdaterats som jag missat som man kan ha som lathud?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1346 skrivet: 2017.03.03 - 19:07:13 »

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1347 skrivet: 2017.03.03 - 19:12:22 »

Duh... Tack Hemulen.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1348 skrivet: 2017.03.12 - 09:51:33 »

Tur att man inte är med och tävlar tror jag ja, för mig iaf, 300 gram ner på 12 dagar.  :lulz:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1349 skrivet: 2017.05.24 - 12:31:16 »

Oj då missat dramatiken med att ha blivit bannad totalt.  :biggrin1:

Bantar inte utan söker fortfarande balans. Det går rätt bra bortsett från när jag trodde att kommunen skulle involvera min i sina meningslösa interna praktiker, då spårade kosten ur igen, mest vad de gäller stora portioner men också en del vad det gäller kolhydratsfällorna. Så detta är ju i allra högsta grad psykiskt förutom att det dessutom är fysiskt vad gäller att mycket kolhydrater ger ett fysiskt sug efter mer kolhydrater.
Väger mig inte så omöjligt att veta, känns inte som om jag gått ner på ett tag (88-90kg kanske) men känner mig inte lika tjock som i höstas.

Mår bättre, någon av medicinerna jag tog bort var inte till någon fördel för mitt mående om man säger så. Jag fick en tyngre medicin utskriven när medicineringen lades om men beslöt att trappa ner istället för upp vilket visade sig att vara rätt beslut.

Började dra igång med lite längre promenader men pollenet har satt stopp för dem.  :tongue_wag:
Loggat
Sidor: 1 ... 88 89 [90] 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544