Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 22:30:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 374721 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #45 skrivet: 2013.05.06 - 18:57:17 »

Jag vågar knappt säga det men antingen är det mindre pollen eller så har pollenallergin blivit bättre....   :hm-hm: Det var ju vad jag hoppades på både när jag slutade röka och började äta lchf men jag vet också att det kan ta tid om det ens gör skillnad. Vet inte exakt vilka slags jag ej tål men har reagerat långt innan maj tidigare år. Jag håller båda tummarna.  :thumbsup:

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2013.05.06 - 19:06:04 »

Hur länge har du ätit LCHF? Kommer inte ihåg. Skönt om det blir bättre!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #47 skrivet: 2013.05.06 - 19:11:31 »

6,5 mån och rökningen "rök" för snart 11 mån sedan. Vet att det kan ta 18 mån innan immunsystemet förbättras efter rökslut (ofta blir man sämre vad gäller förkylningar och infektioner men det kan jag inte säga har gällt mig.), med de 2 kan samarbeta också kanske - vem vet.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2013.05.06 - 19:20:37 »

Det hände prylar längre än så för mig. Önskar jag hade skrivit upp.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #49 skrivet: 2013.05.06 - 19:26:46 »

När du slutade röka?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2013.05.06 - 20:19:05 »

Nä, det märkte jag absolut ingenting av - mer än i plånboken. Nej, efter att jag började lowcarba. Flera år hände det prylar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #51 skrivet: 2013.05.06 - 20:42:21 »

Jag upplever också att min pollenallergi har blivit bättre med maten.
Vissa år är jag nästan symptonfri andra får jag snuva, men jag klarar mig med mycket mindre mediciner
än förut jag med!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2013.05.06 - 20:44:49 »

För att förtydliga, jag har alltså inte allergier, det var andra saker som blev bättre. Menar bara att tiden kan vara en faktor.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #53 skrivet: 2013.05.06 - 21:05:48 »

Det låter ju bra Hemulen. Synd att du inte kommer ihåg bara, en annan undrar ju vad som ev kan förändras.  :smile: En sak är iaf den hårda huden på hälarna, inte mycket kvar av den. Röda tunna huden på armbågarna ser nu helt normal ut. Inte haft vansinnigt torr hud särskilt mycket denna vintern.

Trevligt Idalinda! Då finns det ju hopp om att det är bättre, inte bara inbillnings(o)sjuka.  :lol: Jag har inte använt kortisonpulver i luftvägarna i vinter när jag tänker efter. Annars har jag brukat behöva ibland vid efterhängsen hosta/inflammerade luftvägar efter förkylning. Har haft hosta men inte länge och den gick bort av sig självt då. Inte använt ventoline heller, glömmer alltid lägga tillbaka den i väskan faktiskt.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2013.05.06 - 22:17:04 »

Natten mellan to och fre kunde jag inte sova så bra vaknade ofta med en slag and-nöd jag ofta hade förr. Som om jag inte kunde få tillräckligt med luft ända ner i lungorna. Söndag var det bättre igen, dagen efter att jag skippade 99% av kh igen. Jan märker lätt om jagväter för mycket kh...
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #55 skrivet: 2013.05.06 - 22:26:40 »

Jisses vilken skillnad! Hehe inte lönt att fuska då om gubben märker det med en gång.  :laugh:
Jag har inte ökat på kh något nämnvärt mer än högst 2 dagar i stöten och då har det mest märkts på ryggen, min ischias blir värre. Antar att jag svullnar någonstans pga vattnet jag samlar på mig.... nästäppa får jag med. Astman har inte märkts men den är mycket sporadisk och är mest aktiv om jag är förkyld...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2013.05.06 - 22:58:11 »

Fy vad läskigt att vakna med andnöd! Händer det när du äter mer kolisar alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #57 skrivet: 2013.05.07 - 14:03:01 »

 :wave: Jag med! Jag brukar puffa med både Pulmicort och Bricanyl sedan ett par månader tillbaka vid den här tiden. Och faktiskt, när det var som värst året runt. Men jag har knappt använd Bricanylen alls sen i höstas och Pulmicorten har fått stå orörd. Fast om det är kosten eller att jag tar mycket Magnesium vet jag inte. Magnesium kan tydligen också ha effekt på astma läste jag helt nyligt.  :nod-yes:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #58 skrivet: 2013.05.07 - 16:37:27 »

andnöd och andnöd, det är sällan så att det känns som om jag ska dö. Bara litet som om man har sprungit hårt och inte "får i sit tillräckligt luft".

Det var mycket mindre sista tiden, nu kom det tillbaka, just efter att jag ätit en hel del kh. Så nog misstänker jag något samband...

Har inga astmamediciner, så dom har jag aldrig kunnat prova.
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #59 skrivet: 2013.05.07 - 16:54:32 »

Inget att avundas att inte ha astmamediciner.  :shake_head: De är såpass giftiga att jag undvek bricanyl och ventoline så mycket som möjligt, emergency only!
Bättre att "kostmedicinera".  :thumbsup:
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544