Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 22:04:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 374694 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2013.05.12 - 20:15:42 »

Inte du! Idalinda!  :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #76 skrivet: 2013.05.16 - 16:56:45 »

Jag tror knappt själv att det är sant men jag tar inte allergitabletter för björkpollenet - fortfarande! *Tar i trä*
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #77 skrivet: 2013.05.16 - 20:37:47 »

+1

 :club_idiot: :spank_u: :fork_off:


Har du räknat hur många gånger jag har bantat bort kilon mellan 74-80kg??  :lulz:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #78 skrivet: 2013.05.16 - 23:49:42 »

Hahaha nu tycker jag inte att vi ska vara sådana! Kanske något av en utopi att vi bara ska gå ner, men det vore ju önskvärt att det var så.  :flirting:
Vi får väl hoppas att de identifierar fet-genen och får ett definitivt och evigt slut på det.  :nod-yes:
Jag har för avsikt att fortsätta med samma kost sedan, det borde ju innebära en chans iaf.... Att gå tillbaka till att svulla pasta, pommes, glass och smågodis eller vad det var känns inte vettigt alls.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #79 skrivet: 2013.05.22 - 16:15:05 »

Ingen vägning denna vecka... Blev sjuk i fredags i en blixtförkylning eller vad det nu var, tyvärr var jag inte för dålig dagen innan att knata till affären och handla både kladdkaka och chokladsköldpaddor, kännde på mig att det skulle bli synd om mig?. Rörde på mig minimalt flera dagar och så blev det en hel del fruktsallad under veckan. Inte vägt maten så det undrar om det inte blivit bortåt 50% extra mat och väldigt lite matlagning eftersom jag inte var hemma i mitt eget kök utan i hundens matte och husses kök.
Nya tag from imorgon men kommer behöva tur på invägning söndag.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #80 skrivet: 2013.05.22 - 22:07:00 »

Citat
chokladsköldpaddor

 :huuh:

Hoppas du frisknar till fort, sköldpaddorna till trots. :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #81 skrivet: 2013.05.22 - 22:26:10 »

Tack tack  :clapping: Jag är frisk nu, bara karaktären som suger. Jag är mer orolig över vågen efter mina utsvävningar även om jag höftade och räknade efter att jag låg på 2200 kcal och kanske 80 kh på en fruktsalladsdag vilket inte är så fruktansvärt men det lär ändå ha satt sina spår... Ska försöka övertala mig till invägning imorgon.  :shy:

Det var allt dit vispadgräddesnack som påverkat mig-  :mad_viking: Nä skoja bara men jag äter faktiskt sällan vispad grädde men började i veckan. Skulle göra kaffemousse som jag hittade recept på kif, men det visade sig att jag inte hade gelatin och att jag inte orkade göra den heller. Katten och hunden blev glad iaf, de tackar aldrig nej till att slicka skålen.  :biggrin1:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #82 skrivet: 2013.05.23 - 11:04:12 »

Jo men tjena, upp 1,5-2 kg!  :max-shock: Så går det när man kolhydratladdar..... Men en del är vatten iaf, tror knappast att man går upp 2 kg på en vecka på riktigt.
Hade tänkt göra kaffemoussen idag för att jag fyller år, men vet inte om jag hellre skulle strikta till det.. Å andra sidan har jag ju kommit fram till att jag inte ska straffa mig själv för det som varit.....
Loggat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #83 skrivet: 2013.05.23 - 17:50:12 »

Grattis på födelsedagen!  :smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2013.05.23 - 17:55:30 »

På sin födelsedag får man svulla! Grattis!  :rose:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #85 skrivet: 2013.05.23 - 18:50:23 »

Tack ska ni ha!  :smile: Mycket god mat blev det.  :biggrin1:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #86 skrivet: 2013.05.23 - 20:13:53 »

Hörru grattis!  :rose: Klart du ska ha lite fest idag! Det kommer en ny dag imorgon igen. Då kan du strikta om du vill. Eller  övermorgon.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #87 skrivet: 2013.05.23 - 21:17:22 »

Å tackar tackar!  :bearhug:

Funderar på att roa mig med en fettfasta eller något liknande för att bli av med påsamlat vatten. Tycker det känns i fingrarna nu vilket är ovanligt för mig.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #88 skrivet: 2013.05.23 - 22:00:24 »

Jag tror fettet har satt sig på tandköttet hos mig.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2013.05.23 - 22:05:39 »

Nämen... Har man en Dag fullt upp passa en på att fylla år! Grattis grattis. Hoppas skriva litet mer imorgon men för nu... Hoppas du njöt av maten!  :rose: :flowers:
Loggat



Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544