Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 06:55:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 87 88 [89] 90 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 371762 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1320 skrivet: 2016.10.11 - 17:44:06 »

Men vadå? Här de inte ett centralt register i ditt landsting? Här kommer alla åt allting. De frågar inte ens längre om de får titta, som de gjorde förr.

Gillar inte det riktigt. Inte för att det spelar någon roll för mig, men principen. Däremot tycker jag ett centralt register över vad man får för läkemedel vore bra. Man hör ju mycket om gamla som står på tiotals olika mediciner och ingen har riktig pejl.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1321 skrivet: 2016.10.13 - 22:17:44 »

Nja nej... Jag låter inte allmänläkare dela psykriatrins anteckningar då de lätt får förutfattade meningar även om inte psykriatrin har kunnat hitta något större fel hos mig annat än min före detta pojvän... Labb resultaten hittar jag inte till alls nu. Skrivit på papper nu om att jag vill delges journal vilket läkaren ska godkänna först, kan ta ett tag tydligen. Fick brev igår, prover ok men vissa parametrar hon skulle vilja hålla koll på, nya prover efter den 24 okt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1322 skrivet: 2016.10.13 - 22:20:17 »

Men jag har inte varit med om att de frågat ens.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1323 skrivet: 2016.10.13 - 22:57:00 »

Kanske är annorlunda där.. Man vet ju aldrig vilka knäppgökar som smyger omkring.  :whink:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1324 skrivet: 2016.10.24 - 22:12:47 »

Följetongen med blodproverna fortsätter.  :rolleyes: Var på lab och tog nya prover idag. Nämnde förra proverna som jag fortfarande inte lyckats få resultaten på eftersom klinikchefen först ska få papprena och min läkare där sedan ska godkänna och resultatet sedan ska skickas rekommenderat hem till mig, går inte på en dag. Nåväl, sköterskan på lab får inte lov att tala om för mig vad mina egna provresultat var sist men kunde dock tala om vilka prover som togs idag: Dvit, B12 och lite salter.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1325 skrivet: 2016.10.24 - 23:17:15 »

Så där är du!  :wave:

Men vad är det där för larv? Rek? Jag får mina hemskickade bara, B-post tror jag.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1326 skrivet: 2016.10.26 - 20:37:36 »

Räkning på 330 kr också  :evil:

Det ironiska är att allt jag egentligen ville ha var provsvaren och de kanske inte ens är med.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1327 skrivet: 2016.10.27 - 05:50:24 »

330 spänn för vadå? Journalkopia?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1328 skrivet: 2016.10.27 - 21:27:11 »

Ja första si och så kopiorna 10 spänn styck sedan 5 spänn styck. Hade blivit billigare att aldrig ha sagt ngt till att börja med lol.
Vi har ett central register men jag har bett att allmänvården inte ska ha insyn i min depression för isf räknas allt som psykosomatiskt, risk för det iaf. Nu är det nog bara en tidsfråga innan jag kan lämna det bakom mig, får se om jag kan fortsätta trappa ner antidepp. Arbetsträning påbörjad.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1329 skrivet: 2016.10.28 - 04:36:21 »

Ja, det kan jag förstå att du inte vill. Men är du helt sjukskriven nu? Jag har inte hängt med här riktigt.
Hur går arbetsträningen då? Får du göra nåt vettigt? Man har ju hört lite både och om det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1330 skrivet: 2016.11.01 - 10:06:42 »

Jag är sjukskriven på halvtid och arbetstränar på ett boende för tonåringar. Har fått välja själv vilka branscher som varit aktuella och har hamnat på ett seriöst ställe som tar arbetsträning på allvar, både handledare och chef. Gick in på 15 timmar i veckan. Sökte på kontor också men det var omöjligt att få. Fast jag trivs hittills väldigt bra där jag hamnade. :)

Nu har jag äntligen fått mina provsvar.  :clapping: Min läkare skickade dem till mig efter att hon måste ha blivit uppmärksammad på att jag försökte få tag på dem.
Kalium var lite högt antingen pga värktabletterna elle ngn annan tablett, så inget seltin, använde det faktiskt sällan men hade det hemma.Ännu högre vid nästa prov..
P-urea högt igen misstänker jag värktabletterna, det hade blivit bättre kanske eftersom jag inte längre åt värktabletter konstant.
Hb 124 hyfsat med tanke på stora blodförlusten varje månad. Bara 22 dagar emellan nu. Visste inte ens att jag skulle få mensen så sötsuget missade mig totalt.


Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1331 skrivet: 2016.11.01 - 12:01:17 »

Så arbetsträningen är den del du jobbar alltså? Var du 100% sjukskriven innan då?

Fick läkaren ut nåt av proverna då? Och vad är Hb 124? Har jag aldrig tagit.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1332 skrivet: 2016.11.02 - 22:01:40 »

Nej jag har varit 50% sjukskriven länge och resten av tiden till arbetsmarknadens förfogande eller i ett program hos ett ställe som heter arbetslivsresurs.

Hb är blodvärde, mått på röda blodkroppar/järn. 125 måste man ha för att ge blod. Brukade förr snitta på 135 men har inte varit uppe på det på ett antal år nu...

Nja nog mest att man får fortsätta kolla kalium. Fortsätter det gå upp får man antingen medicinera ner det eller dra ner på vad det nu är för medicin som gör det svårt för kroppen att göra sig av med kalium.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1333 skrivet: 2016.11.02 - 22:38:22 »

Vad korkad jag är! Jag fattade inte att 124 var värdet. Trodde provet hette "Hb 124".  :lulz:
Så du har snudd på järnbrist också. Då blir du säkert trött lätt. Jobbigt. Hade det för länge sedan. Nu ligger jag precis under övre gränsvärde. Låg lite över tills för ett par år sedan och fick * i labrapporten för det. Sedan jag började lowcarba alltså. Det var innan jag hade lågt ibland.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1334 skrivet: 2016.11.10 - 10:20:30 »

De här tabletterna funkar rätt bra. Fick ett godisryck för ett par dagar sedan men det var ju en viss mängd och inte halva kiosken eller en kasse full med diverse. Går fortfarande på halv dos antidepp utan att deppa lite trött bara, svårt att hinna med bra mat och städrutiner trots att jag har mycket ledigt, men ngt måste jag ju ändå ha att berätta för läkaren vid uppdatering.  :whink: Misstänker att jag kommer att sova bättre om jag drar ner mer men vet inte om jag vill vänta med att labba med det efter jul kanske... Vad tror ni, när är det bäst att labba med sitt mående?
Loggat
Sidor: 1 ... 87 88 [89] 90 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544