Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:44:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 86 87 [88] 89 90 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 365769 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #1305 skrivet: 2016.09.24 - 20:27:31 »

Jo jag vet men nu är det ju inte så att man automatiskt får alla dessa biverkningar. Trodde att det var en medicin jag en gång fått för att gå ner i vikt som jag inte fick biverkningar av men det var nog inte den. Vinsten är att jag kan fasa ut Fluoxetinet i en lugn takt en medicin som är svårare att sätta ut. Slutar genast om det inte går bra. Tror att de slutat ge den till epileptiker för att de gick ner för mycket i vikt..
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1306 skrivet: 2016.09.24 - 20:46:11 »

Nä, precis. Alla får inte alla biverkningar. Och vissa mår toppen på medicinen och slipper alla biverkninar. Jag tror att jag eventuellt trappade upp för snabbt och att jag därför fick biverkningarna.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #1307 skrivet: 2016.09.25 - 14:49:36 »

Vad hade du för doser Sorla? Jag ska börja med 50 mg per dag, imorgon.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1308 skrivet: 2016.10.09 - 12:39:53 »

Första veckan hände väl mest ingenting. Efter 10 dagar slutade jag vara konstant varm eftersom jag 10 dagar tidigare minskat Fluxetinet till 1 tablett istället för 2 när jag lade till Topramatet då var det mysteriet löst. Men när ska jag då komma i övergångåldern?  :rolleyes: I samma veva blev det bättre kontroll på maten, mindre hunger samt en dålig smak i munnen, som om en bäver krupit in och dött där för en månad sedan.. kan inte med bästa vilja kalla smaken metallisk som den beskrivs.
Första dagen på mensen idag och sötsuget från helvetet finns det uppenbarligen ingenting som brås på annat än möjligtvis medvetslöshet då hummm...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1309 skrivet: 2016.10.09 - 14:24:17 »

Så inga biverkningar mer än metallsmaken?

Jaha, minskad hunger. Hoppas du inser att om du går ner så räknas det som fusk. Doping.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1310 skrivet: 2016.10.09 - 16:14:35 »

Nja jo men inget stort. Sticker lite i fingertoppar och tår ibland men det går över om man rör på dem... Blir lite svag om jag äter dåligt. Konstigt.  :rolleyes: Lite svårt att sova i början men nu går det väl bra. Har inte vägt mig andra gången, för att inte bli obsessed, än men ska väga mig ett om en vecka eller så när mensen är över. Gått ner lite men inget drastiskt tror jag inte men så har det ju precis börjat funka också.

Mjo det må vara hänt, men om jag knaprar det ena pillret eller det andra spelar ju ingen större roll. Har haft en del problem med klåda och har därför satt ut naproxén igår så kom jag på den lysande idén att jag skulle ge levern ett brejk så jag satte ut panodilen idag och detta mitt i en förkylning så jag känner mig inte på topp nu men det gjorde jag ju inte innan heller. :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1311 skrivet: 2016.10.09 - 16:54:30 »

Jaja, allt för beach 2017!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1312 skrivet: 2016.10.10 - 10:40:04 »

Ja nu är det ju inte för beach 2017 allena. Viktuppgången har varit konstant, var uppe på runt 100 kg igen, inte en chans att bli bra i ryggen, inget roligt mentalt heller med en övervikt som bara ökar sakta men säkert och smärtan med den. Vi får se om detta funkar, det är ju en process, tar ett tag innan full effekt uppnås men det gäller antagligen biverkningarna också då.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1313 skrivet: 2016.10.10 - 13:01:36 »

Har du gått upp så mycket! Stackris. Vi låg väl ungefär lika innan det brakade ihop för oss? Ledde du inte t.o.m.?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1314 skrivet: 2016.10.10 - 13:02:43 »

Alltså, jag tror vi skulle behöva ett eget fetbobba bootcamp/rehab. Typ över vintern. På nåt varmare ställe.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1315 skrivet: 2016.10.10 - 21:40:18 »

Visst ledde jag... Skulle inte du vara en jävel på att söka medel etc för tex medelåders fruntimmer med viktproblematik vad vet jag?  :bg:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1316 skrivet: 2016.10.10 - 21:52:30 »

Vadå? Har jag sagt det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1317 skrivet: 2016.10.10 - 22:02:40 »

Ha ha nej det var som jag tänkte bara. lol

Ska till kiropraktor imorgon och nya sprutor i nacken troligen och ett snack med läkaren om vad jag kan köra med för smärtstilland i fortsättningen. Naproxen ger klåda och Panodil ska ju inte vara så kanonbra i längden, så jag har tillfälligt tagit bort båda eftersom jag ju behandlat både med sprutor en gång och kiropraktor 2 ggr, och det blev faktiskt inte så illa som jag trodde, eller så ställer tabletterna till nästan lika mycket som de hjälper...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1318 skrivet: 2016.10.10 - 22:51:07 »

Usch. Låter skitjobbigt. Blir ju fel hur du än gör liksom.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1319 skrivet: 2016.10.11 - 15:13:12 »

Nja inga smärtstillande men kiropraktor och sprutorna kommer nog kunna funka hoppas jag... Pytte pytteliten nål faktiskt. Löpbandet snart också... imorgon rent av. Håller på att försöka kolla upp Hb och B12/Folsyra och sådant, Hb är nog inget vidare och då kan det andra vara orsaken så de bör kollas med bla bla. Vi får väl se om min allmänläkare är intresserad. Att försöka får provsvaren från en helt annan inrättning från för tio dagar sedan verkar vara som att dra tänder.  :rolleyes:
Loggat
Sidor: 1 ... 86 87 [88] 89 90 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544