Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 08:36:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 374152 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #1290 skrivet: 2016.08.13 - 12:43:07 »

Enligt en kompis förra veckan har torkan gjort tillgången på svamp mycket liten... Fat nu har det ju regnat en del så det kommer kanske....

Här är det förkylt så jag ska äta kycklingsoppa eftersom det är vad sjuklingar alltid får på tv så det måste ju hjälpa. Skämt åsido så börjar jag få ont om råvaror och det fanns färdig soppa i kylen.  :whink:

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1291 skrivet: 2016.08.13 - 13:40:36 »

Nä, vilken otur! Förkylning redan. Lider med dig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1292 skrivet: 2016.08.13 - 14:14:45 »

Nja jag ska väl inte klaga eftersom jag verkar ha haft bra immunförsvar sedan jag började på D vitaminet i våras (om man inte räknar med allergierna som är oförändrade).  :smile:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1293 skrivet: 2016.09.21 - 11:27:34 »

Jobbar på alla fronter nu för att få bättre hälsa. Fick muskelavslappnande sprutor igår i axlar/nacke, var värkfri hela dagen. Kiropraktor nästa vecka, äntligen hittat en som är landstingsansluten för 4 behandlingar om kiropraktorn anser att man kvalificerar sig och det lär jag ju göra. Letar en bra sjukgymnast just för att få bukt med nacke/rygg och Psykologen remitterade till ätstörningsenheten för att se om de kan tipsa mig på ett resonemang som funkar vad gäller överätning som svänger till att underäta ibland också. Mest för viktens skull, ju mer jag väger desto ondare får jag i ryggen.
Sedan får jag börja på löpbandet igen. Gymmet har jag slutat på det var alldeles för varmt och jag hade för ont för att ha någon träningslust så jag gick ändå inte dit.  :rolleyes:
Ska se till att äta 3 måltider idag.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1294 skrivet: 2016.09.21 - 11:33:56 »

Oj, låter som om du har lite mycket just nu. Det där med ätstörningar, har du det? Jag menar, det är inte bara att du "bantar", inte klarar av det o.s.v.? Hade du de där tendenserna innan LC också?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1295 skrivet: 2016.09.21 - 11:51:53 »

Yup jag har haft det sedan tidiga tonåren men under långa perioder har det varit ganska under kontroll. Med rökstopp, viktuppgång, depression, lchf etc etc blev det mera uttalat.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1296 skrivet: 2016.09.21 - 11:55:25 »

Aj aj. Då kanske LCHF inte alls är bra för dig. Men det låter ivf inte som det är några extremer va? Jag menar du svälter dig väl inte totalt eller äter tills du spyr? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1297 skrivet: 2016.09.21 - 22:17:49 »

Nej då, men har en tendens att hoppa måltider men det straffar sig alltid med att jag blir sugen och överdriver handlande och intag. Spyr inte men går då upp. Ju mer jag går upp desto sämre självkänsla desto mer ballar kosten och kakor ur...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1298 skrivet: 2016.09.21 - 23:19:20 »

Men vad bra att du ska få hjälp då. Hoppas att de är vettiga på stället du ska till. Har du hört nåt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1299 skrivet: 2016.09.23 - 21:33:41 »

Inte än. Ska prova en tablett som minskar hungerkänslor i väntan på svar på remiss.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1300 skrivet: 2016.09.23 - 21:39:56 »

Menade om du hört nåt om hur de är, om det är ett bra ställe.

Tablett mot hunger? Vad är det? Ge mig!  :w00t:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1301 skrivet: 2016.09.23 - 21:49:17 »

Nix vet inte hur allvarligt de tar remissen eftersom det inte är fara för liv etc, dock är mer övervikt här väldigt negativt vad gäller rygg och axlar.

Topiramat, värt att prova iaf..



Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1302 skrivet: 2016.09.23 - 23:19:49 »

OK, får vänta och se då. Hoppas det visar sig vara ett jättebra ställe så du får hjälp!  :rose:

Topiramat, är det receptbelagt knark eller naturmedel? Ska googla.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1303 skrivet: 2016.09.23 - 23:25:01 »

Men hörru, vet inte om du får äta det där. Har du kollat biverkningarna? Mer än 10% drabbas av depression och de andra lät inte så hejsan heller.
http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19960124000011
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1304 skrivet: 2016.09.24 - 15:39:59 »

Topiramat, är inte det medicin mot epilepsi egentligen? Jag fick den som förebyggande mot migrän en period. Jag rasade i vikt och allt smakade plåtburk. Men det hade ingen effekt på migränen då. Har varit sugen på att ge den en ny chans, för jag blev inte deprimerad av den och inte trött heller. Men kanske den skulle kunna fungera den här gången på migränen tänkte jag.

Ary, var uppmärksam på biverkningarna och sluta ta den om det blir fel. Många blir hjälpta av den och den är inte svår att trappa ut heller. Inte som antidepressiva mediciner.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544