Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 22:51:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 374058 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1275 skrivet: 2016.07.26 - 12:03:28 »

Så du har "striktat till det" för sista gången nu då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1276 skrivet: 2016.07.26 - 12:25:42 »

Yup det är det eller ätstörning. Hälsomässigt kan det ju knappast vara bra för kroppen att få 20 kh ena dagen och typ 2000 nästa dag. Dessutom gick jag sista tiden vid mina försök upp i vikt och inte ner..
50-100 ska dock kunna funka.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1277 skrivet: 2016.07.26 - 16:32:54 »

Var det så illa!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1278 skrivet: 2016.07.26 - 21:51:42 »

Nja 2000 var kanske att ta i men många. Just nu försöker jag bara äta tillräckligt men inte frossa...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1279 skrivet: 2016.07.26 - 23:03:09 »

Å jag som är en känd kolhydratskramare har väl som mest kommit upp i lite över 100.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1280 skrivet: 2016.07.27 - 09:55:25 »

Inget fel på kolhydrater - i lagom mängd.
Ironiskt nog har jag nog gått ner lite nu när jag inte bantar.  :flirting:

Kan man frysa blåbär utan socker?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1281 skrivet: 2016.07.27 - 11:21:27 »

Ja! Klart man kan. :club:

Du pratar med frysta blåbärs-experten nu. Det bästa är att efter att ha sköljt dem och låtit dem droppa av hälla dem i en stor plastpåse som inte får bli för full. Sen brer man liksom ut påsen i frysen, så det inte blir så tjockt alltså. Kommer man sen ihåg att ta upp påsen och fluffa runt med bären ett par gånger innan de har fryst helt har man perfekt styckfrysta bär sen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1282 skrivet: 2016.07.28 - 22:38:19 »

Tack Hemulen!  :bg: Nästan ätit upp dem, får ut och plocka lite mer. Svårt dock att hitta ställen med mycket bär, vet inte om det är plockat eller om torkan ställt till det...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1283 skrivet: 2016.07.29 - 04:09:38 »

Har hört så mycket om att det är blåbärsår och finns såna massor men igår hörde jag precis motsatsen. Ska ut och kolla i morrn om jag kommer upp i hyfsad tid och vädret tillåter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1284 skrivet: 2016.08.08 - 07:26:02 »

Här nere finns det blåbär men rätt glest. Har inte varit ute och plockat mer än, idag kanske, fast jag har tvätttid. Kan kanske göra lite av varje, plocka medan maskinen går och komma tillbaka och hänga tvätten och sedan samma igen... Det är ju skog överallt häromkring.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1285 skrivet: 2016.08.08 - 11:25:14 »

Det finns gott om dem här första gången jag plockade var de lite små, men i fredags var de stora och fina. Mycket smack också. Förra året var de stora men vattniga. Ska ut igen idag om väderleksrapporten tillåter, har inte kollat än. Är grått och blåsigt, så inte jättelockande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1286 skrivet: 2016.08.08 - 19:04:57 »

Här är skurar så inga bär idag.... :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1287 skrivet: 2016.08.09 - 02:53:06 »

För första gången i sommar banne mig så hade SMHI rätt. Det skulle bli en rejäl skur vid 17-tiden och det blev det. Fast 14:30 typ. Hade precis börjat plocka. Hade planerat att ta skydd under ett stort, jättetätt träd som finns där jag var, men det hann jag ju inte. Var rätt kul för jag fick äntligen tillfälle att prova min regnjacka som jag köpte för 4 år sedan och som då var för liten. Förra året insåg jag att jag kom i den så den är alltid med i cykelväskan. Är en sån där man kan vika ihop i sin egen ficka. Men jag har alltså inte behövt använda den förrän nu. Den funkade jättebra och jag blev inte speciellt svettig trots att jag ansträngde mig så ventilationen var bra den med. Bäst var kapuschongen. Den är liksom tajt med en söt liten skärm och satt på av sig självt utan att jag behövde knyta och böka. Inte stod den ut och skymde sikten heller som många gör.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1288 skrivet: 2016.08.09 - 09:35:10 »

Härligt att ha en sån regnjacka!!!  det var ett bra köp!

jag får litet bilder av min son Jesper, som ju är i Sverige, och en av dom var med en skål full av blåbär. Han börjar lära sig svenska livet. Men kantareller har han inte hittat än, tror det är litet svårt att lära sig utan någon som visar :)

Han har lärt sig segla och har seglat i skärgården  2 veckor.. usch så avis jag är! :whistle:
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1289 skrivet: 2016.08.09 - 12:43:54 »

Hittade 3 kantareller igår. Bara tur, för jag går bara runt cykeln och plockar, blåbären växer så tätt så man behöver inte gå några sträckor. Träffade en kvinna som sa att det var dåligt nu men hade varit mycket tidigare. Typiskt. Jag har ju inte kommit ut p.g.a. allt strul med mig själv och cykeln. Och iofs vädret också.

Den här jackan är det. Materialet är mjukt och nästan lite stretchigt, inget prassel. Huvan ser knäpp ut men satt som en smäck. Köpte den för att jag hittade rekommendationer på flera forum, "lika bra som dubbelt så dyra" typ.
https://itaboutdoor.se/t-p-packaway-jacka-2549.html
Tyvärr verkar de ha slutat tillverka den (eget märke). Hade tänkt köpa brallorna också när jag blir smal nog för att de inte ska vara en halvmeter för långa. Men de kanske kommer med en ny modell.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544