Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 22:10:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hemulen vs Mynlen  (läst 110165 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #60 skrivet: 2013.04.19 - 21:31:52 »

ja men Hemul CYKLAR, vi går! Sorla får vara domare :)

Äh jag började 31 mars igen. Förra året gick jag mer, sen fick jag diskbråck och blev det inget med promenader denna sommar och sen var det lätt att inte gå längre.

Sen blev det litet för mycket andra saker, vintern kom emellan (fast det är inten ursäkt, bara klä på sig varmt) men nu blev jag trött på mig själv! Jag avskyr att träna men promenader gillar jag. Nu blir det stavgång så att det blir fler muskler! :clapgrin:

och om en månad orkar jag inget mer pga värmen eller nåt. Vem vet  :biggrin1:

Loggat



Ary
Gäst
« Svara #61 skrivet: 2013.04.19 - 22:10:31 »

Men blir det mer muskler? Jag menar de man har blir aktiverade men de växer väl inte av stavgång? Jag har stora muskler redan (tror jag, helt säker kan man inte vara, det kan ju vara fett med  :whink: ) och vill inte ha större.

Du har rätt vädret är egentligen inte en ursäkt men jag har gladeligen använt den ursäkten ändå hela vintern..
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #62 skrivet: 2013.04.19 - 22:11:42 »

Inte i timmar heller snart! Förresten har jag skurit av mig en nagel. OCH har ont i ryggen. :devil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #63 skrivet: 2013.04.19 - 22:18:47 »

Ajajaj men hur gjorde du då Hemulen? Hur illa är det? Stackarn.  :flowers:
Mig är det ingen som tycker synd om men jag är van.  :whink:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2013.04.19 - 22:37:49 »

det är inte synd om Hemulen heller.. bara en nagel är ju inget.

Större muskler vet jag inte men mer muskelprocent än fett. Typ. Ska nog väga mig på torsdag hos akupunkturen igen gjorde det inte förra ggn pga av att jag visste det skulle vara katastrofalt. Men efter en månad stavgång har det säkert kommit en del muskelmassa tillbaka igen! Större behöver dom inte bli heller. Men om dom tar upp en del fettplats gör det ju inget :)

Äh, konditionen blir ju bättre också, flåset och rörligheten mm

Jag har dock inte illusionen att jag skulle gå ner i vikt av detta motionerande.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2013.04.19 - 22:39:21 »

HELA nageln. Jag skar mig i fingret och skar av nageln några millimeter ovanför nagelbandet.  :evil:

Har fått ha bandage på fingret i månader, men nu är den nästan utväxt.  :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #66 skrivet: 2013.04.19 - 22:48:08 »

Får väl hoppas att musklerna käkar upp fettet typ som små pacmans.  :whink:
Aktivitet måste ju ha ngt att göra med hur mycket man förbränner hur som helst. På normalkost går jag ner om jag rör mig mer.

Var ju bra att nageln kommer tillbaka iaf.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2013.04.20 - 19:06:17 »

Ha! Du ser av min kurva att jag gick ner i jämn takt till förra sommarn. Då började jag cykla.  :evil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #68 skrivet: 2013.04.20 - 19:25:11 »

Erhm men då måste du ha enorma benmuskler då..... Nä kanske inte..  :hm-hm:
Menar du att det skulle vara kontraproduktivt att cykla/träna, att man står still i vikt istället för att gå ner? Du ändrade inte på något annat på sommaren?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2013.04.20 - 20:10:41 »

För mig var det det. Jag åt mera så klart, men inte i närheten av vad jag borde ha gjort av med. Sen var det svårt att börja äta mindre igen när det blev vinter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #70 skrivet: 2013.04.20 - 20:28:54 »

Ok tråkigt. Testat korta fastor? De har en tendens att få ner aptiten om man ökat sitt ätande mer än vad som funkar just då.

Då blir min taktik att träna men äta exakt lika mycket som innan. Denna veckan har jag inte haft några problem alls att hålla mig på mattan vad gäller maten, så vem vet det kanske går i längden.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2013.04.20 - 20:50:11 »

Nej, fasta är ingenting för mig. Skulle må dåligt.  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #72 skrivet: 2013.04.21 - 08:52:17 »

Fasta med droppåse är effektivt Hemul.  :flirting:

Jag kan inte vara domare. Jag kan inte siffror Mynlen.  :nonono: Då får ni göra grafer så jag kan SE hur ni rör på fläsket.  :whistle:

Jag var ute och gick en låååångsam promenad runt huset igår. Fatta vad svårt det är att gå utan magmuskler. Man känner sig alldeles svajjig.  :tongue_wag: Och benmusklerna orkar ingenting. På bara några få ynkliga veckor tappar man allt! Jag kommer behöva vara med i utmaningen för att komma tillbaka.  :nod-yes:

Det är konstigt. Jag är aldrig så sugen på att snöra på fingerdojjerna och sticka ut och ränna i skogen som när jag absolut inte kan/får göra det. Men när jag kan det, rent fysiskt, då är jag inte ett dugg sugen.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #73 skrivet: 2013.04.21 - 10:02:51 »

Vad skulle det var i det droppet då? När exet var på akuten hela natten en gång bad en herre med öh dålig inställning till våta varor om finlandia i droppet.  :tongue:

Sorla: Jag hoppas verkligen att du har magmusklerna kvar. Har de skurit av de rakt över eftersom det var en så akut operation?  :sad:
Klart du ska vara med så fort du har kryat på dig. Ingenting som motiverar som att vinna! lol :clapping: Snart kan du gå i skogen, men väldigt väääldigt långsamt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2013.04.21 - 10:45:55 »

Det är konstigt. Jag är aldrig så sugen på att snöra på fingerdojjerna och sticka ut och ränna i skogen som när jag absolut inte kan/får göra det.

Så klart! Då är det ju safe!  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544