Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:20:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rättikagratäng  (läst 5842 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« skrivet: 2013.03.07 - 12:08:31 »

En rotsak jag inte hade använt mig av eller hört så mycket om förrän jag fick ett tips att laga denna gratäng. SÅ god, 14,5 cal o  2,3 kolhydrater/100g

Ingredienser: 2 stora rättikor , ska vara vita och se ut som morötter i formen,finns också i bitar. Skala och skiva i ca 2 mm tjocka skivor. Koka dom i lätt saltat vatten ca 25 min. Sila av vattnet och lägg skivorna i en smord ugnsform
 Blanda ihop :  100 g Philadelphiaost, 2 dl grädde, 2 pressade vitlöksklyftor, 3 dl riven ost förslagsvis cheddar, färsk eller torkad timjan efter behag, 1 tsk salt och malen svartpeppar..  Häll blandningen över rättikan och rör om lite så såsen fördelar sig. Grädda 200 *  i 30 minuter. Ät o njut                 
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1 skrivet: 2013.03.10 - 19:26:46 »

Måste testas.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2013.03.12 - 05:20:33 »

Åh! Också en ny fining som ska testas! Tack igen!


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544