Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:11:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vattenflaskor  (läst 8788 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.03.04 - 17:24:05 »

Var på Claes Olhson idag för att köpa galltvål och då passade jag på att köpa upp mig på derar billiga rostfria vattenflaskor till sommarn, så jag slipper släpa med mig extravatten i glasflaskor med allt vad det innebär.
http://www.clasohlson.com/se/Rostfri-vattenflaska-Asaklitt-0,6-liter/Pr314838001

De är jättefina! De kommer med både snuttkork och vanlig kork så man kan välja. En karbinhake följer också med. Klatchiga färger också, fast inte så många att välja på.

59 spänn är ett fynd om man jämför med vad Tatonka och speciellt Kleen Kanteen kostar. Kleen Kanteen är sexigare, visst. Men deras fina färger är inte brännlackerade eller vad det heter utan flagar av som gammal målarfärg vid minsta nötning. Dåligt. Mycket dåligt!

Jag tror Claes Ohlsons flaskor passar i vanliga hållare för vattenflaskor. Jag har inte testat än, men de ser lagom tjocka ut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.04.15 - 12:58:23 »

Ha ha! Använde flaskorna för första gången igår. Nu när jag skulle diska dem var en flaga färg borta från botten på en av de färgade. De var alltså inte hållbart lackerade de här heller. Så vill man hålla sina flaskor fräscha ska man göra som idalinda och hålla sig till blanka. Men det är ändå bra med färg ju om man vill ta med sig annat än vatten ibland. Som mjölk eller konjak.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013.07.14 - 20:11:02 »

DESSUTOM är det inte HELT i rostfritt.  :so_mad:

Antingen gängan eller ett mellanskikt mellan gängan och själva flaskan är gjord i aluminium. Det märker man om man sköljer ur dem och låter dem stå med öppningen uppåt. Det är som en fåra där det tar lite tid för vätskan att dunsta och där bildas snabbt sån där typisk vit oxid. Det är väl inte hela världen, men vill man halsa ur flaskan är det kanske inte så trevligt. Men jag har bara sett det när de ska torka efter disken, inte när de är fyllda med korken i.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #3 skrivet: 2013.07.14 - 20:25:06 »

Vilket sabla fusk.  :mad_viking:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.07.14 - 21:31:06 »

Lite irriterande, men inte hela världen. Det följer med snuttkork och då behöver man ju inte slicka på aluminiumet. Jag använder inte den för jag har dem för extravatten med vanlig kork. Har inte sett nån oxid på själva gängan, inuti flaskhalsen, så det är nog nåt slags mellanskikt ändå, svårt att se. Jag tycker fortfarande att de är hyfsat bra och prisvärda. Man kan ju inte köpa ett helt knippe Klean Kanteen, de är ju apdyra. Då är det plast, glas eller dessa man få nöja sig med. Optimus har också flaskor, men det var nåt jag inte gillade med dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544