Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:34:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bruna bönor och pepparkakor är rasistiska.. eller?  (läst 2622 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« skrivet: 2013.01.05 - 02:05:17 »

Ja det är väll få som har missat de senaste påfunden om vad som är rasistiskt och inte.  :rolleyes: ..
jag tyckte det var illa nog när man förbjöds att säga Negerboll om ett utsökt bakverk... men där kan jag i alla fall förstå logiken en liiiiten aning.. även om jag inte alls håller med! .. att sedan glassen Nogger Black väckte stora rabalder tyckte jag mest var tragiskt..

När sedan TinTin skulle slängas ut ur Kulturhusets bibliotek så blev jag ärligt talat förbannad.  :angry:

men Det som verkligen får mig att slå bakut är ju detta jäkla påfund att förbjuda pepparkaksgubbarna i Luciatågen!?   :kungfu: Stopp nu lite säger jag! .. artikeln jag länkar till här är läsvärd. Notera också att det handlar om en Pojke med UTLÄNDSKT ursprung som blev jätteledsen och besviken då han inte fick vara pepparkaksgubbe eller sjunga pepparkakssången under Luciatåget i skolan... Helt jäkla Sjukt! ... ( inledningen i fetstil till artikeln tycker jag däremot känns något rasistisk emot Muslimer. men skippa den och läs resten)

http://www.exponerat.info/pepparkaksgubbar-forbjuds-i-sverige/

är det då konstigt att detta ger upphov till denna sortens insändare?

http://www.exponerat.info/bruna-bonor-rasistiskt-och-forbjuds-skrivas-2013/
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.01.05 - 02:07:57 »


När sedan Disney väljer att klippa bort delar ur en kortfilm från 30 talet med hänvisning till att de tycker den visar på en rasistisk åsikt och att de inte står för den...  :blink: ja då blir jag också arg.
Det är ju trotts allt så att filmen har några år på nacken och på den tiden den gjordes så såg samhället ut så. jag säger inte att det är rätt eller fel, men det är sant.
Det som jag tycker är skrämmande med detta är att man nu då vill sopa detta under mattan!?.. lådsass som om det aldrig har hänt..  :whistle:  ....är det då inte lika bra att vi river de gammla koncentrationslägren som finns kvar i Tyskland och bygger parkeringsgarage där istället... för inte bränner de Judar i dag heller! och inte finns det någon i Tyskland som skulle få för sig att  göra det igen heller. så varför ska de stå kvar och ta platts då? ...  :rolleyes:
Men de förnekar ju inte att det har varigt så.. inte heller försöker de sopa det hela under mattan och lådsas som att det regnar... nej de bevarar det förflutna för att lära dagens och framtidens människor vad som hände, så att det inte upprepas.

Så istället för att klippa bort figurer ur en gammal film så säger jag bevara dem istället!.. samma med TinTin böckerna. läs dem och ta diskussionen. lär av det förflutna så vi inte upprepar det!  :nod-yes:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013.01.05 - 04:02:24 »

På sjuttiotalet ville man bannlysa vissa Astrid Lindgren-frilmer från SVT, t.ex. Vi på Saltkråkan. De representerade en förlegad kvinnosyn.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.01.05 - 04:28:54 »

 :lmao: ja se där då!  :laugh: att man aldrig lär sig!?  :rolleyes: ... själv så älskar jag de filmerna!  :inlove: har just köppt "kappsäcken" med alla Astrid lindgrens Filmer  :tongue: .. så nu saknas bara några av TV serierna.. däribland faktiskt Saltkråkan! .. och visst är det en förlegad kvinnosyn i de filmerna.. men samtidigt så är det ju ett ypperligt sätt att visa för sina barn hur det har sett ut i samhället för inte såå länge sedan!  :nod-yes: ..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544