Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 23:05:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Det här med att man inte ska träna varje dag  (läst 17358 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2013.01.12 - 17:46:18 »

45 minuter har jag gått i olika tempo, gjort 50 squats (i omgångar på 10), 40 armhävningar mot en staket typ på midjehöjd och sprungit några små sträckor. Ser nog litet löjligt ut när någon går fram och tillbaka på en 80 -100 meter sträcka men äh, det härligaste är egentligen att det är ute också. Massor frisk luft!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2013.01.12 - 17:57:46 »

 :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #17 skrivet: 2013.01.13 - 17:26:47 »

Bra jobbat!  :thumbsup:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2013.01.13 - 18:05:24 »

Vill du hålla dig inom synhåll hela tiden? Efterom du inte vandrar iväg, menar jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #19 skrivet: 2013.01.13 - 19:48:20 »

Vill du hålla dig inom synhåll hela tiden? Efterom du inte vandrar iväg, menar jag.

Jamen, det undrar lite jag också.  :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2013.01.13 - 19:55:17 »

Jag tror hon bevakar dotra.  :nod-yes:

Nu börjar det roligt på TV4 snart. Hoppa jag ivf. :party:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #21 skrivet: 2013.01.13 - 20:00:09 »

Ska du se den "kungliga familjen"?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2013.01.13 - 20:23:47 »

Ja, men det varkar inte speciellt bra. Trodde det skulle vara lite parodi på den riktiga kungafamiljen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2013.01.13 - 20:34:22 »

Haha nej jag behöver inte vara inom synhåll men rida ensam är inte så smart. Om det händer något och hästen skenar iväg och ryttaren (Linnea) hamnar på marken och blir medvetslös...

Ingela, hästens ägare har haft flera (mest) flickor som ridit på Charlie. Eftersom man inte kan rida varje dag, och när hennes barn blev för stora för Charlie  eller hade för mycket att göra med studier och en pony behöver motion, så hade dom tjejjer som rider en eller två ggr i veckan. Mot att dom mockar stallet. Inte för att det är så mycket jobb men bra för barnen att lära sig.
Hon hade en tjej som en gång kom ensam. Och Ingela visste inte om att hon var där, tjejen hade inte sagt till att hon kommit. Sen hämtade hon Charlie från ängen men där hade något gått fel- charlies huvud kom mot hennes skalle och hon blev medvetslös. Måste ha legat ca 20 minuter i gräset innan det gick bra igen och sen visade det sig senare att hon hade bruken käke. Det hade alltså kunnat avlöpa värre. Men sen dess är Ingela väldigt mån om att om man kommer dit, man alltid ska vara minst två. Ibland kan hon vara med, men oftast inte.

Så om jag är borta 1 minut är det nog ingen fara, om jag står o pratar "runt hörnet" eller typ 100 meter längre bort ingen fara heller så länge jag regelbundet ser Linnea röra på sig:)

Jag är alltid med Linnea, eftersom vi måste köra bil dit :) ca 2 mil...



Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2013.01.13 - 20:45:23 »

Jaså, det är ingen annan med. Då fattar jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2013.01.13 - 21:08:32 »

Nä det är privatmark. Egen "uteridbana" som man har helt för sig själv :)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #26 skrivet: 2013.01.14 - 06:02:11 »

Då var det helt begripligt! Och skyddat för dig att bete dig lite hur som helst. Du får strutta och åma dig bäst du kan. Ingen som får roligt av det.  :flirting:

Jag tyckte det var ganska roligt med kungafamiljen. Fast roligast var nog att två av mina karlar var med och tittade. Och när det blev för pinsamt, vilket var ganska ofta, så sprang de ut i köket och veva med armarna.  :laugh: De klarar inte vad som helst det stackars manfolket här. Känsliga.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2013.01.14 - 06:09:40 »

nja, SÅ skyddad är det inte. Grannarna kan se om dom går förbi (vilket inte händer så ofta) Och sträckan jag går är även uppfartsvägen. Men ändå, så mycket publik har jag inte tur nog.

Haha, stackars karlar! :)
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #28 skrivet: 2013.01.17 - 16:20:52 »

Nä den där påhittade kungafamiljen var rätt trist.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2013.02.13 - 01:43:46 »

Mynlen. låter smart att inte lämna henne ensam tycker jag.  :nod-yes: som sagt var så vet man aldrig när det tänker hända en olycka!  :rolleyes: .. men att utnytja tiden med lite träning för din egen del låter ju toppen!  :thumbsup:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544