Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 08:25:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bästa julklappen  (läst 11220 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2012.12.16 - 15:04:49 »

Kan ju inte outa min langare.  :crazy:

Närå. Jag köpte ju en sån där vinsats för ett par år sedan, för jag hade hört att de blev bra nu. Förr var de ju skit. En sån där med så mycket must att man inte behöver tillsätta socker, ren druvmust alltså. Det blev jättebra och jag drack en del första sommaren men sen glömde jag bort flaskorna tills i höstas. Nu är det inte bara bra, det är super! Jag skulle inte klaga om jag betalat 75:- för det på bolaget. Jag snackade med dem som gör det och hon sa att just den här sorten blev bäst efter 2 års lagring och det stämmer ju precis med hur länge jag haft det. Så jag blev inspirerad att göra mera.

Jag ville göra samma sort som förut, men jag vill ju inte vänta 2 år på att få dricka det så jag köpte en annat rödvin som inte kräver lång lagring också och sen ville jag testa vitt också, så jag köpte en låda Riesling också. Gillar lätta tyska vitviner, men de får inte vara söta. Så 3 vinsatser alltså. Jag köpte ett annat märke den här gången som ska vara minst lika bra, men jag förutsatte att vad jag fått lära mig om olika druvor gäller ändå.

Fast jag ljög lite, det blir bara 23 liter av varje sats. Det är kul att ha att ge bort och bjuda på också utan att det behöver kosta skjortan. Det är så det mesta av det gamla försvunnit. Men nu vill jag vara sparsam med de flaskor som är kvar, så det gäller att köra upp lite nytt snabbt här.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #31 skrivet: 2012.12.19 - 17:23:17 »

Åh, sådan mjölk skulle jag vilja ha, ska du göra ost? De har getmjölk på vår Ica Maxi, var lite sugen att testa men jag har egentligen inget behov av mjölk. Är det sant att de får sälja opastöriserad mjölk? Jag kommer ihåg när min kusin hade mjölkor sista åren, då fick vi inte ens ha deras mjölk i kaffet utan de hade köpemjölk för gästerna.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2012.12.19 - 19:14:07 »

Ja, hon jag pratade med borde veta. Men alltså bara på gården till privatpersoner. Nä, ingen ost. Jag ska dricka den. :drool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544