Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 05:42:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Eat the Food  (läst 3687 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« skrivet: 2012.12.03 - 19:11:48 »

Matt Stone har summerat sitt intresse för näring och dieter och han har helt klart självinsikt med de inledande orden:
This is going to be an episode of the pot calling the kettle “black” of unprecedented proportion.

Sen kommer hans insikt som jag igen mig själv lite i även om jag långt ifrån läst lika mycket som vad han gjort:
At the end of the lengthy tunnel of dietary perfection, which I feel I have reached after meticulously reading over 300 books on the subject, hundreds of blogs, and thousands of articles and studies, lies nothing. Absolutely nothing. It’s empty.

There really is no food that doesn’t have drawbacks or downsides. There is no diet that doesn’t have serious limitations and dangers. Eating itself damages our bodies. Not eating damages it even more.


Och så slutklämmen:
Reconnect with eating recreationally. Or as I say again and again…
 
Eat the Food!


http://exterminatingangel.com/eap-the-magazine/nutrition-in-three-words/
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1 skrivet: 2012.12.03 - 22:39:23 »

"hälsa är ett sinnestillstånd"
Ja, det viktigaste är att leva medans man gör det om än man äter 20gr kolh. eller inte.
För mej  är livet viktigare. Bra artikel!
Loggat
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.12.03 - 22:53:10 »

Ljuvligt.


Vilken mening: "Hey, when you’re not “cleansing” or having a “cheat day,” it takes a lot of thought and effort to be on a gluten-and casein free, low sugar macrobiotic vegan raw Paleo Ayurvedic ketogenic Warrior diet!"

Jag är ju rätt så nördig och intresserad av mat och vad som är nyttigt. Ändå inser man ju ibland att de som mår allra bäst är de som är "lagom", lever nyttigt för det mesta OCH förmår att njuta av det de verkligen vill njuta av ibland, utan att ha dåligt samvete. Det är inte bara kroppen som ska ha sitt.

Även om jag ser positiva saker med kunskap och att veta hur man själv fungerar, så har han huvudet ganska mycket på spiken i den texten...
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.023 sekunder med 22 databasfrågor.