Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.27 - 00:07:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inspiration  (läst 14132 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« skrivet: 2012.11.11 - 09:08:40 »

Jag har läst sporadiskt på en blogg om en tjej som gjort en fantastisk förändring i sitt liv och idag har hon lagt ut ett gammalt inlägg om hur hon gjorde sin förändring och om hon skulle gjort något annorlunda idag. Mycket inspirererande tycker jag.

http://gokaleo.com/?p=256
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.11.11 - 12:07:34 »

Undrar om hon är väldigt lång? Hon ser inte alls så tjock ut på före-bilderna trots att hon vägde massor. Mest benen som ser tjocka ut, hon är inte så tjock på mitten.

Hon är uppenbarligen inspirerad av Sisson, men med mindre kött tydligen. Och fettet nämner hon inte alls.

Bra resultat har hon fått. Hon ser stenhård ut på de sista bilderna!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #2 skrivet: 2012.11.11 - 13:33:23 »

Jag har inte sett att hon skrivit hur lång hon är men som du skriver så har hon tappat mycket i vikt. 80 pounds verkar det vara.

Hon skriver lite om fördelningen men är noga att påpeka att mikronäring är viktigare än makronäring:

Tracking calories is NOT about restriction, and reaching/maintaining a healthy weight is NOT about being hungry and denying ourselves proper nutrition. Quite the contrary, it is about feeding ourselves adequate amounts of nutritious foods that support health, energy and vitality.
.
.
Aim for, at minimum, .5 – 1 gram of protein per pound of body weight a day. Fat should make up at roughly 20-35% of your calories (some people do well on lower or higher fat percentages, but 20-35% is a healthy range for most of us). The rest of your calories can come from whatever macronutrient you prefer (macronutrients = protein, fat and carbs).
.
.
So after all this, I come back to: EAT REAL FOOD.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3 skrivet: 2012.11.11 - 13:52:27 »

Här skriver hon mer om hur hon tänker när hon väljer sin mat utifrån vad hon tycker om, vad som är bra ur miljösynpunkt och så vidare.

http://gokaleo.com/?page_id=485
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.11.11 - 13:58:35 »

Man kanske skulle göra en egen kostpyramid. Min skulle nog se rätt konstig ut.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #5 skrivet: 2013.05.01 - 19:23:54 »

GoKaleo skriver så här på FB om konditionsträning

Citat
I get asked about cardio a lot, especially with all the cardio demonization going on in internet land lately.

I do cardio. Cardio keeps my blood sugar regulation healthy (that, and heart health, are cardio's great strengths). I had blood sugar dysregulation issues when I started all this, and cardio turned that around. I also enjoy it. So I do it. As you will notice, I am not fat.

Strength training also has blood sugar regulation and cardiovascular benefits, so it you hate cardio it's totally fine to focus on strength training instead, both are good. I do both.

My go-to form of cardio is walking. Yep, you read that right. I walk. Either outside or on the treadmill set at an incline. I walk briskly enough to get my heart rate elevated, and I do it for 2-3 hours a week. Do you have to do this? No. You should do what you enjoy. If walking is something you enjoy, you should do it. It is good for you, and it will not make you fat. If you enjoy running, you should do it. It will NOT make you fat. Same with cycling. And yoga. And HIIT. And crossfit. And strength training. Moving your body in ways you enjoy is not bad for you and will not make you fat.
 
You know what is bad for you and will make you fat(ter)? Pushing yourself to do exercises you don't enjoy, and not eating enough to support the activity you engage in. If you are enjoying what you do, and eating enough to support it, it is good for you, so do it.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013.05.01 - 19:52:28 »

agree!
Loggat



Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #7 skrivet: 2013.06.26 - 15:38:18 »

I'm Awesome and So Are You!

http://gokaleo.com/2013/06/24/im-awesome-and-so-are-you/
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2013.06.26 - 16:01:00 »

KUL!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2013.06.26 - 16:06:13 »

Hon har en Berner Sennen! Då ÄR hon awesome!  :inlove:

Vill ni att jag ska göra såna där kort med mig på också kanske? Frågan är om det ska vara naket eller med mina typ 15 år gamla saggiga joggingbrallor? Kan ju ta på barfotaskorna för att piffa upp det hela lite.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2013.06.26 - 16:11:05 »

inte naken, men endast med barfotaskorna!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2013.06.26 - 16:24:02 »

Får jag ha stödstrumpan på?  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #12 skrivet: 2013.06.26 - 19:20:09 »

Jaaaaaa! Det behöver du inte fråga om 2 ggr visst vill vi se kort på dig i stödstrumpor och barfotaskor Hemulen hahaha!  :lulz: Inte för att jag vet hur barfotaskor ser ut.  :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2013.06.26 - 19:23:14 »

HUR kan du ha missat det? Forumets populäraste tråd!  :smack_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #14 skrivet: 2013.06.26 - 19:30:01 »

Jamen visades det foto? Jag googlade och har nu sett kort, inte bestämt om det ser osexigt eller coolt ut.  :hmm:
Loggat
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.026 sekunder med 23 databasfrågor.