Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 16:46:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vinn årsförbrukning av ost  (läst 2588 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2012.11.03 - 19:25:25 »

Man måste vara med på fejan och jag har inte för avsikt att ge dem mina verkliga uppgifter, men ni som är med kan ju försöka. Det verkar rätt kul.
https://www.facebook.com/falbygdens/app_468299246537598
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.11.03 - 20:01:04 »

Jan skulle nog vinna, han kan franska o tyska haha. Men jag spelar aldrig med såna appar.... gillar inte vad dom vill ha för info av mig. OM jag vinner kan dom få min adress osv, inte innan!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.11.03 - 20:38:46 »

Jaha, jag är inte så bevandrad i sånt där. Jag trodde att det räckte att man hade riktiga uppgifter på fejan.

Apropå fejan så sände SVT en lång intervju med Peter Sunde nyligen (en av The Pirate Bays grundare). Man kan tycka vad man vill om laglighet och moral och etik, men de där killarna är skärpta. Han sa nåt mycket tänkvärt.

Vet inte om du kan se det, det är 22:50 in.
http://www.svt.se/hubinette/se-program/23-10-22-00-1

Äh! Skäp! Det är inte textat. SVT brukar alltid texta.  :fork_off:

OK. Here goes.


Hübinette: I ett framtidsperspektiv, var hamnar makten på nätet?

Peter Sunde: Den kommer att hamna hos amerikanska storföretag (sagt med självklarhet h.ä.). Äää... dom sitter med sin pengapung och köper upp dom bolagen som är intressanta och centraliserar allting. Och det är väl 3 - 4 bolag som styr över 90 % av allt innehåll på internet idag. Vilket är jätteläskigt! Vi är deras handelsvara. Vi ger dem vår egen information. Så det kommer att handla om relationen till vår egen information. Vad du och jag känner att vi måste ge för att få använda, för att få ta del av samhället på internet.

Jag har en god vän som blev utkastad från Facebook, för att han hade gjort saker som bröt deras regler. Det som hände var att ingen bjöd honom på fester längre därför att alla förväntar sig att du finns på Facebook och du bjuds in till dom här olika eventsen på Facebook. Och han slutade gå på fester, för att han inte fanns på Facebook längre. Och det är bara en liten grej av hur samhället är idag, men det kommer att bli mer och mer så att om inte du följer deras regler så får du inte va med i det nya samhället. Och då står du utanför helt enkelt.


Brave new world? Jag visste det ju, men stämmer det som han säger att de kontrollerar 90% då är det illa. VVF!

Nåt annat som har blivit läskigt vanligt är den styrda google reklamen. Har jag kollat efter säg, camingutrustning, då visas reklam för campingutrustning på varenda jävla sida jag besöker, om de har AdSense alltså! Fy fan. Googles motto är Don't be evil. Jag tycker de har passerat gränsen. De kontrollera temefan allt! Jag älskade google förr. Men var får man nu? Uppfuckade sökresultat och det är skitkrångligt att ta bort deras personalized search och annat bjäfs som stör sökresultatet - om man ens vet att det är där! Och cookien som sätts när man säger nej tack expirerar tämligen omgående så man måste hela tiden göra om det. Fy fan så den en gång så underbara interwebben här blivit!  :cry:

Det som var en otrolig mångfalt har blivit likriktning. Enskilda människors kreativitet drunknar i alla WordPress-bloggar som ser i stort sett likadana ut. Vart tog de personliga hemsidorna vägen? Outsinliga (trodde man) källor till information. Vad har man nu? Bloggar med 100000 skitnödiga inlägg som det är omöjligt att söka bland för att hitta det där guldkornet som faktiskt stod där för ett halvår sen. Blä.

Jag ha inget emot bloggar i sig, men bloggar används istället för allting annat. Och när bloggar fortfarande var kul att läsa var det spännande att gå in och titta om den läsvärda personen kläckt nån ny bloggpost. Nu går det ut på att spruta ur sig så många inlägg som möjligt, helst flera om dagen. Vad man säger, om det ens är värt att säga, det är mindre viktigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3 skrivet: 2012.11.03 - 21:03:45 »

Det är rätt skrämmande perspektiv! Och det känns inte som en vänlig storebror som ser dig...
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.11.03 - 21:37:04 »

Äh, interwebben är fortfarande underbar, men jag saknar de där smultronställena, sajter som folk hade gjort alldeles själva, för hand. Bland allt skit på ställen som GeoCities kunde man hitta otroligt informativa sajter, må vara att det var svart bakgrund och texten grön och röd Comic Sans, men det var kul! Och roliga sajter. Jag minns en som hade skrivit och ritat hela sin sajt i bläck, scannat in sidorna och laddat upp och länkat dem. Helt underbart!  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544