Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:01:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tjärsalva mot torr hud  (läst 40422 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2012.11.02 - 11:07:51 »

jag ar glad du hittat nagat som passar dig. men jag ar inte i behov av sant, ar ganska mjuk fortfarande.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2012.11.02 - 13:23:29 »

Så fick hon det sagt också.  :mad_roll: :tongue:

Nu har jag varit ute och gått och släpat shoppingvagn gasnka långt i blåsten. De funkar. Är fortfarande mjukt och inte blev jag blank heller. Perfekt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #47 skrivet: 2012.11.02 - 13:30:20 »

Jag är hyperkänslig för fett i ansiktet. Jag får finnar! Måste betyda att jag är väldigt ung fortfarande :lol: Det enda som får hamna i mitt ansikte är AloeVeragel och en droppe Jojobaolja.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2012.12.03 - 14:23:35 »

Nu är jag säker. Trädgårdsmästarsalvan är super. Mina händer brukar bli otroligt torra på vintern och vid det här laget, med kylan och allt, brukar huden ha börjat spricka, vilket är ganska smärtsamt + att man blir klumpig och valhänt eftersom man alltid har sår och/eller skorpor. I år - INGENTING! Tassarna är inte ens fnasiga, de är mjuka.  :yay:

Det här är det första jag hittat som har förebyggande effekt. En del andra salvor lindrar när skadan redan skett men de flesta gör varken till eller från. Mens om sagt har inget jag provat förebyggt. Nu känner jag mig säker på att klara vintern helt utan problem, bara jag kommer ihåg att smörja.  :smile:

Jag blir lite förbannad. Det är ju så enkla ingredienser, lanolin och bivax. Allt sådant har ju försvunnit från apoteket och andra ställen och istället finns spejsade och svindyra produkter som förutom att de inte funkar oftast är skadliga också. Back to basics, säger jag! Nu!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2012.12.03 - 14:27:14 »

Den är dryg också. Har bara gjort av med 1/3 av burken och då smörjer jag nog händerna ganska många gånger per dag. Ibland blir jag ambitiös och smörjer armarna också när jag duschat.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2012.12.03 - 15:45:08 »

Grattis! Härligt att du hittat en lösning på ditt problem!
lanolin är ullfett, bivax går väl att få tag på? då kan du göra din egen salva :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2012.12.03 - 15:56:26 »

Jo och så i med lite kiss också. Urinämne är ju mjukgörande.  :lick:

Jag tror att det ska till lite mera för att det ska bli en bra salva. Man kan nog inte bara hacka ihop prylarna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2012.12.03 - 16:53:41 »

hehe nej. Men ultrarenad lanolin (lansinoh) är enda salvan man kan använda vid sprickor i bröstvårtan när man ammar, som inte behövs tvättas bort innan amning. Fungerar också mycket bra mot nariga händer.  Ultrarenad: även ullallergiker klarar det då.  väldigt bra alltså, men om du gillar den här salvan, fortsätt!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2012.12.03 - 17:05:20 »

Tror jag inte finns här. Får man nog köpa från typ Crearome som säljer produkter för hemtillverkning av kosmetik. På apoteket har de inte ivf. De hade en lanolinsalva förut, men det är länge sen.

Fast salvan är trevlig, för den luktar gott. Svagt, svagt blommigt. Som jag minns luktade man får av lanolinsalvan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2012.12.18 - 16:08:55 »

Den är dryg också. Har bara gjort av med 1/3 av burken och då smörjer jag nog händerna ganska många gånger per dag. Ibland blir jag ambitiös och smörjer armarna också när jag duschat.

Fast det där ändrades när kylan kom. Jag lyckades göra slut på första burken strax efter att de nya kom. Det beror nog på att jag börjat smörja armarna också, fast inte så ofta, och fötterna ibland. Tjärsalvan luktar så, så jag orkar inte använda den så ofta, vill ju inte få lukten i skor och tofflor, så tar jag den ostinkiga salvan emellan. Då luktar mina fötter lite blommor bara och det kan jag stå ut med. Fast det gör de ju normalt också.  :cheeky:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #55 skrivet: 2012.12.18 - 16:50:01 »

Tjära som luktar så gott..  :confused3:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #56 skrivet: 2012.12.18 - 17:35:08 »

Jodå, men man kanske inte vill gå omkring och lukta tjära för jämnan.  :confused3:

Nu ska jag gå och hämta vinet. Få se om jag orkar släpa hem det.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544