Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 00:41:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jimmy har dragit ner på proteinet  (läst 19359 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2012.08.24 - 21:57:52 »

Allt för att komma i riktigt djup ketos. Då kan man ju fråga sig hur mycktet protein han åt förut. Den här lilla portionen innehåller nog mer än jag äter på en dag. Det är 4-5 ägg i äggröran. Hur stora burgarna är framgår inte. De kanske bara är dekoration för de omnämns inte ens i texten. Inte heller vet jag hur många mål han äter per dag, men jag gissar på mer än ett. :blink:


http://livinlavidalowcarb.com/blog/jimmy-moores-n1-experiments-nutritional-ketosis-day-61-90/15125
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.08.24 - 22:51:13 »

Kanske vi äter för litet... Jag mår illa av att se den portionen...

För ett tag sen såg jag ett usa program, med dr oz. Även om han ibland har bra saker, inte denna gång för det handlade om viktnedgång. Men något han sa fick mig att rygga till ;
Blablabla, this soup (minns inte vad, något med vattenmelon tror jag) is so nice and you can eat much of it. Eller något i den stilen; att man kan äta mycket ock länge. Jag satt förvånad; varför i herrans namn ska det vara viktigt att äta mycket? Varför ska det vara ett utgångsläge?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.08.24 - 23:00:49 »

Jag tycker också det ser döäckligt ut. Skulle nog kunna äta den energimängden. Har man väl gjort och mer t.ex på julbord. Men sammansättningen. Så mycket ägg och sen köttfärs till det... Det enda kött jag kan äta med äggröra är typ bacon, fläsk, korv och sånt.


CarbSane skrev om Jimmys portion
härom dagen, men där hängde de mer upp sig på den totala mängden mat, inte att det knappast är en lågproteindiet han äter.

Nåja, karln går väl ner efter vad det sägs, så nåt gör han väl rätt.

Citat
varför i herrans namn ska det vara viktigt att äta mycket? Varför ska det vara ett utgångsläge?

Jag fattar inte heller det. De tänker väl att man vill äta mycket, men jag tycker bara man känner sig lurad av att äta nåt fluff som inte innehåller energi. KROPPEN känner sig lurad alltså, det säger den tydligt till mig.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.08.24 - 23:03:36 »

Nu kom jag på att avocadon gör att det ser ännu äckligare ut. Grejerna passar inte ihop liksom. Ser ut som nåt man skrapat ihop från flera tallrikar för att ge till hunden.  :lulz: Men matvanorna är väl olika. Jimmy skulle nog spy åt en del vi äter.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.08.24 - 23:06:43 »

Själv har jag just överätit (jaaaa, ni hörde rätt! :fork_off:) stekt rödspätta med pressad potatis och gräddsås med trumpetsvamp. Det var urgott och det såg urgott ut också och var värt lite svull. Att ha Coop Forum så nära tar livet av mig. Idag hade de färsk rödspättafilé för 69:-. 3 kg inköptes. Jag som skulle tömma frysen... :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012.08.24 - 23:28:45 »

Nu kom jag på att avocadon gör att det ser ännu äckligare ut. Grejerna passar inte ihop liksom. Ser ut som nåt man skrapat ihop från flera tallrikar för att ge till hunden.  :lulz: Men matvanorna är väl olika. Jimmy skulle nog spy åt en del vi äter.  :whink:

 Ja! Just så är det! Blandningen är litet... Avigt! Äggröra, ok, men sen hamburgare till?...


Bra du njöt av maten, fisk är bra ;)
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #6 skrivet: 2012.08.24 - 23:57:22 »

Jag läste igenom vad Jimmy skrivit, men  :blink: varför blir det alltid så många hälsovinster så fort det är nya experiment?
Varför fick han urinvägsinfl. när man inte får några sjukdomar med lchf? eller var det bara lc?  :blink: och hur kan en styck kinesisk buffé sabba så mycket?  :blink:
Jag tycker både mynlen och hemul gör sundare och bra viktminskningar- förutom att hemul just nu svullar..  :laugh: fast fisk äter man mycket mer än kött, i varje fall jag.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2012.08.25 - 00:48:08 »

Det är sant, man behöver mer fisk för att bli mätt. Kwasniewski har en lista någonstans över hur väl vi kan tillgodogöra oss olika typer av protein. Jag har letat flera gånger men kan inte hitta den. Ägg var så klart bäst, sen kött, sen fisk. Sist vegetabiliskt protein som enligt honom är så dåligt att man inte ens ska räkna med det. :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #8 skrivet: 2012.08.25 - 22:50:30 »

Den där Kwasiewski borde jag nog studera mer.. har inte läst ngt om hans kost.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #9 skrivet: 2012.08.25 - 23:11:56 »

Karlar verkar kunna blanda nästan vadsomhälst i samma tallrik....
" det blandas ändå i magen" säger min man...  :pippi:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2012.08.25 - 23:12:51 »

Den där Kwasiewski borde jag nog studera mer.. har inte läst ngt om hans kost.

Enkelt. Begränsa kolhydrater men ät MINST 50 g, gärna i form av potatis. Begränsa även proteinet (1 g per kg smal vikt till att börja med, sedan mindre). Fyll på med fett. Är man fet kan man äta lite mer protein och mindre fett för större mättnad och för att stimulera viktnedgång.

Så du gillar det delvis. Du får äta potäter. Men dieten är extremt fettrik, mer än LCHF. Det gillar du nog inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig