Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:19:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 189 190 [191]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 821684 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2850 skrivet: 2016.04.09 - 22:30:14 »

Halloi  :wave: jag lever!
och läget är ungefär det samma som förut.

Plugg med sonen, till år två fick han sedan en resurslärare 2 timmar i veckan för engelska och svenska. Alltid något!
Nästa år har jag kunnat tjata till lite extra även till fysiken och de har även då tillgång till allmän resurstid till matten.

Jag kände efter denna jul ( halvvägs gymnasiet) att jag fixar inte längre de svåraste matte och fysikuppgifter. jag hänger med i början av varje kurs
men tappar orket mot slutet.
Just nu är det aktuellt relativitetsteori i  och halveringstid av radioaktiva ämnen i fysiken, derivator, integraler och trigonometri i matematiken.
Sonen har precis skrivit en tidningsartikel om upplysnings-romatinkens tid med många litteratur-citat. Och fram till 1. maj ska en analys
av stål, plast, trä och valfri material göras och en fysik labb-analys om halveringstid göras. inom nästa vecka ska det presenteras skriftligt  flera olika
tillverkningsmetoder inom ämnet konstruktion.
Under maj är det slutprov på hela årets kurs i engelska, matte, fysik och konstruktion.
Så vi vet att vi lever, sonen och jag.

Under det här året har han även fått diagnosen dyslexi utöver sin språkstörning.
och han har skaffat ett körkort!  :yay: lyckan är fortfarande total!

Jag kämpar fortfarande med mensen, just nu boostar jag med mängder av vitaminer och mineraler, rosenrot och A-vitamin ( betakaroten) i bra doser ska göra susen, säjs det... snart får vi se...  :confused3:
Jag använder menskopp och kan kolla mängden rätt bra genom det... jag blöder över 4 dl / gång.  :eek:
Läkaren skickade mig ett brev att jag måste äta järntabletter 2 månader varje år så länge jag menstruerar...  Oj vad jag skrattade  :smack_head:
jag måste ju käka tabletterna konstant annars hamnar värden ner till källaren direkt. 

Mina kroniska problem med " hård mage" har löst sig rätt smidigt, jag har uteslutit rött kött från kosten och magen tackar.
Bajset kommer ut smidigt och utan smärta!  Den som kommer ihåg så har jag haft både inre och yttre hemorrojeder som har strypts och opererats under
årens lopp. Inge sådan problem längre!  :yay:

Hur mår ni andra!?
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #2851 skrivet: 2016.04.10 - 09:52:53 »

Jobbigt att blöda så mycket... Hoppas det blir ordning på det.   :flowers:  Jag blöder också kraftigare än tidigare men vet inte riktigt hur mycket. Tänkte att jag skulle gå till blodbussen och fråga vad jag har för järnvärde eftersom det var gränsfall sist för att få lov att ge och då kanske jag kan få en indikation på om jag behöver ta järn.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2852 skrivet: 2016.04.10 - 15:40:28 »

Long time no see!  :max-shock:

Jag har fått en sån där megamens igen som jag hade för ett par år sedan. Snart två veckor nu. Men nu vet jag att det är en vanlig klimakteriegrej. Det innebär visst att man inte längre får ägglossning (varför man ändå får mens fattar jag inte). Blir det ingen ägglossning blir det inget gulkroppshormon och det är tydligen det som gör att det kan bli på det här viset. Här står om en tant som hållt på i 6 månader!
http://www.1177.se/Skane/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Min-mens-har-blivit-sa-kranglig-Ar-det-klimakteriet/

Det jobbiga är att det är oregelbundet mängdmässigt. Det är typ ingenting i flera dar och sen blötsligt brister dammluckorna.  :biggrin1: Efter några timmar är det nästan ingenting igen. Svårt att vara beredd på syndafloden liksom. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2853 skrivet: 2016.04.12 - 16:29:47 »

Hej Idalinda!  :bearhug:

Här mensas det ingenting. Har inte blött sen den olycksaliga blindtarmsoperationen i Thailand för 3 år sedan då de mot min vilja och vetskap plockade ut spiralen. Fick mens en dag efter operationen, och sedan ingenting. Nada. Finito. Men jag trodde att jag hade spiral. I vintras eller höstas eller när det nu var ville jag ta ut den och kolla hur det var med klimakteriet. Då hittade de den inte. Spiralen alltså. Fick röntgas och lämna blodprov där det konstaterades att av spiralen fanns inte minsta spår, men att jag numera kan titulera mig före detta klimakterikärring. Känns lite snuvat att jag missade hela grejen med att få utbrott och svettas som en gnu. Men jag blöder som ändå, men från tarmen istället. Stundtals så jag måste ha trosskydd. Då har det runnit bara jag har satt mig på toa utan att ens klämma lite. Men just nu är det lugnt. Var en stund orolig att jag hade fått polyper eller nåt, men med egenbehandling med Zcylloproct har det slutat blöda. Igen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 189 190 [191]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544