Jo, finessen med vatten är att det rinner så att det räcker från alla andra kranor här i stugan , men inte just i köket och så har det varit
sedan februari.
Har jag bara mumlat om hur vi har det
En liten repetition.
Vi har tömt vardagsrummet, hallen sovrummet och köket in till betongen pga. fuskbygge på bottenplattan.
Detta gjorde vi alltså i februari, sedan dess har vi försökt återskapa hemmet och bodde under våren 5 på övervåningen.
Förutsättningar för detta var att vi hade köket hela tiden i tvättstugan ( bredvid det riktiga köket )
tvättstugan är en gång på 4m x 2 m med en ytterdörr och en dörr till hallen.
Där har vi en garderop, hatthylla med krokar för arbestkläder, två elfa-korgsystem, värmepanna, diskmaskin, tvättmaskin, en helkyl
och hellång frys, tvättstuga-diskbänk och ett par överskåp.
Uttedörren använder vi inte, så framför den finns allehanda sopsortering och komposthink, torkade vitlökar i påsar och ett par lådor och påsar konserver
ovanför värmepannan torkar vi större kläder på galgar och mindre kläder hänger på tork i vardagsrummet.
Det fungerar rätt smidigt
.
DÄR har vi rinnande vatten , så livet fungerar!
Spisen har vi i det riktiga köket lika så den nya diskmaskinen som skaffades lite tidigare pga.
att den gamle lade av mitt i renoveringen.
Hallen är full med kökskåp och någon står även i vardagsrummet, i diversa hörn i vardagsrummet finns det kran med tillbehör, ouppackade lådor
och några långa plankor som ska målas.
Sovrummet... nej jag orkar inte förklara så mycket mer, men alla möjliga och omöjliga utrymmen är fulla av renoveringsmaterial:
färg, golv, tapet, skivor och trämaterial av olika slag, för att inte tala om borrmaskiner, skruvar och moliokser.
SÅ jag hoppas att jag har rinnande vatten från kranen i det riktiga KÖKET till Jul