Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 13:20:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 932053 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #195 skrivet: 2008.11.27 - 18:58:25 »

När vi träffades snart 20 år sedan vägde han ca. 90 kg, då fanns det inget extra.
vid 100kg är det fortfarande helt ok, men allt däröver är extra.
Han ser enkelt stor och stadig ut, så än så länge tycker jag att det blir roligt att se provresultaten och
höra läkarens kommentarer.
Tänk om dom rent ut sagt skickar honom till en dietist  :lmao:
Det blir nog en intressant historia  :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #196 skrivet: 2008.11.27 - 19:15:36 »

Har du nakenfoto? :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 848

Hemsida
« Svara #197 skrivet: 2008.11.27 - 22:23:11 »

Hehe, hemul.  :crazy:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #198 skrivet: 2008.11.28 - 11:46:22 »

Njaa, det vet jag faktiskt inte... kanske någon badbild :rolleyes:, om vi gör så här att du Hemul publicerar din bild först  :cool: ?
Loggat
Bookia
Hero Member

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 622

« Svara #199 skrivet: 2008.11.28 - 11:54:01 »

Ja Hemul, vi är så nyfikna på hur du ser ut.  :clapping:  :flirting:

För rättvisans skulle tycker jag att vi alla bör publicera bilder på oss själva.  :cool:

Njaa, det vet jag faktiskt inte... kanske någon badbild :rolleyes:, om vi gör så här att du Hemul publicerar din bild först  :cool: ?
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #200 skrivet: 2008.11.28 - 16:48:43 »

:max-shock:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #201 skrivet: 2008.11.29 - 18:44:40 »

:vovve: :jack_n_box_ :jumplol: :strut: :banana: :banana: :banana:

Budbilen kom igår  med fläkten !!
och den är redan installerad och klart, den gamla spisen har hittat en ny plats under den  :inlove:

Nu börjar jobbet med att såga hål på alla skåpen för all genomföringar och de är inte få kan jag säga.
Det är en gåta för mig hur vi lyckas med allt. Det kommer att bli en sammanhängande skåp som blidas av 3 st 60 cm skåp, utan mellanväggar, så
att vi kan få mycket flexibelt yta under diskbänken.
Den dagen jag har rinnande vatten igen i mitt kök , det kommer att vara min bästa julklapp, hoppas det blir före jul  :crazy:

Barnen har fått sin pepparkaksdeg i kylen  :lol:, vi har det som en tradition under decemberr, det är fritt fram att äta pepparkaksdeg när man vill ...
Jag och Styrmannen försöker avstå :cool:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #202 skrivet: 2008.11.29 - 21:07:20 »

Har du inget vatten? Hur länge har det varit så?
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #203 skrivet: 2008.11.30 - 20:16:06 »

Jo, finessen med vatten är att det rinner så att det räcker från alla andra kranor här i stugan , men inte just i köket och så har det varit
sedan februari.

Har jag bara mumlat  om hur vi har det  :whistle:

En liten repetition.
Vi har tömt vardagsrummet, hallen sovrummet och köket in till betongen pga. fuskbygge på bottenplattan.
Detta gjorde vi alltså i februari, sedan dess har vi försökt återskapa hemmet och bodde under våren  5 på övervåningen.
Förutsättningar för detta var att vi hade köket hela tiden i tvättstugan ( bredvid det riktiga köket )

tvättstugan är en gång på 4m x 2 m med en ytterdörr och en dörr till hallen.
Där har vi en garderop, hatthylla med krokar för arbestkläder, två elfa-korgsystem, värmepanna, diskmaskin, tvättmaskin, en helkyl
och hellång frys, tvättstuga-diskbänk och ett par överskåp.
Uttedörren använder vi inte, så framför den finns allehanda sopsortering och komposthink, torkade vitlökar i påsar och ett par lådor och påsar konserver
ovanför värmepannan torkar vi större kläder på galgar och mindre kläder hänger på tork i vardagsrummet.
Det fungerar rätt smidigt  :lick:.
DÄR har vi rinnande vatten , så livet fungerar!
Spisen har vi i det riktiga köket lika så den nya diskmaskinen som skaffades lite tidigare pga.
att den gamle lade av mitt i renoveringen.

Hallen är full med kökskåp och någon står även i vardagsrummet, i diversa hörn i vardagsrummet finns det kran med tillbehör, ouppackade lådor
och några långa plankor som ska målas.
Sovrummet... nej jag orkar inte förklara så mycket mer, men alla möjliga och omöjliga utrymmen är fulla av renoveringsmaterial:
färg, golv, tapet, skivor och trämaterial av olika slag, för att inte tala om borrmaskiner, skruvar och moliokser.

SÅ jag hoppas att jag har rinnande vatten från kranen i det riktiga KÖKET  till Jul  :rolleyes:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #204 skrivet: 2008.12.05 - 19:58:01 »

i morgon kan vara "DEN STORA DAGEN" !
Det verkar som det finns en chans att få diskbänken på plats i köket och därmed också kylen och frysen.
Tänk att kunna ha kök i köket  :inlove:!

Styrmannen byggde idag själv en stor underskåp som är stor som 3 vanliga skåp tillsammans, så att alla slangar och rör och kranar och saker får bra utrymme där under diskbänken . :clapgrin:
Visst är han duktig  :inlove:

Om vi orkar blir det någon färg på väggarna, kakel eller liknande  + tapeter få vänta tills efter jul.
Annars  ska vi bara plocka undan allt vad renovering heter och välkomna julen och kokospepparkakor.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #205 skrivet: 2008.12.05 - 20:07:27 »

Hur länge har nu hållit på nu? :eeek:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #206 skrivet: 2008.12.05 - 22:07:51 »

Hur länge har nu hållit på nu? :eeek:

Svaret finns två inlägg innan : men snabbsvaret är , vi började packa in våra saker före julen 2007, flytta ut möbler i januari 2008 och riva ut inredning februari 2008
Ner-till-betongen- med- alla -golv

Jo, finessen med vatten är att det rinner så att det räcker från alla andra kranor här i stugan , men inte just i köket och så har det varit
sedan februari.

Har jag bara mumlat  om hur vi har det  :whistle:

En liten repetition.
Vi har tömt vardagsrummet, hallen sovrummet och köket in till betongen pga. fuskbygge på bottenplattan.
Detta gjorde vi alltså i februari, sedan dess har vi försökt återskapa hemmet och bodde under våren  5 på övervåningen.
Förutsättningar för detta var att vi hade köket hela tiden i tvättstugan ( bredvid det riktiga köket )

tvättstugan är en gång på 4m x 2 m med en ytterdörr och en dörr till hallen.
Där har vi en garderop, hatthylla med krokar för arbestkläder, två elfa-korgsystem, värmepanna, diskmaskin, tvättmaskin, en helkyl
och hellång frys, tvättstuga-diskbänk och ett par överskåp.
Uttedörren använder vi inte, så framför den finns allehanda sopsortering och komposthink, torkade vitlökar i påsar och ett par lådor och påsar konserver
ovanför värmepannan torkar vi större kläder på galgar och mindre kläder hänger på tork i vardagsrummet.
Det fungerar rätt smidigt  :lick:.
DÄR har vi rinnande vatten , så livet fungerar!
Spisen har vi i det riktiga köket lika så den nya diskmaskinen som skaffades lite tidigare pga.
att den gamle lade av mitt i renoveringen.

Hallen är full med kökskåp och någon står även i vardagsrummet, i diversa hörn i vardagsrummet finns det kran med tillbehör, ouppackade lådor
och några långa plankor som ska målas.
Sovrummet... nej jag orkar inte förklara så mycket mer, men alla möjliga och omöjliga utrymmen är fulla av renoveringsmaterial:
färg, golv, tapet, skivor och trämaterial av olika slag, för att inte tala om borrmaskiner, skruvar och moliokser.

SÅ jag hoppas att jag har rinnande vatten från kranen i det riktiga KÖKET  till Jul  :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #207 skrivet: 2008.12.06 - 08:01:37 »

Citat
Svaret finns två inlägg innan : men snabbsvaret är , vi började packa in våra saker före julen 2007, flytta ut möbler i januari 2008 och riva ut inredning februari 2008

Det var länge!  :tongue:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #208 skrivet: 2008.12.06 - 21:45:04 »

Jag HAR diskbänken PÅ SIN PLATS och vattnet rinner från kranor ( jo, jag har två, en med vanlig vatten och en för iskallt kolsyravatten ).
 :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Jag började nästan gråta av glädje !

Det finns fortfarande mycket att göra och just nu finns det bara massa verktyg överallt och vi plockar undan och städar.
De närmaste dagarna går åt att justera, finlira, skruva lite till, olja bänkskivor, såga dom, fundera extra på skåp och låde-
inredning , flytta in kyl och frys.
Så miljoner saker fattas, men nu ser rummet mer ut som ett kök än bara ett rum !  :inlove: :inlove:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #209 skrivet: 2008.12.06 - 22:03:42 »

Har du en kran för kolsyrat vatten?  :huh:
Loggat

Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544