vad ska jag börja ..
jo, magnesium har varit den bästa "magmedicinen" hittills, 700-800mg på kvällen löser tarmen smidigt
och smärtfritt på morgonen
Jag har nu testat med bara magnesiumtabletter och kalsium-magnesium-tabletter .
Det ska även finnas magnesiumsulfat i apoteket, men vi kunde inte lista ut hur många portioner man kunde få ut
från 100g magnesiumsulfat när rec. dosen var 10 milliliter
100g skulle kosta 50 kr . 125mg tabletter kostade över 1kr /st så man använder dom inte som maglösande varje dag,
men gärna 2 gg / veckan
Jag får väl beställa magnesiumsulfat också ( det var en beställningsvara ) snart,
men vad underbart att någonting fungerar, nu kan jag konsenterera mer på maten och recept när magen fungerar kolhydratfritt
Min vikt började skena upp över 75 kg under den här tiden då jag letade efter någon hjälp på magen och kolisarna satte suget på
gång på en gång.
Men nu verkar vikten trappa neråt.
Styrmannen har också länge stampat vid 114-115 kg men även där visade vågen 112,8 idag
var det i morse !
Kökbygget går sakta framåt : vi har nu hela väggar när alla el-arbeten är klara,
Styrmannen har börjat spackla och vi har enats om en fläkten och var vi ska köpa den.
Han har förberedd för fläckten så även den biten är snart klart , fläkten kommer
hem förhoppningsvis nästa vecka.
När fläkten är på sin plats kan vi flytta spisen under den ,vilket innebär att vi kan montera alla underskåpena och diskbänken på
den väggen där spisen och gamla fläkten har varit .
Diskbänken är nästan 4 meter lång ,så den blockerar effektivt mycket. vi kan tex. inte ens flytta kylen och frysen på sin plats i köket
innan diskbänken är på sin plats, för då kan man inte manövera alls med den bjässen i köket ( köket är bara 4 x 4 meter )
Jag kollar om jag kan infåga lite skisser om köket hit , de råkar finnas i den här datorn jag sitter vid just nu.
Grafiken på vår vuxendator har pajat , den fungerar men bara med 4 färger
och alla ikoner är för stora ...