här lever vi ingen fakir just nu.
Min tarm blir helt oarbetsam med fakir så det fick vara efter en vecka.
Nu experimenterar jag med allt möjligt för att få magen må bra.
Stark kaffe ( som jag aldrig dricker och gillar inte smaken alls ) har testats i tom mage =ingen effekt
cocosfett = huvudvärk
finkrisp / vetekli = lite bättre för tarmen men orsaker fiser också
Dessutom är renoveringen just nu i en jobbig läge, då alla andra börjar förvänta att vi skulle vara färdiga med köket nu och 'vi har fortfarande inte ens hela väggar och kan inte heller sätta upp gipsskivor innan vi har bestämt oss vilken fläkt vi ska ha och vissa andra saker i väggen gör det svårt att välja en passande fläkt.
Det är inte formen, måttena, effekter eller ljudnivån som styr just nu utan avståndet mellan spisen och en annan ventilationsystem i väggen som ställer till.
Fläktar behöver ju vara 55-65 cm från spisen, sedan behövs det utrymme för själva fläkten och sedan några cm innan fläktkanalen kan böjas utåt, men i vår vägg behöver vi ha denna böjen 20-30 cm under taket och då börja det bli trångt.
Har jag pengar att lägga till en fläkt som kostar 17 000 kr då är det lättare välja ,
.
suck , det känns som det inte händer så mycket just nu, suck igen .
Nästa vecka är det fullt med tandläkarbesök, utvecklingsamtal, bilbesiktning och en hel del annat obligatoriskt,
hoppas på också en fläktinköp