Denna Shwartzbeins har jag inte hört talas om.
Kan du berätta kort vad det handlar om ?
Jag har ju käkat päron under några dagar, och de torkade också... men jag tror att de triggar sockersuget, men jag har blandat med söta saker i övrigt för mycket på sistone så det är bara bra att vara utan ett tag.
Koka katrinplommon och bre över ostbrödet... skulle det kunna bli julstjärnor
?
Banan gjorde den äldsta sonens mage till en trög katastrof när han var en bäbis, så det kan ha den effekten också.
Visst är det gott med chokladglass om man nu kan äta choklad
jag testade några bitar nu på hösten, fick ont i halsen ,men inte svullnader i munnen, däremot såg jag en början av exem i underarmen, och då kände jag att det är lite läge att experimentera mer av den varan
Sharonfrukt älskar jag , det med meze och ev. päronbitar är rena godis för mig.
Men sharon är ju rena socker, persika verka vara mycket bättre...
Ska grunna allt detta
Jag levde i tron att vi ska ha köksbänken snart ( med vatten ) men det verkar väldigt avlägset just nu.
Ett par skivor från snickaren ska inte komma denna vecka utan möjligtvis nästa, noväl, det spelar just nu "ingen som hälst roll "
För vi rotar oss just nu inne i väggen
i köket.
Allt började att överskåpen flyttades till ett förråd och idag skulle vi riva bort de gamla kakeln.
Lättare sagt än gjort.
1) man får ju inte loss dom hela utan som små vassa bitar ( en tjock matta på golvet snabbt ,sabbt)
2) när man lossar kakel följer halva gipsskivan med
Då avbröt vi att bryta kakel och började fundera om man skulle skära ner en större del av gipsväggen för att slippa eländet med kakel och packlingen efteråt.
Det slutade med att med 3 nya gipsskivor ( lite över 100 kr /st) kan vi täcka ytan vi river bort och får snygga ytor att kakla på direkt,
behöver bara spackla lite lätt på skarvar på gipsskivor
Så idag har vi stora hål i väggen där syns fuktspärr och isolering.
Men nu är det också enklare för Styrmannen att dra el och andra ledningar dit vi vill ha dom .
I dag har vi snackat mycket om eluttag (massor vill jag ha , styrmannen funderar på hur man gör det i praktiken )
och belysning ( ska vara snyggt ,men effektivt)