Levis :
Vi bor på en liten ort och har matbutik och rätt bra utbud av småbutiker runt torget.
Man kan hitta även lite lister och brädor, men för det mesta måste man åka 5-7 mil för att komma till en större köpcentrum.
Jag förstår väl att renovering av den mista lilla tar TID .
Våra grannar trodde att vi skulle vara klara inom en månad eller två
, vi hade själva också någon konstig tanke att vi skulle vara färdiga till sommaren.
Men när renoveringen handlar om att tömma en helt våning totalt , bo på våning nr.2 ( 5 pers )och organisera logistiken med gympapåsar, kläder för sesongen, viktiga papper under tiden när man återskapar alla rum från stenåldern så är det bara inse att det tar tid.
Varenda detalj måste först beslutas , väljas, hittas och släpas hem, precis som du säger ...
Sedan måste det finnas plats att lagra det tills man har tid att använda det.Listerna är det värsta som finns , för var förvarar man en bunt saker som är 3-4 meter långa
Man kan inte köpa hem mycket saker i förväg men måste ändå planera för helheten.
Vi har säkert 10 bananlådor där vi förvarar olika verktyg och smådelar som man har skruvat loss... lampor, hyllor, hantag ...
Rader av tapetrullar , färg, spackel , tuber av silikon ...
Jag känner att jag orkar inte besluta så mycket mer, just nu funderar vi hur vi ska bygga skåpen under diskbänken, för där finns massa genomföringar och slangar, det lutar åt att styrmannen bygger samman tre skåp så att man kan senare vara mer flexibel med inredningen. ( Om vi har väggar mellan alla 3 skåpen kommer vi inte få in så många hyllor mm. pga. att det finns massa slangar i varje skåp ).
Lådfronter är också het ord, likaså ett verktyg för att böja kopparrör ( fanns inte i hela storstan, där vi handlar
).
Men styrmannen började prata om ljuvliga ord om att snart skulle vi ha rinnande vatten till en riktig diskbänk
, i samband detta underbara försvinner bara fläkten ovanför spisen och spisen får flytta till en okänd plats
....
Men om man gör något händer det massa väntat och oväntat hela tiden.
Om man inget gör händer det inget heller, så vi har börjat acceptera att livet är inte enkelt , men spännande