Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.16 - 07:36:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 166 167 [168] 169 170 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 941660 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2505 skrivet: 2012.05.05 - 22:43:40 »

Det låter gott med pizza, har inte ätit det på tre år.
Nu har jag skrivit upp receptet!  :nod-yes:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2506 skrivet: 2012.05.07 - 12:03:44 »

Björkallergin landade hos mig igår med full kraft och har säkert någon slänga med förkylning också med sig.

Det var väl gott att vara frisk en vecka här i mellan, utan migrän eller förkylning  :sneaktongue:.

Nu är jag i alla fall totalt bortblåst
Snuva,
ont i halsen,
oljar under näsan så att inte huden spricker där
känslan av bihålorna
glansiga ögonen
och feberkänsla

Tur att jag inget måste idag!
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2507 skrivet: 2012.05.07 - 21:13:51 »

:tongue_wag: Och björkarna ska visst hålla på så här länge till.  :worried:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2508 skrivet: 2012.05.07 - 22:36:39 »

:blink: jo jag har läst om att de ska täcka hela jordskorpan med sin otäcka pollen  :mad_roll:!

Jag stoppar i mig alla mediciner jag bara hittar i medicinskåpet ( nästan oavsätt vad de är till för--)
och håller tummarna i morgon då jag har ett möte i sonens skola i morgon bitti
och sedan ska de klämma mina tuttar på mammografin på eftermiddagen  :sneaktongue:,
om det gör ont gör jag en extra prosit på dom  :sneaktongue:
Loggat
Sorla

« Svara #2509 skrivet: 2012.05.10 - 07:09:30 »

Tänk att kokos är en så stor trigger för dig! Vad skönt ändå att du har hittat den. Nu låter du den vara. Den är ju ändå hyffsat enkel att undvika. *kram*
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2510 skrivet: 2012.05.10 - 11:49:07 »

Nyfiken undran: gäller det bara oljan eller måste du undvika koksflingor också?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2511 skrivet: 2012.05.10 - 12:51:41 »

jag kommer nog inte testa på den saken heller, jag saknar ju inte kokosflingor på något sätt i mitt liv.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2512 skrivet: 2012.05.10 - 12:59:48 »

snoret har klistrat fast nu där inne, känns som om man har klister överallt,
Nja, det droppar inte så våldsamt i alla fall.
Jag bara hostar och har ont bakom näsan, men det känns överkomligt.
Låt det fortsätta att regna ett par veckor tills polleinsesongen är över !!! :thumbsup:
Loggat
Sorla

« Svara #2513 skrivet: 2012.05.11 - 07:31:49 »

Usch jag lider verkligen med er som har det så tufft med pollen. Jag har klarat mig väldigt lindrigt i år. För er skull hoppas jag på täta regnskurar. För oss andra, sol mellan skurarna.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2514 skrivet: 2012.05.11 - 10:28:45 »

Vänta bara när björken börjar hos er....  :worried:, hoppas att du klarar dig undan ändå!!

Igår kunde jag komma lite ikapp här hemma, tvätta, fixa mat, kolla växter...
I dag efter nattens regn funderar jag att ta en promenad. Det kan vara våghalsigt, men jag vill så gärna...

Den nya pizzan är fantastisk!
Vi har fixat det nu flera gånger, det går så smidigt och snabbt, bara man river mängder av ost till kylen.

Igår testade jag för första gången även nuggets ( kyckling) och det blev riktigt godkänt det med.
Nästa gången blir det bara mer kryddor än vad som fanns i receptet.

Panering skulle vara pulveriserad fläsksvål och sesamfröer.
Tyvärr hade jag inget flässvål hemma och sesamfröer tog också slut direkt.
Men jag fortsätte med mandelmjöl, det blev ok, men jag tror att sesamfröer är allra bäst.

Rulla kycklingbitar i ägg-kydda-blandningen, rulla runt i paneringen och stek på pannan i lite över medelvärmen.
Jag som är hysterisk med kycklingen och som stekte 1,5 kg på en gång, flyttade de utstekta nuggets till ungsplåten
och efterstekte i ugnen ca. 10 minuter. Rekommenderas!

Kolla Forslunds LCHF-familjen kokbok, den är bara så bra!
Loggat
Sorla

« Svara #2515 skrivet: 2012.05.11 - 12:51:52 »

Björken är redan i full gång här. Och till helgen börjar Ek lite så smått.  :nod-yes: Finns det ingen andningsmask för er som blir så himmelens dåliga!?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2516 skrivet: 2012.05.11 - 13:22:16 »

Finns det inte mobila plastbubblor som de kan gå omkring i?  :biggrin1:

Förlåt. Jag känner verkligen med er även om jag inte kan låta bli att skoja.  :rose:
Loggat

Sorla

« Svara #2517 skrivet: 2012.05.11 - 15:02:57 »

Men fy vad jobbigt det är när man känner att luften man andas och vistas i är giftig för en.  :puke1: En astronautdräkt skulle vara da shit tror i alla fall jag.  :nod-yes:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2518 skrivet: 2012.05.11 - 15:15:42 »

Jaaa! Austronautdräkt! Eller en sån där gammaldags dykardräkt som får en att se ut som en michelingubbe med en guldfiskskål över huvudet.  :clapgrin:
Loggat

Sorla

« Svara #2519 skrivet: 2012.05.11 - 19:33:06 »

Ja, precis! Man kan passa på att odla lite grönsaker i den samtidigt, för det blir nog bra växthuseffekt i glaskrukan. Så får man syre.  :bg: :cool:
Loggat

Sidor: 1 ... 166 167 [168] 169 170 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544