Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.16 - 05:49:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 165 166 [167] 168 169 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 941624 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2490 skrivet: 2012.04.27 - 14:39:29 »

http://www.clasohlson.com/se/view/content/search?id=168522033&N=0&Ntk=All&Ntt=armh%C3%A5llare&Nty=1&D=armh%C3%A5llare&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true

Man binder grejen fast som när man tar blodprov.
Sedan är det bara ha mobilen i den, allt fungerar genom rutan.
Då slipper jag oroa om jag har vattnat mobilen, glömt det någonstans i trädgården,
eller att den blir smutsigt.
Folk använder väl den när de joggar annars.

Det är sällan jag har sånt " vill ha" läge, men när jag såg den här var det absolut dax.
jag valde den lite dyrare med tygaktig band, skönt att ha på och sedan när man kopplar loss den
tar den liten plats i fickan eller i väskan.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2491 skrivet: 2012.04.27 - 15:59:24 »

Det låter så härligt med växthus! Jag vill gärna se lite bilder när du får till tekniken.  :inlove:

Jag tog en promenad utmed sjön och lite in i skogen och gjorde gående meditation. Det måste sett roligt ut, för man går jäääätte sakta då. Men det var nog ingen som såg mig.  :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2492 skrivet: 2012.04.27 - 16:54:54 »

Ser ju bra ut! Är det ens sån Belkin du har?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2493 skrivet: 2012.04.27 - 18:07:29 »

Jap belkin heter det.
Min kostade bra mycket mer än den på länken, jag tror att jag gav 250kr för den i Siba.
Glömde tanken att kolla det på nätet när jag hittade den. :sneaktongue:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2494 skrivet: 2012.04.29 - 21:21:24 »

Jag, maken och minstingen ( 14år) var och handlade kläder åt minstingen idag.
Killen är fortfarande hängig efter febern (  troligtvis bältros) , men lovade att klara av shoppingen.
Han hatar att köpa nya kläder, allt ska hittas i första butik och det snabbt.
Maken hatar att köpa klädet nästan lika mycket som sonen.

Dessa två hade jag sedan kring mig hela tiden när jag försökte hitta jeans, shorts, mjukisbyxor,
collige-tröja och ett par t-skirt åt sonen... till rimliga priser.
Både tyckte efter 15 minuter att " att det är nog nu" och vi var fortfarande i den första butiken H&M.
Sonen var trött på allt, inget var bra och maken var trött på hans knäll....
Men sedan var det bara att trava henom " brothers" " MQ" , intersport och 3 butiker till .
Vi kom ut till slut med allt som behövdes! Sonen fick också turkosa solbrillor " stil 70-talet" och
var nog mest nöjd på dom...

Mer tänkte jag inte göra idag ... huvudvärken är bortblåst.
I morgon blir det lite trädgårdspyssel, jag tror att jag kommer att plantera alla lökar och förhoppningsvis skola om majsen till större byttor.
På kvällen ska vi fira vid hembygdsgården och lyssna på sonen som spelar med sin orkester där.
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #2495 skrivet: 2012.04.29 - 23:30:59 »

:shock: oj! det låter som en jobbig dag det! men skönt att ni hittade det ni skulle ha i alla fall.  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

« Svara #2496 skrivet: 2012.04.30 - 07:57:42 »

Att handla brukar vara en relativt solklar migräntrigger om det drar ut på tiden mer än en halvtimme-timme, för mig. Skönt att du klarade dig utan migrän! Och bra gjort att lyckas med TVÅ motsträviga karlar dessutom. Jag hade garanterat fått migrän.

:clapping:

Vad spelar sonen för instrument?  :w00t:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2497 skrivet: 2012.04.30 - 21:46:26 »

Mellansonen spelade idag fiol med folkmusikorkestern vid majbrasan. Han spelar även gitarr.

Flera timmar i trädgården i full sol, fixa middag , middag i trädgården och majbrasan på kvällen.
Fortfrarande ingen migrän, lite ömma axlar, men det är ingen fara! yeppee!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2498 skrivet: 2012.04.30 - 21:47:52 »

Den sista cocos-burken  har varit nära slut flera dagar så jag har inte tagi cocos på 5-6 dagar.
Lika länge har jag inte haft migrän, samband???
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2499 skrivet: 2012.05.01 - 22:40:13 »

Åkte på morgonen till kompisar , där hela eftermiddagen, bilen hem, hemma vid 20.
Ingen migrän  :thumbsup:

För mig är det nog hormonerna som spökar vanligtvis och nu under våren måste det ha varit cocos.
Den som annars är så nyttig och bra!

Och nej, jag tänker inte testa på cocos på bra tag, jag tänker bara njuta av mitt huvud  :nod-yes:!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2500 skrivet: 2012.05.04 - 21:40:44 »

Ett par soliga dagar i trädgården.
Idag: en stund i växthuset på morgonen, handla, och sedan testade jag nya recept i köket hela eftermiddagen.

Vet ni vad: INGEN MIGRÄN!!!  :yay: :party: :hurray: :banana:

Jag tror starkt att det är kokos som förvärrar min migrän.  :nod-yes:

Jag hittade en ny älsklingsrätt idag : en fantastisk pizza, jag vill aldrig mer göra något annat, och så enkelt
( pizzabotten för EN pizza ca. 1/4 ungsplåt : 2dl riven ost och 1 st ägg, vispas ihop, bredas på plåten och in i 200gradig ugn ca. 5 minuter, låt botten vila ett par minuter och sedan på alla fyllningar, först med tomatpyre, kryddor om man vill, skinka, lök,tonfisk, räkor... och lite ost överst. Precis som en pizzeria pizza! Om man har riven ost i kylen går det hela väldigt snabbt. Jag tänker testa att blanda lite majsmjöl på botten i morgon, inte för att det behövs, men det kan bli ännu godare....  )

Har ni testat en sådan pizzabotten, har vi det i recept-avdelningen? Varför har jag aldrig fattat detta förut!
Helt underbar!
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2501 skrivet: 2012.05.04 - 22:29:09 »

Vad sjukt om det visar sig vara kokosoljan som du ätit för att du trodde den var nyttig! Fast bra att du kom på det så klart!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2502 skrivet: 2012.05.04 - 22:33:27 »

Vad sjukt om det visar sig vara kokosoljan som du ätit för att du trodde den var nyttig! Fast bra att du kom på det så klart!

Den är säkert nyttigt för alla andra fortfarande.  :nod-yes:
Kokosen gjorde att min mage fungerade jättebra utan något trixande med fröknäcke eller magnesium,
så nu måste jag backa tillbaks till det gamla sättet att göra magen glad.
Loggat
Sorla

« Svara #2503 skrivet: 2012.05.05 - 07:31:02 »

Då tål du säkert inte kokosmjöl heller... Eller vet du hur det är ? Fettet är ju borta ur den, va? Om det är kokosfettet du inte tål, så kanske mjölet går ändå?

Så skönt att vara utan migränsmärtan!  :smooch:

Du den där pizzan såg inte så tråkig ut. Tror du det går med mozzarella? Jag som får vara försiktig med lagrad ost....
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2504 skrivet: 2012.05.05 - 22:17:29 »

Jag kan inget om mozzarella, men om den uppför sig i ugnen ungefär som vanlig ost så tror jag  att den fungerar även här.
Loggat
Sidor: 1 ... 165 166 [167] 168 169 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544