Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.15 - 23:39:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 159 160 [161] 162 163 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 941154 gånger)
0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2400 skrivet: 2012.04.05 - 11:43:41 »

Jag tänker på din träning med massagen. Jag förstår att det inte funkar att boka upp alla dagar i veckan med antingen det ena eller det andra. Med resor dessutom. Usch. Men nu går du inte alls på massage? Bara när det krisar? Och träningen blir sådär förstår jag. Men nu har jag gjort ett schema till dig, som förslag. Jag måste vila från mitt eget elände en stund förstår du.  :flirting:

• Måndag - massage
  • Tisdag - paus
  • Onsdag - träning sjukgymnast
  • Torsdag - massage
  • Fredag - paus
  • Lördag - egen träning (tillsammans med familjen)
  • Söndag - paus

Kan det fungera? (här ville jag lägga in lilla gubben med hantlarna, men jag hittar inte honom. Ögonen funkar väl inte optimalt idag...)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2401 skrivet: 2012.04.05 - 13:41:19 »

Var det inte slut med ditt godissug sa du i julas?

Grattis till maken!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2402 skrivet: 2012.04.05 - 17:15:35 »

Inte helt slut men lever i mycket mindre svängar.

Sorla, jag får massage ungefär en gång i veckan. Jag har inte ens jättelångt till sjukgymnasten, lite över en km.
Så det är bara att knalla dit.
Oftast behöver jag ta det lungt på förmiddagen, om jag sedan ska dit, är det dax att laga mat...
Dagen har gått  :blink:.

Det är jätteroligt att vara där själv och lyssna på Lotta Bromé på radion.
Men oftast sitter där 2-3 pannisar som occuperar maskiner och snackar med varandra.
Ibland kommer  det någon pratsugen halvbekant, ibland någon sur tant som knappt hälsar.
Jag skulle bara vilja äga stället själv  :flirting:
Loggat
Hovan
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 201

Mitt sommarnöje

« Svara #2403 skrivet: 2012.04.06 - 21:41:14 »

Om pannisarna inte gör något med maskinerna och du ska använda dom då ska dom ta mig tusan flytta på sig  :fork_off:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2404 skrivet: 2012.04.07 - 09:56:32 »

Hovan, det tycker jag med.
Men gymmet är litet ställe, ca. 10 stationer, jag försöker hoppa över dom och komma tillbaks när de har flyttat på sig.
Men jag skulle vilja bara höra min radio och köra rejset inte lyssna på om de har planterat om pelargonier eller
ha koll på deras barnbarn.  :sneaktongue:

Nu har jag ifs. en bättre mobil med lurar så kanske kan jag stänga ut pratet  :flirting:.

Funderar att något måste ju göras för att foten vill inte ens trampa på crossen just nu ( och trampet på motionscykeln gick sönder...
maken klurar ut en lösning just nu, byta delen eller köpa en " ny" bagagnat på blocket. )

Jag har slarvat med maten rätt ordentligt två dagar nu, så det är skärpning som gäller.
Vikten är 1 kg upp, men det är ingen katastrof med tanke på vad jag har stoppat i mig.
Jag började dagen med en ordentligt sked cocos och en bit av min kesella-citrus-dröm  :drool:,
nästa måltid blir det riktigt mat!

Jag känner mig duktig som har gjort 2kg chili con carne, kött och fisksoppa och sedan har jag en bosarpscykling i upptidningen.
Den ska marineras i morgon njutas också ungstekt samma dag. Vi har även lite önskemat som gravat lax, korv och färdiga köttbullar ( minstingen älskar mamascans-köttbullar  :blink:, dom luktar ju apa! , så han får dom till stora festliga tillfällen  :lol:)

Igår njöt jag ordentligt med havregrynsgröt med mjölk  :inlove: Den kombon har jag inte smakat på flera år!
Ljuvligt! Näsan reagerar lite på alla mina mjölk/mjöl tester och kombon, men inget snor-kran öppnar sig alls.
Jag snyter mig och sedan är det bra!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2405 skrivet: 2012.04.07 - 12:55:00 »

Mamma Scans suger! Smakar ju skolköksmat!  :fork_off:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2406 skrivet: 2012.04.08 - 18:29:03 »

Mamma Scans suger! Smakar ju skolköksmat!  :fork_off:

Håller med... och den lukten...  :eek:.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2407 skrivet: 2012.04.08 - 18:37:27 »

Konsistensen är också vidrig! Nu är det iofs många år sedan jag smakade, men jag kan inte tänka mig att de blivit bättre.
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #2408 skrivet: 2012.04.09 - 19:59:53 »

Hu för mammaScan det ger jag hundarna ibland som godis. Luktar pyton eller i alla fall prutt  :fart:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2409 skrivet: 2012.04.09 - 22:26:40 »

Jag har en plan att ta mig till gymmet i morgon.
Det går inte att inget göra, fötterna orkar inte så mycket än.
Motionscykel gick sönder, maken letar efter en ny på blocket.
Hoppashoppas det blir någon som jag kan trampa med.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2410 skrivet: 2012.04.10 - 09:46:42 »

Har du provat roddmaskin, Idalinda? Men är väldigt skonsam för fötterna, men man tränar verkligen HELA kroppen. Den skonsam för hela kroppen faktiskt. Men syster hade en i sin lägenhet förut. Synd att jag inte köpte den av henne...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2411 skrivet: 2012.04.10 - 11:27:39 »

Helt rätt Sorla. roddmaskin är mycket bättre för kroppen.. MEN.. den har ett stort men... att man inte kan läsa eller titta tv samtidigt :)

Jag hade en men sålde den till en kompis, behövde pengarna  och jag satt för sällan på den.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2412 skrivet: 2012.04.10 - 19:05:41 »

Vi lånade en sådan typ 10 år sedan från min mamma och testade lite, men fastnade aldrig och lämnade manicken tillbaks till dom.
Nu är den säkert på tippen.

Maken är på väg nu och hämtar en blocket-motioncykel så att även jag kan träna.
I morgon cyklas det då!

Jag släpade mig till gymmet idag. Jag tränade inte hård, men det käns skönt så här efteråt, men strechar så bra med
dom maskinerna med lite motstånd också.  Självklart kom dit även en pratglad kvinna som funderade på magsäckoperation.
Tur att hon hade även LCHF-vänner så att mina ord om att reducera kolhydrater hamnade på god jord.
Håller tummar.
Men det blev lite mer prat än jag hade velat egentligen. Kanske bra det, för det känns rätt skönt på kroppen just nu.
Jag väntar bara på solen och värmen, den här pissvädret känns på hela kroppen.
tom, muskler på handflatan, dom som leder till lillfingret är ömma  :eeek:.

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2413 skrivet: 2012.04.10 - 20:08:03 »

Ja fy sjutton så kallt det är! Har just varit och handlat, bara en liten bit att gå, men jag är helt stelfrusen. Har hängt undan vinterjackan och vill inte ta fram den igen.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2414 skrivet: 2012.04.11 - 08:40:44 »

var det en roddmaskin med ett sånt där "flyghjul" framme? Om inte då var det inte samma :)

kanske du kan ta på dig en tröja med " jag tränar helst utan prat" eller något :)
Loggat

Sidor: 1 ... 159 160 [161] 162 163 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544