nu har jag " bara vara dag" .
Igår planterade jag om små plantor i större byttor och kände att om jag gör något idag blir det bara för mycket.
Så nu anstränger jag mig att göra " ingenting" .
Familjen får överleva dagen med maten som finns i kylen och frysen!
Det som ändå måste göras idag är TBE-vaccination på sen eftermiddag, men även den korta resan till VC tänker vi åka med bilen.
Ena foten är så öm, så det går inte att gå med den en längre strecka.
Hoppas på en bättre dag imorgon, då jag vill baka en påskpaj och fundera lite kring maten rent allmänt inför helgen.
Styrmannen har nu hittat en nedgående spiral!
Han har ju problem med reflux ( sura uppstötningar) och vill hälst inte äta mediciner resten av livet.
Denna veckans test är att äta huvudsakligen kokt mat, minska mängden av mat och undvika socker i vanlig ordning.
Han provar även linfröavkok .
Ett par kilo borta. Bara så där.
Nu väger han 103,5 kg ( jag tror att han vägde 110kg vid jul). Han siktar nu i första hand under 100 så klart.
OCh hans bra vikt ligger någonstans vid 90kg.
Jag slarvar med maten, men går inte upp i allafall, det år någon tröst, men jag går inte ner heller
.
Ligger där 77-77,5kg.
Det är svårt att träna när det är hela tiden någon del i kroppen som säger ifrån.
De dagar jag har motioncyklat eller tränat med crosstrainern får jag en tendens till migrän, nu när jag vet det, försöker jag låta
bli något annat den dagen. Men det känns så meninslöst att träna en timme om man sedan måste sitta och vila resten av dagen.
Nu verkar foten tycka att det är obekvämt med crossens pedaler, det finns en liten kant på insidan av fotpedaler men inget på utsidan, det gör att jag spänner foten för att hålla den på plats. = ont.