Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.15 - 23:36:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 158 159 [160] 161 162 ... 191   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Idalinda och Styrmannen minskar barlasten  (läst 941151 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2385 skrivet: 2012.03.29 - 20:19:20 »

Idalinda, jag har hittat laktosfri Turkisk yoghurt på ICA. Kanske nåt för dig?
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2386 skrivet: 2012.03.29 - 20:42:05 »

Tyvärr, snälla Berittis, det är inte laktosen som spökar utan självaste mjölkproteinen.
Jag får snuva av det på vintern. Sedan när den ljuvliga sommarn kommer kan jag njuta av alla
goda mjölkprodukter. Sedan på hösten börjar jag snyta åt dom igen och då måste jag avstå igen.

Men jag är glad att jag har hittat en förklaring till min eviga snuva, det var verkligen en plåga
och tacksam att jag får njuta av mjölkprodukter under sommaren!
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2387 skrivet: 2012.03.29 - 22:41:55 »

Oj, det missade jag. Förlåt. :rose: Vad du vad orsaken är? Eller anar?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2388 skrivet: 2012.03.29 - 22:44:16 »

Orsaken till att jag fixar mjölk på sommaren men inte på vintern?
Lappmögel så klart!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2389 skrivet: 2012.03.29 - 22:59:06 »

:huuh:
Loggat

berittis
Hero Member

« Svara #2390 skrivet: 2012.03.30 - 16:58:57 »

Idalinda. Det var ju verkligen tråkigt att det är mjölkproteinet som är boven. Då är det ju verkligen svårt. Tur att du klarar mjölkprodukter på sommarn iaf. Men vad är lappmögel?
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2391 skrivet: 2012.03.30 - 19:41:08 »

Lappmögel är snö  :lulz: !
Loggat
berittis
Hero Member

« Svara #2392 skrivet: 2012.03.30 - 20:30:17 »

:lmao: Den var bra. Jag trodde att det hade något med kornas foder att göra.  :redface: Men jag fattar inte varför "lappmögel" påverkar dig på det viset.
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #2393 skrivet: 2012.03.30 - 21:16:02 »

Såg du på "Efter 10" här om dagen. Min idol Zahra Öberg var där och pratade om mjölkprotein.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2394 skrivet: 2012.03.31 - 00:27:35 »

Det är allmänt vintern + mjölk som inte synkar, ingen har kunnat förklara mig vad det är, gissningar går åt  just mögelporer.
Någon form av dubbelbelastning på slemhinnorna.
Men tidigare i livet har jag haft som värst på våren med björkpollein, så jag får inte ihop detta på något vettigt sätt.
Men Lappmögel skyller jag på gärna.

Tina, jag har läst någon rubrik om att mjölken skulle inte vara så nyttigt,  och funderar att läsa boken någon gång.
Men jag får ta tag i den där programmet som du tipsade om och börja där!  :wave:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2395 skrivet: 2012.04.04 - 11:31:25 »

:loony: nu har jag " bara vara dag" .
Igår planterade jag om små plantor i större byttor och kände att om jag gör något idag blir det bara för mycket.
Så nu anstränger jag mig att göra " ingenting" .
Familjen får överleva dagen med maten som finns i kylen och frysen!

Det som ändå måste göras idag är TBE-vaccination på sen eftermiddag, men även den korta resan till VC tänker vi åka med bilen.
Ena foten är så öm, så det går inte att gå med den en längre strecka.
Hoppas på en bättre dag imorgon, då jag vill baka en påskpaj och fundera lite kring maten rent allmänt inför helgen.

Styrmannen har nu hittat en nedgående spiral!
Han har ju problem med reflux ( sura uppstötningar) och vill hälst inte äta mediciner resten av livet.
Denna veckans test är att äta huvudsakligen kokt mat, minska mängden av mat och undvika socker i vanlig ordning.
Han provar även linfröavkok .
Ett par kilo borta. Bara så där.
Nu väger han 103,5 kg  ( jag tror att han vägde 110kg vid jul). Han siktar nu i första hand under 100 så klart.
OCh hans bra vikt ligger någonstans vid 90kg.

Jag slarvar med maten, men går inte upp i allafall, det år någon tröst, men jag går inte ner heller  :sneaktongue:.
Ligger där 77-77,5kg.

Det är svårt att träna när det är hela tiden någon del i kroppen som säger ifrån.
De dagar jag har motioncyklat eller tränat med crosstrainern får jag en tendens till migrän, nu när jag vet det, försöker jag låta
bli något annat den dagen. Men det känns så meninslöst att träna en timme om man sedan måste sitta och vila resten av dagen.  :tongue_wag:

Nu verkar foten tycka att det är obekvämt med crossens pedaler, det finns en liten kant på insidan av fotpedaler men inget på utsidan, det gör att jag spänner foten för att hålla den på plats. = ont.
 :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2396 skrivet: 2012.04.04 - 14:03:18 »

Har också haft en period där inget funkar. Det värsta är att det är mitt eget fel. Jag är väldigt känslig för att bli nerkyld och för drag. Får då lätt muskelproblem. Har genom att vara korkad och sitta halvnaken framför datorn fast det dragit kallt på ryggen fixat sabbad muskel därbak 2 ggr på en dryg månad. Tar någon vecka att bli av med så styrketräningen har legat nere och promEnaderna också. Hann väl med lite emellan där, men fick köra halvfart bara.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2397 skrivet: 2012.04.04 - 17:24:34 »

Jag är helt med på vad du menar. Det är så drygt! Antingen ont av ingen träning, eller annars av för mycket. :-( Tröstkram!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2398 skrivet: 2012.04.04 - 19:08:36 »

Jag har en aning att det den bästa perioden var  när jag tränade styrka hos sjukgymnasten minst två gånger i veckan.
Men då var det bäst att träna den dagen man inte fick massage, för kombon träning+massage var inte bra.
Sjukgymnasten har stängt på fredag.
Detta innebär då att jag skulle behöva släpa mig dit  alla andra dagar må-to.
Och det blir bara inte av....  :cry:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #2399 skrivet: 2012.04.05 - 10:43:07 »

Maken har verkligen hittat någon magisk kombo.
Han går ner denna veckan i takten 1kg/ dygn typ.

Förändringar: han äter bara soppa dvs. kokt mat då han måste testa vad magen tål. Frukosten är havregröt med smör.
Sedan bara köttsoppa.
Han dricker linfröavkok.
Sedan har han börjat träna mest på morgonen med crosstrainern, och bara en kort stunde på kvällen.

Jag tror att han vägde i helgen 106kg och nu ligger han 102,5kg.

Jag har hittat till avdelningen påskgodis... :sneaktongue:, men började dagen med makrill, ost och kokosfett i alla fall.
Känner mig som uppstoppat korv.
Loggat
Sidor: 1 ... 158 159 [160] 161 162 ... 191   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544