Under veckan har mensen härjat här, lite observationer.
Inte så mycket smoothie ( kanske genomsnitt 1 glas/ dag) klart mer klumpar i mens.
Om jag tar 2-3 tsk kokosfett / dag fungerar magen finfint.
Jag verkar tåla lite vete och mjölk redan nu, jag blir lite snuvug, men näsan rinner inte som en kran ändå.
Detta talar inte för mig att jag tänker börja inta dessa två regelbundet, jag bara testade om " sommaren " skulle vara här
redan nu. Men jag väntar nog ett tag till.
Igår gjorde jag en dummistest.
Jag var inte hungrig på morgonen så jag tänkte att jag väntar med brunchen,
jag var inte hungrig vid 10 eller 11 men tänkte att jag skulle ta tag och träna då det har varit nog 2 veckors paus nu.
Så jag satte igång med motionscyklen och körde 1,5 timmar och drack nog 1,5 liter vatten.
Allt var bra... tills jag fattade en halv timme efteråt att inget var bra längre.
Huvudvärken hade kommit!
Jag åt och tog kodein-tabletten, förberede lite middag och satte mig på soffan för att vänta att det släpper.
Nix, en stund sedan blev det värre igen.
Efter kl17 gav jag upp och lade mig, kom upp efter två timmar och försökte äta lite.
Tillbaks till sängs.
Där funderade om någon snäll människa skulle komma och hugga av huvet...
Den andre tanken var om jag ska kräkas eller ta en starkare tabelt.
Den meducinen är ju hiskelig dyr så det är inte roligt att spy upp den heller.
Nja, efter en stund spydde jag först ordentligt och tog sedan tabletten.
Hyfsat bra, huvudvärken släppte så jag kunde sova, men sedan var jag uppe varje timme för att kissa eller dricka där vid 00-timmarna
kl8 var jag redo för morgonen igen.
Nu har jag suttit på soffan inpaketerat och kollat lite viktiga saker på datorn.
Huvet verklar orka med.
Frågan är nu vad jag ska ta tag idag, middagsplanen finns redan, men det ska genomföras också.
Och många små växter skulle vilja bli omskolade. Frågan är om jag fixar både?
Säkrast är nog att göra soppan färdig först och känna efter det om man kan göra något annat.
Vad lär jag mig av detta?
jag behöver en måltid på förmiddagen. punkt.
I morgon ska jag till andra omgången hos kiropraktorn, hoppas att den omgången räcker.
Jag mådde bra efter förra behandlingen två veckor sedan.
Men kalaset kostar pengar, 500kr/ gång och det ingår inte i högkostnadsskyddet.